جایی برای گفتن دلتنگیها

ماجراهای یک پزشک هنوز عمومی

جایی برای گفتن دلتنگیها

ماجراهای یک پزشک هنوز عمومی

از صیام تا سیام (1)

سلام

درحال مرتب کردن عکسهای سفر بودم ببینم کدومشون به درد وبلاگ میخوره و تصمیم داشتم مثل سفرهای قبل یه پست سفرنامه بگذارم. اما وقتی یه نگاه به اون پستها انداختم متوجه شدم کلی از اتفاقات ریز و درشت توی اون سفرها افتاده که به تدریج خودم هم دارم فراموششون میکنم. پس درنهایت تصمیم گرفتم سفرنامه را در بیشتر از یک پست بنویسم اما مفصل تر.  دوستانی هم که منتظر خاطرات هستند باید کمی صبر کنند شرمنده. اگر هم فکر کردین که من یه آدم ندید بدید هستم کاملا درست فکر کردین!

ماجرای این سفر ما درواقع از بهار سال پیش شروع شد. از یه روز که داشتم به تقویم نگاه میکردم و یکدفعه به ذهنم رسید که عسل داره دوسالش تموم میشه و بعدش اگه خواستیم ببریمش سفر باید هزینه خیلی بیشتری براش بدیم. بعد دیدم باتوجه به مدرسه عماد و ماه رمضون و تولد عسل فقط چند هفته برای این سفر وقت داریم پس دست به کار شدم. اما یکدفعه یه اتفاقی افتاد که باعث شد سفرمون در اون زمان غیرممکن بشه. بعد هم که عسل دوسالش تموم شد تصمیم گرفتیم مسافرتو به امسال موکول کنیم.

بعداز بررسی‌ های لازم مقصد سفر هم مشخص شد، تایلند.

احتمالا داستان اون خارپشت ها رو شنیدین که یا سردشون میشد و یا تیغهاشون توی تن همدیگه فرو میرفت. سفر ما هم همین طور بود. من باید راهیو پیدا میکردم که هم هزینه سفرو بتونم تامین کنم و هم خانواده ام اذیت نشن. گرچه وقتی چندمورد که کمی هزینه رو بالا بردند قبول کردم درنهایت هزینه بیشتر از چیزی بود که انتظار داشتم.

پروازهای ایرانی هم ارزون تر بود و هم زمان کمتری داشت اما وقتی با مسئول تور پروازهای مختلفو چک کردیم من درنهایت پرواز هواپیمایی الاتحاد را انتخاب کردم. هرچند یه توقف توی مسیر داشت و هزینه اش هم بالاتر بود اما هم امکاناتش بیشتر بود و هم تنها ایرلاینی بود که مستقیما مارو از پوکت برمیگردوند و نه ازطریق بانکوک و تعداد توقفش موقع برگشت با پروازهای ایرانی برابر بود.

موقع انتخاب هتل هم یه مشکل دیگه داشتیم. به دلایلی که جای گفتنش اینجا نیست نمیتونستیم هیچکدوم از هتلهایی که تور با اونها قرارداد داشت انتخاب کنیم درنهایت بعد از گشتن توی اینترنت یه هتل چهارستاره کوچیک و جمع و جور پیدا کردم که هم امکانات خوبی داشت و هم هزینه اش یه چیزی بین هتلهای سه ستاره و چهار ستاره بود گرچه وقتی رفتیم متوجه شدیم کمی هم بدمسیره!

وقتی به مسئول تور گفتم این هتلو میخوام گفت هتل به این خوبیو چطور پیدا کردین؟

به ما گفتند ویزای تایلند یک هفته ای میاد اما من برای اطمینان سه هفته زودتر مدارکو دادم ولی وقتی ویزاها اومد خبری از ویزای عسل نبود و بعد از کلی پیگیری چندروز مونده به سفر گرفتمش. واچر هتل و بلیتها هم دو روز پیش از سفر به دستم رسید. البته مسئول محترم تور یه گاف بزرگ هم دادند که باعث شد آنی هم متقاعد بشه برای سفرهای بعد خودمون بریم بهتر از توره. که به موقع میگم جریان چیه.

پرواز ما صبح جمعه بیستم شهریور بود و من صبح پنجشنبه رفتم سراغ گرفتن دلار و دادن عوارض خروج از کشور و... 

بانک که فقط به من و آنی دو حواله سیصد دلاری داد تا توی فرودگاه نقدش کنیم و گفت به بچه های زیر دوازده سال ارز تعلق نمیگیره! پس رفتم صرافی. برای اطمینان بیشتر از چیزی که حدس میزدم خرجمون بشه دلار خریدم گرچه کلیشونو برگردوندیم و با مقداری ضرر فروختیم.

و سرانجام عصر پنجشنبه نوزدهم شهریور نود و چهار از ولایت حرکت کردیم و بعد از طی کردن یه مسیر طولانی با ماشین حدود ساعت دو و نیم صبح برای اولین بار به فرودگاه امام رسیدیم.

وای خداییش فکر نمیکردم این مقدمه این قدر طولانی بشه! بقیه اش برای پست بعد! شرمنده

پی نوشت: چند هفته پیش تصادفا یکی از خانمهای همکلاسم توی دانشگاهو توی وایبر پیدا کردم. بعد از یه مقدار صحبت بهم پیشنهاد داد یه گروه از بچه های کلاسمون درست کنم. گروهو توی واتس آپ درست کردم که بعد از چندروز به تلگرام منتقل شد و کم کم تعداد اعضاش بالاتر رفت. بعضی ها گفتند اهل نت نیستند چند نفرو هنوز پیدا نکردیم و بعد از یه بحث کوچیک و ترک چند نفر از اعضاء تعداد الان به سی و چهار نفر از چهل و پنج عضو کلاسمون رسیده. خلاصه که شما الان دارین وبلاگ یه مدیر گروهو میخونین! حالا با همت یکی از بچه های اصفهانی قراره جمعه اونجا دور هم جمع بشیم اما چون پنجشنبه رو شیفت بیست و چهار ساعته ام شک دارم که حالشو میکنم برم یا نه؟! اصلا شاید همین دیدار هم تبدیل به یه پست دیگه بشه!

نظرات 26 + ارسال نظر
رها دوشنبه 6 مهر‌ماه سال 1394 ساعت 11:02 ب.ظ

اصطلاح میشه نبودین

چی اصطلاح میشه آیا؟

رها دوشنبه 6 مهر‌ماه سال 1394 ساعت 11:02 ب.ظ

اولا من حتما میرم اما آمریکا انگلیس یا کانادا، نمیدونم چرا اینجاهارو دوس دارم
درسته شما هم جوجه دکتر بودین، اما جوجه دکتر دهه 50 نه جوجه دکتر دهه 70. و اینکه از تو خاطراتمون مشخص بود ادم جو زده ای نبودیم!

موفق باشید

رها دوشنبه 6 مهر‌ماه سال 1394 ساعت 05:08 ب.ظ

خب بابت جواب ممنون
ی جوجه دکتر دهه هفتادی تو بین حرفاش این رو گفت و من یاد خودم افتادم راستش خیلی زیاد مطمئن بودم حرفش علمی نیس واسه همین ترجیح دادم اول از ی دکتر بپرسم بعد بزم سرچ کنم ک اصلا چنین چیزی هست یا نه
اونقد با اعتماد داشت درباره انواع بیماریها حرف میزد، باید میدید. :-/

خواهش
اما منم یه روزی جوجه دکتر بودمااااا!

رها دوشنبه 6 مهر‌ماه سال 1394 ساعت 05:04 ب.ظ http://razhaye-man.blogfa.com

دکترررررر یعنی شخصیت طنز شما من رو کشت. ایتالیا برای داییمه دیگه
من قرار تا سال بعد از شهرمون فعلا برم تا بعد ببینم خدا چی میخواد.

وا خب خدارو چه دیدین؟ شاید شما هم رفتین

tarlan دوشنبه 6 مهر‌ماه سال 1394 ساعت 03:32 ب.ظ http://tarlantab.blogsky.com

سلام
همیشه به سفر و شادی و خوشی
منتظر سفرنامه هستم

سلام
ممنون
چشم

بهاره تهرانی دوشنبه 6 مهر‌ماه سال 1394 ساعت 02:06 ب.ظ

سلام
خخخخ
تایلند
منو که بابام اصلا نمیزاره

سلام
به اون بدی که بعضیها فکر میکنند نیست

[ بدون نام ] یکشنبه 5 مهر‌ماه سال 1394 ساعت 09:36 ب.ظ http://manopezeshki69.blogsky.com

اااا منتظر یه عالمه عکسیم!

چشم

ترانه یکشنبه 5 مهر‌ماه سال 1394 ساعت 11:45 ق.ظ

سلام ... زیارت قبول ... طوری نیست دکتر همه مون ندید بدید می باشیم! و می صبریم تا همه چی را با جزئیات بگید

سلام
زیارت هم رفتیم اتفاقا!
چشم فقط میترسم خیلی طول بکشه و حوصله تون سر بره

الی یکشنبه 5 مهر‌ماه سال 1394 ساعت 09:59 ق.ظ http://mohsenelham.blogsky.com

سلام....خوب هستین؟؟؟؟
اصلا مگه سفر بدون ماجرا میشه؟؟؟؟اصلا من سفر رو دوست دارم فقط به خاطر همین ماجراهاش.....یه سفر بودن ماجرا که سفر نمیشه.....
موفق پیروز باشین....

سلام ممنونم
کاملا حق با شماست

ایرمان یکشنبه 5 مهر‌ماه سال 1394 ساعت 12:30 ق.ظ

دیدید درست گفتم! فی فی ایلند چی میگفتند ؟من تایلند تو اینترنی رفتم. راستش سفر عالی ای بود ولی به خاطر پاره ای مسائل که منو خیلی اونجا متعجب کرده بودند ولی نمیشد تو وبلاگ بنویسم از نوشتن سفرنامه تایلند صرف نظر کر دم.
و الان لحظه شماری میکنم ببینم شما چی خواهید نوشت.

خب بقیه شو مینوشتین!

رها شنبه 4 مهر‌ماه سال 1394 ساعت 05:07 ب.ظ http://razhaye-man.blogfa.com

سلام
من حافظم خیلی قوی تر از این هاست دکتر جان!
خب رفتین سر قرار؟؟!!
راستی ی سوال تخصصی! این درسته کسایی ک تو زمان پریود درد ندارن احتمال نازایی دارن؟؟؟
این و جدیدا از کسی شنیدم و شدیدا دنبال اینم ک درسته یا نه چون اگه درست باشه من 100% نازام:))) من زربا درد ندارن یا فقط 3 ساعت اول درد دارم؟؟ آیا من نازام؟! :)))

سلام خداروشکر
بله
کاملا اشتباهه و اصلا این طور نیست خیالتون راحت

آلما شنبه 4 مهر‌ماه سال 1394 ساعت 04:04 ب.ظ

نه ما تایلند نرفته بودیم
کلا قرار بود ویزا رو تو فرودگاه مقصد بگیریم
ولی فرم ویزا رو اگه قبل از سفر بهمون نمیدادن خیلی سخت میشد کارمون تو فرودگاه مقصد
همونطور که برای خیلی ها همینطور شد
رفته بودن تو فرودگاه تازه داشتن فرم پر میکردن

عجب حکایتی
پس تور چکار گرده براتون؟

پژمان شنبه 4 مهر‌ماه سال 1394 ساعت 07:45 ق.ظ http://chashmanman.mihanblog.com/

سلام دکتر
ان شالله که خوش گذشته باشه. من دو بار با اصرار دوستان تایلند رفتم. با اینکه دفعه اول اصلا خوشم نیومد ولی به اصرار همون دوستان بار دوم هم رفتم که مجدد به دلم ننشست . البته ظاهرا به دل دوستان که استفاده لازم رو برده بودن نشسته بود.

سلام
ممنون
میفهمم چی میگین اما اونجا هم زیبائی های خودشو داره صرفنظر از مسائل مورد توجه دوستان شما!

maryam.k جمعه 3 مهر‌ماه سال 1394 ساعت 07:05 ب.ظ http://marabekhaateratnegahdar.blogsky.com

سلام دکتر همیشه به شادی و سفر...
مدیر گروه بودن چه حسی داره؟؟؟

سلام ممنون
اینقدر خووووووبه!

آزیتا جمعه 3 مهر‌ماه سال 1394 ساعت 04:57 ب.ظ

دکتر عاشق اینم احساس مسوولیت میکنی ما رو در جریان همه چی قرار بدی.

مخ لسیم

مژگان امینی جمعه 3 مهر‌ماه سال 1394 ساعت 04:40 ب.ظ http:// mozhganamini. persianblog.ir

همیشه به سفر و خوشی

ممنون

وانی جمعه 3 مهر‌ماه سال 1394 ساعت 01:19 ق.ظ

هوووووررررااا من عاشق سفر نامه هستم.. مرسی که تجربیاتتون رو در اختیار ما قرار می دین .

خواهش

زهرا.ش پنج‌شنبه 2 مهر‌ماه سال 1394 ساعت 05:28 ب.ظ http://surgicaltechnologist.persianblog.ir

همیشه به خوشی ایشالا

ممنونم

مامان جون پنج‌شنبه 2 مهر‌ماه سال 1394 ساعت 01:25 ب.ظ

سلام اقای دکتر چشمون خشک شده بود بس منتظر پست جدید بودیم .بعدی زودتر بنویسید منتظر عکس ها و گاف مدیر تور هم هستیم

سلام
شرمنده

آلما پنج‌شنبه 2 مهر‌ماه سال 1394 ساعت 11:45 ق.ظ

خوبه همینطورى با جزئیات بنویسین
واقعا این تورا مشکلات زیادى دارن
ما تازه شب قبل از سفرمون فرم ویزا رو برامون فرستادن که پرش کنیم و تو فرودگاه مقصد ویزامونو بگیریم!
البته به نظرم چاره اى نیست جز استفاده از تور چون هتل هاى خوب همه اتاقاش رزرو تورها هست و پیدا کردنش سخته همینطور هماهنگ کردن پرواز و هتل بسیار کار سختیه

ممنون
واقعا؟
تایلند بودین؟

معلوم الحال پنج‌شنبه 2 مهر‌ماه سال 1394 ساعت 12:06 ق.ظ http://daneshjoyezaban.mihanblog.com

شدیدا مشتاق پستای سیاحتی زیارتی و مدیریتی تون هستیم جناب مدیر
خیلی خوبه که همکلاسیای سابقتون رو پیدا کردین.

درخدمتیم
ممنون

سنجاقک چهارشنبه 1 مهر‌ماه سال 1394 ساعت 10:34 ب.ظ

سلام
ظاهرا معلومه خوشحالین از اینکه بدون تور رفتین،خیلی خوبه
کاش دلایلتون برا کنسلی هتلها قابل عرض بود!
از هواپیماتونم خوبه که راضی بودین من بخاطر ترانزیتو این حرفا فکر میکردم بچه اذیت بشه بیخیال قطر شدم.خودمو سپردم بخدا :))
امیدوارم فردا سالم برگردیم :)

سلام
کی میگه بدون تور رفتیم آیا؟
باور کنین قابل عرض نیست البته فعلا
امیدوارم سالم برگشته باشین از مالزی

یک د م د د ادبیات چهارشنبه 1 مهر‌ماه سال 1394 ساعت 10:28 ب.ظ

بسلامتی. منتظریم.

سلامت باشید چشم

mina چهارشنبه 1 مهر‌ماه سال 1394 ساعت 10:23 ب.ظ http://posiiiitive-enerrrgy.mihanblog.com

بسیار هم عالی

ممنون

پــونـه چهارشنبه 1 مهر‌ماه سال 1394 ساعت 09:38 ب.ظ http://veblagane.blogsky.com

به نطر میاد پر ماجرا باشه...

چه جور!

پوکاهانتس چهارشنبه 1 مهر‌ماه سال 1394 ساعت 09:19 ب.ظ http://elham105.blogfa.com

خدای من! شما باید به من جایزه بدین. اولین نفری بودم که اینقدر خوب مقصد را حدس زدم. به خودم افتخار می کنم

تشریف بیارین جایزه تونو تحویل بگیرین!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد