جایی برای گفتن دلتنگیها

ماجراهای یک پزشک هنوز عمومی

جایی برای گفتن دلتنگیها

ماجراهای یک پزشک هنوز عمومی

خاطرات (از نظر خودم) جالب (۱۶۳)

سلام

۱. فشار خون خانمه پایین بود. همراهش گفت: خوبه بهش آب قند هم دادم و فشارش هنوز پایینه. گفتم: گفتین چی بهش دادین؟ آب قند؟  گفت: آره! یه قاشق بهش دادم خورد!

۲. خانمه نسخه شو گرفت و برگشت توی مطب و گفت: ببخشید مگه شما سه قلم دارو توی دفترچه ام ننوشتین؟  گفتم: بله چطور؟  گفت: داروخونه تون فقط این سرمو بهم داد و این شربت و این قرصهارو!

۳. خانمه گفت: دیروز اومدم اینجا یه دکتر دیگه اینجا بود گفت زود برو سونوگرافی من هم رفتم.  گفتم: خب حالا جوابشو بدین ببینم.  گفت: توی اون یکی کیفم بود نیاوردمش!

۴. نسخه پسره را که نوشتم گفت: سردرد هم دارم. گفتم: خب چندتا مسکن هم براتون مینویسم.  گفت: مسکن که فایده نداره. برای سردردم یه چیز درمان کننده بنویس!

۵. به خانمه گفتم: اسهال هم دارید؟ گفت: اسهال که نه، تقریبا نیمه اسهاله!

۶. برای مرده آزمایش مدفوع نوشتم. گفت: حالا برم از مسئول آزمایشگاه نمونه بگیرم؟!

۷. خانمه گفت: سرفه ام مثل غذایی که ته میگیره خشکه!

۸. مسئول پذیرش درمونگاه با یه جعبه شیرینی اومد سر کار. گفتم: مبارکه، شیرینی چیه؟ گفت: دیشب قرار بود بیان بله برون دخترم. پیش از این که بیان سر یه موضوعی باهاشون دعوامون شد دیگه نیومدن. شیرینی ها موندن روی دستمون!

۹. خانمه گفت: چندتا قرص استفراغ هم برام بنویس قراره بریم مسافرت!

۱۰. پیرزنه گفت: چند ماه پیش جراحی کردم. چند روز پیش دیدم سر یه نخ بخیه از جای عملم اومده بیرون قیچیش کردم حالا توی پوستم میخاره!

۱۱.  یکی از هموطنان عزیز ترک زبانو میدیدم که فارسی بلد نبود. یه سوال ازش پرسیدم که همراهش براش ترجمه کرد و مریض گفت: یوخ.  همراهش گفت: دکتر! میگه یوخ!

۱۲. پیرزنه یه پلاستیک پر از دارو از کیفش درآورد و گفت: دیدم عید نزدیکه گفتم بیام خرید عید!

پ.ن۱: نمیدونم چرا اما مدتیه تعداد سوتی های مریضها خیلی کمتر شده بخصوص سوتی های خفن! از یه طرف خوشحالم که سطح فرهنگ مردم ولایت بالاتر رفته از طرف دیگه اگه وضع همین طور پیش بره شاید در اینجا تخته بشه!

پ.ن۲: همون طور که یکی دو پست پیش گفتم، وقتی دیدم خوندن من با این مشغله کاری عملا به درد امتحان تخصص نمیخوره فعلا بی خیالش شدم و شروع کردم به خوندن کتابهای غیر درسی که از چند سال پیش مونده بودند. اول کتاب سینوهه کاهن اعظم مصر رو خوندم که اواسط کار از روی کنجکاوی اسم نویسنده اش (جویس پترایر) را توی اینترنت سرچ کردم و به جز این کتاب ( اون هم فقط توی اینترنت فارسی)  چیزی ازش پیدا نکردم. حتی این کتاب توی ویکی پدیا هم نبود و همین طور توی کتاب های تنظیم کننده مشهورش (میکا والتاری)  بعد از اتمام اون هم کتاب سینوهه پزشک مخصوص فرعون را شروع کرده ام و دارم ازش لذت میبرم. بعدش هم نوبت کتاب ادامه سینوهه است.

پ.ن۳: قراره تا دو سه روز دیگه یه خبر بهم برسه که ممکنه خیلی خوب باشه یا خیلی بد! امیدوارم که خوب باشه! (یکی نیست بگه تو که قشنگ توضیح نمیدی خب اصلا همینو هم ننویس!)

پ.ن۴: سی دی روی ماشینو روشن میکنم و صدای یه آهنگ رپ (از ترانه های محبوب عماد) بلند میشه. عسل میگه: بابا! ردش کن بره بعدی این آهنگش پسرونه است!

پ.ن۵: به احتمال قوی این آخرین پست من در سال نود و چهار خواهد بود. امیدوارم این سال برای همه سال خوبی بوده باشه و سال آینده از امسال هم بهتر باشه. ضمنا امیدوارم چهارشنبه سوری هم خوش گذشته باشه. فراموش نکنیم که چهارشنبه سوری جشن پریدن از روی آتشه نه انفجار ترقه.

نظرات 39 + ارسال نظر
نسیم چهارشنبه 26 خرداد‌ماه سال 1395 ساعت 05:44 ب.ظ http://www.mannevesht73.blogfa.com

11 رو دوست داشتم

ممنون

باران دوشنبه 16 فروردین‌ماه سال 1395 ساعت 12:42 ق.ظ

دکتر قبلیه من بودم. یادم رفت اسممو بنویسم

دیگه تکرار نشه!

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 12 فروردین‌ماه سال 1395 ساعت 11:45 ب.ظ

سلام دکتر
سال نو مبارک. امیدوارم امسال براتون پر از خبر های خوب باشه

سلام
ممنون از لطفتون دوست ناشناس من!

عاطفه پنج‌شنبه 12 فروردین‌ماه سال 1395 ساعت 09:16 ب.ظ http://www.ati-91.blogfa.com

سلام آقای دکتر
سال نو با تاخیر مبارک ایشالا سال خوبی برای شما و آنی خانوم و دو تا گلتون عماد جان و عسل نازنینم باشه....
8)بیچاره اون دختره حالشو میفهمم یعنی تجربه نکردم ولی خب به هر حال آقای دکتر چطور تونستید از اون شیرینی ها بخورید؟؟
پ.ن4)جانم عسل....بابام وقتی تو ماشین آهنگ رپ میذارم میگه نچ نچ اینا هم دلشون خوشه آهنگ ساختن اومدم رفتم ولم کردی تو که منو دوست نداشتی بعد مامانم میگه ایشون مثلا گوش ندادن!!

سلام
الان دوباره نگاه کردم جوابم چاپ نشده شرمنده
نوشته بودم اگه شیرینی نخوردن من باعث میشد اون ازدواج سر بگیره من نمیخوردم!

ستاره بامداد پنج‌شنبه 12 فروردین‌ماه سال 1395 ساعت 10:06 ق.ظ http://morningstars.blogsky.com

سلااااااااام
مورد 8 جالب بود

۱۲. پیرزنه یه پلاستیک پر از دارو از کیفش درآورد و گفت: دیدم عید نزدیکه گفتم بیام خرید عید!
طفلکی مورد 12......
منم قصد داشتم واسه ارشد بخونم حتی آزمون آزمایشی هم ثبت نام کردم ولی متاسفانه نرسیدم مباحثو بخونم و بی خیالش شدم . ان شاءالله سال آینده

سلام
ممنون
امیدوارم هرطور که صلاحتونه همون طور بشه

مهرسان چهارشنبه 11 فروردین‌ماه سال 1395 ساعت 03:51 ب.ظ http://mehrsanlife.blogsky.com

سلام دکتر
سال خوبی رو برای شما و انی عزیز و عسل شیرین زبون و عماد مهربون ارزومندم

سلام
ممنون از لطفتون امیدوارم شما هم همیشه موفق باشید

دلژین سه‌شنبه 10 فروردین‌ماه سال 1395 ساعت 12:53 ب.ظ http://delzhin313.blogsky.com

سلام آقای دکتر...
من دانشجو پزشکی ترم ۷ ام... گاهی مصمم میشم که بلافاصله بعد فارغ التحصیلیم برم دنبال تخصص گاهیم بیخیال میشم میگم ولش کن بذار یه کم نفس بکشم...

سلام
به نظر من اگه قصد ادامه تحصیل دارین زیاد فاصله نندازین تا فرش هستید خیلی بهتره

یاشل.ماجراهای خواستگاری دوشنبه 9 فروردین‌ماه سال 1395 ساعت 11:12 ب.ظ http://majerahayekhastegari.blog.ir/

سلام
سال نو مبارک
انگار امسال دستتون به نوشتن نرفته.چرا آخه؟همه همینطوری شدن

سلام
شرمنده اصلا فرصت نشده

ساناز یکشنبه 8 فروردین‌ماه سال 1395 ساعت 09:05 ب.ظ http://sanaz1359.persianblog.ir

سلام. سال نوی شما مبارک. کنار خانواده شادو برقرار باشید.

سلام
ممنون از لطفتون عید شما هم مبارک

مگهان شنبه 7 فروردین‌ماه سال 1395 ساعت 04:37 ب.ظ http://meghan.blogsky.com

یوخ!!! :)))))


آهنگ پسرونه!!! :))))

مژگان امینی جمعه 6 فروردین‌ماه سال 1395 ساعت 07:50 ب.ظ http://mozhganamini. persianblog.ir

سلام
سال نو مبارک
ان شا الله همش خبرای خوب خوب بهتون برسه

سلام
عید شما هم مبارک
ممنون از لطفتون

دلارام جمعه 6 فروردین‌ماه سال 1395 ساعت 07:00 ب.ظ

هزاران درود بر شما دکتر نازنین
سال نو رو شادباش میگم امیدوارم سالی سرشار از شادکامی و تندرستی و پیروزی برای شما و خانواده گرامی باشه
دلم برای اینجا تنگ شده بود.
دلشاد و خندان باشید و پاینده.

سلام
ممنون از لطفتون عید شما هم مبارک

maryam.k جمعه 6 فروردین‌ماه سال 1395 ساعت 12:59 ق.ظ

واقعا؟اخه من خیلی خوب یادمه تازه یادمه شیفتم بودین

آفرین به این هوش و حافظه

mina پنج‌شنبه 5 فروردین‌ماه سال 1395 ساعت 07:45 ب.ظ http://posiiiitive-enerrrgy.mihanblog.com

کشته مرده مورد یکم....
سینوهه آخی دلم براش سوخت در اصل سینوهه فرعون بوده ، یا اونجاکه عاشق یه دختری میشه و دختره رو مار دریایی طبق رسوم و خرافات میخوره یا اونجا که پسرش .... خیلییییییی دلم سوخت براش ....
وااااای از سر درد نگین که آدم بمیره ولی سر درد نگیره
سال نو هم مبارک خیلیییی زیاد .
لدفا اینجا رو تخته نکنین ....

بله
گرچه من صددرصد قانع نشدم که سینوهه فرعون مصر بوده گذاشتن نوزادان روی نیل اون موقع رواج داشته

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 5 فروردین‌ماه سال 1395 ساعت 04:40 ب.ظ

سلام سال نو شما مبارک.روزگارتون فرخنده
منم اون وختا که باید درس می خوندمو تست میزدم،رو آورده بودم به هرمکتوب غیر درسی! مجله،هفتگی،ماهنامه،از کودک بگیر تا به من بگو چرا،از حکایت های عبید زاکانی تا آخرین مقاله های دکتر سروش... سینوهه رو هم بی وقفه همون زمان خوندم.بیچاره مادرم که فکر میکرد تو زیرمین خودمو اسیر هندسه و حساب کردم!
حالا که ایام فراغت است،بروشور که سهله،رغبت نمی کنم که یه خط دستور نوشت کولر رو بخونم بدونم چه مرگشه؟به این مرضی که دچارش شدم چی میگن؟چه مرگم شده؟دوا درمونی داره؟

مجله و امثالهم که خوبه
حتی گلهای قالی هم موقع درس خوندن جذاب میشن!

سیمین پنج‌شنبه 5 فروردین‌ماه سال 1395 ساعت 07:42 ق.ظ http://tiktakha.blogsky.com

درسته خیلی قبل خوندم یادم رفت.من جراح دیوونه رو خونده بودم و خیلی دوست داشتم (فکر کنم ده سال پیش دوران دانشجوییم)که دوستان پیشنهاد داده بودن سینوهه رو هم بخونم قاطی کردم

پیش میاد

سودا پنج‌شنبه 5 فروردین‌ماه سال 1395 ساعت 01:22 ق.ظ

سلام.
سال نو مبارک دکتر!
با ارزوی بهترین ها در سال جدید

سلام
ممنون عید شما هم مبارک

انیس چهارشنبه 4 فروردین‌ماه سال 1395 ساعت 05:55 ب.ظ

سلام اقای دکتر. خوبین؟؟
امروز بعد از ماه هاا یهو یادتون افتادم. اسم وبو سرچ کردم و دوباره اومدم سراغ خاطرات قشنگتون.

عسل جون ماشالا ماجراهاش مثه سنش پخته تر شده

سلام
ممنون از لطفتون

سیمین چهارشنبه 4 فروردین‌ماه سال 1395 ساعت 10:04 ق.ظ

سلام آقای دکتر
سال نوتون مبارک باشه.
سینوهه پزشک فرعون (فکر کنم پزشک دیوونه) که محشره.موقعی که می خوندم عاشقش بودم.
امیدوارم خیر وخوشی برای شما و خانواده تون پیش بیاد.

سلام
عید شما هم مبارک
سینوهه بیچاره کجاش دیوونه بود؟ نکنه اون جراح دیوانه رو میگین؟

لیلا چهارشنبه 4 فروردین‌ماه سال 1395 ساعت 04:22 ق.ظ http://stayhungrystayfoolish.persianblog.ir/

سلام آقای دکتر ...بهارتون مبارک
خاطراتتون بسیار جذاب و خوندنی بود .
احتمالا بیمارانتون اینجا رو پیدا کردن که کمتر سوتی می دن :)

سلام
ممکنه!

پزشک طرحی دوشنبه 2 فروردین‌ماه سال 1395 ساعت 08:28 ب.ظ

salam aghaye dr.
eydetoon mobatrak.
nemidoonam key daghighan, vali badan az in roozam baratoon minevisam,omidvaram shado khorram bashin, be hamsaretoon salam beresoonid.
ghorbane shoma.

سلام خانم دکتر
عید شما هم مبارک
میدونم که سرتون شلوغه
امیدوارم همیشه خوشبخت و موفق باشید

نل یکشنبه 1 فروردین‌ماه سال 1395 ساعت 11:04 ب.ظ

سال نو مبارک:)
ایشاللله در کنار خانواده عزیزتون سالتون پر از ارامش و تندرستی و موفقیت باشه:)

عید شما هم مبارک
ممنون از لطفتون

پونی یکشنبه 1 فروردین‌ماه سال 1395 ساعت 01:54 ب.ظ http://pppooonnnyyy.blogfa.com/

آرزو دارم امسالتان به قلم تدبیرآن نقاش بی همتا،چنان زیبانقش ببنددکه طبیعت به تماشای شکوهش بایستد، سال نو مبارک..

ممنون
عید شما هم مبارک

انه جمعه 28 اسفند‌ماه سال 1394 ساعت 08:19 ب.ظ http://manopezeshki69.blogsky.com

براتون آرزوی موفقیت میکنم واسه امتحان دستیاری :-)

ممنون
اما من از خیرش گذشتم

maryam.k جمعه 28 اسفند‌ماه سال 1394 ساعت 05:49 ب.ظ

سلام دکتر ...امیدوارم اون اتفاق بسیار خوب براتون بیفته...
سال نو هم پیشا پیش مبارک...چقد زود گذشت انگار همین پارسال بود که پنجشنبه اخر سال پست گذاشتید...ایشالا سال جدید که میاد بسیار بسیار خوب باشه برای شما و خانوادتون...درضمن اینستا اع فیسبوک خیلی بهترعه حتما بیاید

سلام
ممنون
من خودم پستهای اون موقع یادم نیست شما چطور یادتونه؟!

مامان جون جمعه 28 اسفند‌ماه سال 1394 ساعت 12:54 ب.ظ

تشکر بابات مطالبتون

ممنون
به بابام چکار دارین؟!

Coral جمعه 28 اسفند‌ماه سال 1394 ساعت 05:06 ق.ظ

پیشاپیش عید شما هم مبارک ، امیدوارم سال خوبی در پیش داشته باشین .....پر از خبرهای خوب

ممنون
عید شما هم مبارک

رخساره پنج‌شنبه 27 اسفند‌ماه سال 1394 ساعت 10:00 ب.ظ http://Doctoregharib.mihanblog.com

سلام سال نو پیشاپیش مبارک باشه براتون
منم مامانم چندوقت پیش میگفت تو شکمم پخته

سلام
عید شما هم مبارک
بله اینجا هم گه گاه میشنوم البته اینجا اکثرا قفسه سینه شون میپزه!

داش آکل پنج‌شنبه 27 اسفند‌ماه سال 1394 ساعت 09:19 ب.ظ

عیدت مبارک دکتر.

ممنون
عید شما هم مبارک

سمیرا پنج‌شنبه 27 اسفند‌ماه سال 1394 ساعت 08:17 ب.ظ

عیدتون مبارک دکتر عزیز

ممنون
عید شما هم مبارک

افسون پنج‌شنبه 27 اسفند‌ماه سال 1394 ساعت 05:24 ب.ظ

سلام
امیدوارم به هر صورت در اینجا تخته نشه!

من هستم و میگم :«تو (البته شما!) که قشنگ توضیح نمیدی خب اصلا همینو هم ننویس!»

ممنونم برای وبلاگتون و برای مطالب امسال و امیدوارم سال جدید براتون پر از شادی و شادکامی و صد البته سلامتی باشه
نو روز و سال نوتون مبارک.

سلام
از لطفتون سپاسگزارم

سهیلا پنج‌شنبه 27 اسفند‌ماه سال 1394 ساعت 05:05 ب.ظ http://nanehadi.blogsky.com

سال خوبی براتون آرزو میکنم

ممنون
من هم همین طور

وانی پنج‌شنبه 27 اسفند‌ماه سال 1394 ساعت 02:52 ب.ظ

وای دکتر خیلی عالی هستن خاطرات و نوشته هاتون. تخته نکنین ها
ما تازه منتظر داستان اون پستی هستیم که 10 میلیون تومن خرج برداشته بود براتون سوژه هاتونم خوبه اگه برای شما تکراری شده یه مینی بوس از ولایتمون بفرستم و هی یوخ بابا بشنوید
در حد پیشنهاد شما می تونید نقد کتاب هم بنویسید. من فقط سینوهه پزشک فرعون رو شنیده و خونده بودم ولی با کتابهای دیگه هم اینجا آشنا شدم تیکه های عسل و عماد که عااااالی هستن ایشالا خدا به شما و آنی جون و بچه ها سلامتی بده و سالهای سال همینطور به نوشتن ادامه بدید . سال نو مبارک. منتظر پست های تعطیلات هستیم..

شما لطف دارین
لطف شما به آنی هم ابلاغ خواهد شد

مری پنج‌شنبه 27 اسفند‌ماه سال 1394 ساعت 10:13 ق.ظ

سلام
مدتیه خاموش دارم وبلاگتونو میخونم
خیلی جالبه
مادر بنده ام پزشکه
این سوتیا رو خیلی دیدیم مام ادامه بدین و در اینجا رو تخته نکنید لدفن
سال نوتونم مباااااارک ^_^

سلام
کار خوبی میکنین
درواقع شنیدین
شنیدن کی بود مانند دیدن؟!

زهرا# پنج‌شنبه 27 اسفند‌ماه سال 1394 ساعت 07:10 ق.ظ

سلام..ممنونم
من فک کنم که دم عیده مردم بیشتر انریشونو صرف خونه تکونی میکنن دیگه انرژی نمیمونه برای سوتی دادن...خخ

سلام
احتمالا!

Bluish چهارشنبه 26 اسفند‌ماه سال 1394 ساعت 05:07 ب.ظ http://bluish.blogsky.com

من با پسر مورد چهار موافقم! د:
سلام جناب دکتر
ایشالا خبری که قراره بهتون برسه، خبر خوبی باشه و امیدوارم سال دیگه سال خوبی براتون باشه
راستی از دکتر بابک خبری ندارین؟ اگه باهاشون صحبت کردین از طرف خواننده‌های سابقشون سال نو رو بهشون تبریک بگین...

سلام
ممنون
عید شما هم مبارک
فرمایش شما متین اما توی خیلی از سردردها عملا چیزی نیست که بخوایم درمانش کنیم
برای ایشون تبریک عید فرستادم که هنوز جوابی دریافت نکرده ام

معلوم الحال چهارشنبه 26 اسفند‌ماه سال 1394 ساعت 04:53 ب.ظ http://www.daneshjoyezaban.mihanblog.com

سلام دکتر
پیشاچیش سال نوتون مبارک
خوب حال میکنید با مریضا و همکاراتونا منم میتونم یه بار باهاتون بیام مطب؟ قول میدم فقط نگاه کنم
راستی عسل خانوم به اهنگای شما چی چی میگه؟

سلام
عید شما هم مبارک
تشریف بیارین
من؟ آهنگ؟ بام؟ شیبدار؟

پژمان چهارشنبه 26 اسفند‌ماه سال 1394 ساعت 03:50 ب.ظ http://chashmanman.mihanblog.com/

سلام
عید بر شما مبارک

سلام
عید شما هم مبارک

پرویز چهارشنبه 26 اسفند‌ماه سال 1394 ساعت 03:45 ب.ظ

خیلی از پستاتون شبیه جک میمونه، اما وقتی میخونم بعضی وقتها یاد سوتیهای خودم میوفتم توی مطب دکتر. وقتی ادمها حالشون بده، استرس دارن، فشارشون افتاده و غیره فکر نمیکنید اینها عادی باشه.

همچنان از خیلی از خاطراتت لذت میبرم. اما دیگه از اونهایی که بخاطر گیچی طرف هست لذت نمیبرم. فقط اونهایی که ایهام داره جالبه.

موفق باشی

فرمایش شما متین
یه نگاه به پی نوشت اول بفرمایید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد