جایی برای گفتن دلتنگیها

ماجراهای یک پزشک هنوز عمومی

جایی برای گفتن دلتنگیها

ماجراهای یک پزشک هنوز عمومی

سفر یهویی (۲)

سلام

همون طور که توی پست قبلی نوشتم یهویی مسافر شیراز شدیم. من یه بار در سه سالگی و یک بار هم در سال هفتاد و دو و از طرف دانشگاه به شیراز رفته بودم و این بار برای بار سوم به شیراز می رفتم.

صبح دوشنبه از سر شیفت برگشتم خونه و بعد رفتم دنبال مهمان سرای اداره توی شیراز که تازه فهمیده بودم که اصولا وجود داره! اما چون زودتر رزرو نکرده بودم بهم اتاق ندادند.

نهایتا حدود ساعت ده و نیم صبح بود که هردومون حرکت کردیم. از نزدیک شهر اسمشو نبر رد شدیم و از هر دهی که میگذشتم به یاد خاطرات تلخ و شیرین اونجا می افتادم.

هر چه بیشتر به سمت جنوب میرفتیم هوا گرم تر می شد و درختان بیشتری بر روی کوه ها دیده می شدند. اخوی گرامی هم با سرعت خیلی بیشتر از ما حرکت میکرد و بعد گوشه ای می ایستاد تا ما بهشون برسیم! مناظر اطراف دیگه واقعا زیبا شده بودند به طوری که وقتی بعد از گذشتن از چندین تونل و کلی پیچ و خم به شهر کوچک پاتاوه رسیدیم آنی گفت: احساس میکنم توی پوکت هستم! واقعا هم مناظر دست کمی از پوکت نداشتند اما حیف که عملا هیچ سرمایه گذاری برای توسعه توریسم انجام نشده.

در چند کیلومتری یاسوج و در حیاط یه امامزاده بساط ناهارو پهن کردیم. هوا اول نیمه ابری بود، بعد ابری شد، کم کم بارون شروع شد و بعد هم تگرگ!

بعد از ناهار دوباره راهی شدیم و عصر به شیراز رسیدیم. کلی دنبال یه هتل گشتیم اما یا پر بودند و یا قیمتشون خیلی بالا بود. به زحمت یه جا با قیمت مناسب و کیفیت نسبتا مطلوب پیدا کردیم. اول یکی دو ساعت خوابیدیم و بعد راهی شاهچراغ شدیم و چون دیروقت بود دوباره به هتل برگشتیم.

صبح روز سه‌شنبه بعد از خوردن صبحانه راهی شدیم. اول رفتیم سراغ ارگ کریم خان و چرخی توی اونجا زدیم. بعد رفتیم سراغ بستنی فروشی پشت ارگ که اخوی گرامی از قبل تعریفشو شنیده بود. عسل بستنی قیفی میخواست اما از طعم بستنی سنتی که اونجا فروخته میشد خوشش نیومد. از اونجا راهی بازار وکیل شدیم. با این که در اواسط اردیبهشت ماه بودیم هوا گرم بود و برای همین قدم زدن در بازار وکیل و زیر سایه لذت‌بخش بود حتی با وجود شلوغی بازار.

برای عسل باز هم بستنی خریدم که باز هم بستنی سنتی بود و مجبور شدم باز هم خودم بخورمش!

از بازار وکیل راه چندانی تا هتل نبود پس به هتل رفتیم و بعد از ناهار و استراحت به زیارت جناب حافظ رفتیم. همزمان با حضور ما گروهی از بچه‌های دبستانیو به اونجا آوردند. معلمشون پرسید: کی میتونه نوشته های روی قبرو بخونه؟ و یکی از بچه‌ها گفت: سعدیا مرد نکونام نمیرد هرگز…!

درصد قابل توجهی از بازدید کنندگان هم توریست های خارجی بودند که البته سن اکثرشون بالا بود و بیشترشون ظاهرا به زبان روسی صحبت میکردند.

از اونجا پیاده راهی باغ جهان نما شدیم که هنوز هم وجه تسمیه شو نفهمیدم. و بعد از اونجا هم سوار تاکسی شدیم و رفتیم شهربازی که ازمون فاصله چندانی نداشت. اما من که خیلی از بازی های اونجا خوشم نیومد. با دیدن یه دستگاه بستنی قیفی آنی ازم خواست یه بار دیگه برای عسل بستنی بخرم. گفتم: من که دیگه بستنی میل ندارم! آنی خودش رفت و برای همه مون بستنی قیفی خرید و آورد اما این بار عسل گفت: چرا بستنیش دورنگه؟ من بستنی قیفی فقط سفید میخوام! نصف شب از شهربازی اومدیم بیرون، شام خوردیم و برگشتیم هتل.

صبح روز چهارشنبه را با زیارت جناب سعدی شروع کردیم که باز هم پر بود از بچه های دبستانی. بعد هم پیاده راهی باغ دلگشا شدیم و اونجا فهمیدم که اون روز روز شیرازه (به چه دلیل نمیدونم) و ورود به باغ رایگانه. داخل باغ ساختمانی بود که سال هفتاد و دو من اونجا برای اولین بار با پرداخت پول ((سگا)) بازی کردم! اما حالا اونجا انواع موزه بود که روی درش هم نوشته بود به مناسبت روز شیراز موزه رایگان است. درحال دیدن موزه سکه و رادیو و…  چندباری با صدای بلند از آنی پرسیدم: پس کجا موز میدن؟ دم در نوشته بود موز رایگان! مردم اطرافمون هم پوزخند میزدند و سری تکون میدادند!

اون روز بعد از ناهار و استراحت راهی باغ ارم شدیم. اول سری به شربت خانه زدیم و بعد دور ساختمان زیبای باغ چرخیدیم که تصادفا با دخترعمه گرامی روبرو شدیم که با خانواده و دوستانشون به شیراز اومده بودند. بعد هم رفتیم به دو سه تا مجتمع تجاری برای دیدار و خرید خانمها.

شب موقع خوردن شام با اخوی گرامی صحبت کردیم و بالاخره قرار شد به جای جمعه روز پنجشنبه برگردیم تا جمعه را هم استراحت کنیم.

صبح روز پنجشنبه بعد از خوردن صبحانه با هتل تسویه حساب کردیم و به سمت مرودشت به راه افتادیم. و از اونجا به تخت جمشید رفتیم و کلی راه رفتیم. به نظر من که گذاشتن چوب روی پله ها و ساخت سایه بان فلزی روی بخشی از تخت جمشید گرچه برای حفاظت از اونجا انجام شده ابهت تخت جمشیدو کم کرده.

خیلی دوست داشتم نقش رستمو هم ببینم اما بچه ها واقعا خسته شده بودند پس از خیرش گذشتم و فقط به دیدن پاسارگاد رفتم که قبلا نرفته بودم و از دیدنش لذت بردم. فقط نفهمیدم اون شکل های شبیه نقاشی های انسان های نخستین روی بدنه آرامگاه و بدتر از اون متن عربی در سمت راست دهانه ورودی آرامگاه کار کی بوده؟! بعد از خوردن ناهار هم همون مسیرو ادامه دادیم تا به آباده رسیدیم. اونجا برای اولین بار در طول تاریخ (!) ازگیل خوردم که از طعمش خوشم اومد. از اونجا تا نزدیکی ولایت هم آنی پشت ماشین بود که باعث شد بتونم چند ساعت استراحت کنم و سرانجام به ولایت برگشتیم.

پ.ن۱: چند دقیقه پیش از رسیدن ما به ولایت بود که والدین گرامی هم از مشهد به ولایت برگشتند.

پ.ن۲: باتوجه به شلوغی زیاد خیابان های شیراز اکثر جاهای این شهرو درحالی رفتیم که ماشینهای خودمون توی پارکینگ هتل بود و سوار تاکسی میشدیم. نمیدونم از شانس ما بود یا همه راننده تاکسی های شیرازی این قدرخوش صحبت و خوش اخلاق هستند؟

پ.ن۳: در تمام مسیر برگشت عسل می پرسید: وقتی رسیدیم خونه بستنی قیفی فقط سفید برام میخرین؟  جالب این که هنوز هم نخریدیم چون با هم بیرون نرفتیم!

پ.ن۴: جاده برگشت از نظر زیبایی مسیر اصلا به پای مسیر یاسوج نمی رسید.

پ.ن۵: تقریبا در هیچ جای شیراز عسل حاضر نشد عکس بگیره و توی همه عکسها موهای پشت سرش توی عکس ها هست!

نظرات 51 + ارسال نظر
نسیم پنج‌شنبه 27 خرداد‌ماه سال 1395 ساعت 12:27 ق.ظ http://www.mannevesht73.blogfa.com

آره 10 بود همه امتحانامون غیر از عمومیا
ساعت 10 خوبه صبح می تونیم صبحانه بخوریم یه مرورم کنیم
گرچه این شبا خوابگاه خیلی پریشونه .ملت مسلمان پا میشن موقع سحر کلی شلوغ می کنن جیغ می زنن .من خودم بیدارم ولی خب آرامش شب شکسته شه قشنگ نیست. فردا آخریشه.4 انقلاب دارم.
و الان یه عالمه افسردگی گرفتم ...
چرا من باید حسرت بخورم...؟
وراجی کردم...

آهان
تازه فهمیدم که منظور شما ساعت ده بوده!

شیوا سه‌شنبه 18 خرداد‌ماه سال 1395 ساعت 01:26 ق.ظ

راستی دکتر اون مهمانسرا از طرف کدوم اداره بود؟ یعنی مهمانسرای طرف قرار بود با دانشگاه؟ اصلا مگه هیچ جای ایران دانشگاهی علوم پزشکی برای کارکنانشون خدمات این چنینی دارند؟؟؟

گفتند طرف قرارداد دانشگاه علوم پزشکیه
من هم نمیدونستم اونجا هم که نرفتیم

الف.واو یکشنبه 16 خرداد‌ماه سال 1395 ساعت 05:03 ب.ظ http://www.havabanoo.blogsky.com

عالیه جاده ى یاسووج

واقعا

مژگان امینی چهارشنبه 12 خرداد‌ماه سال 1395 ساعت 09:54 ب.ظ http:// mozhganamini. persianblog.ir

همیشه به سفر و سلامتی

سپاسگزارم

آیدا چهارشنبه 12 خرداد‌ماه سال 1395 ساعت 12:17 ق.ظ

شیرازی ها کلا خوش برخورد و گرم هستن و شما هم که از اصفهان رفتین و عموما به برخورد اصفهانی ها عادت داشتین براتون عجیب بوده. من بعد از چند سال زندگی تو اصفهان وقتی یه فروشنده یا کارمند خوش اخلاق میدیدم تعجب میکردم
البته بگم که من نه شیرازیم نه اصفهانی ولی در هر دو شهر زندگی کردم
و بله همه جای ایران سرای منست

ممنون از لطفتون
البته من ساکن اصفهان نیستم

پونی سه‌شنبه 11 خرداد‌ماه سال 1395 ساعت 12:37 ق.ظ http://pppooonnnyyy.blogfa.com/

درود
با آخرین سری از عکس های ارمنستان به روزم و منتظر قدوم مبارکتان

سلام
مزاحم شدم

مینو دوشنبه 10 خرداد‌ماه سال 1395 ساعت 05:52 ب.ظ http://milad321.blogfa.com

سلام
معذرت میخوام از اشتباه در ادرس.اوضاع چشمم جالب نیست.از خوادن وبلاگها هم نمیتونم دست بکشم.
9 در ادرس اضافی هست

سلام
خواهش میکنم پیش میاد دیگه

عاطفه یکشنبه 9 خرداد‌ماه سال 1395 ساعت 09:20 ب.ظ http://www.ati-91.blogfa.com

سلام آقای دکتر
پس کی پست جدید میذارین اینجا...
دلمون تنگ شده برای نوشته هاتون

سلام
شرمنده وقت نداشتم
چشم

ویز شنبه 8 خرداد‌ماه سال 1395 ساعت 08:56 ق.ظ

دکی جان به جای اینکه بری وب این خاله و اون عمو نظر بذاری بیا وبتو آپ کن والاه.


چشم

مینو شنبه 8 خرداد‌ماه سال 1395 ساعت 12:19 ق.ظ http://milad321.blogfa.com9

سلام
انشاءالله دفعه بعد که تشریف اوردید شیراز,حتمن سرای مشیر(انتهای بازار ولیلکه رستوران سنتی بود)و حمام وکیل و زیباتراز همه مسسجدنصیرالملک را ببینید.همینطور موزه مشاهیر و بهشت گمشده

سلام
چشم
ممنون از لطفتون
میگم این 9 واقعا آدرستون هست؟

Maryam h چهارشنبه 5 خرداد‌ماه سال 1395 ساعت 11:07 ق.ظ http://words-world.blogsky.com

اخه پرسیدم اپ میکنید یا نه جواب ندادید فک کردم ب من ربطی نداره :))
حواستون ب دلتون هم باشه!

وا
اگه من باعث این فکر شدم شرمنده

ژینو سه‌شنبه 4 خرداد‌ماه سال 1395 ساعت 11:39 ب.ظ http://Www.drpharmacy.blogfa.com

کامنتتون خونده شد آقای دکتر :)

پونی سه‌شنبه 4 خرداد‌ماه سال 1395 ساعت 11:58 ق.ظ http://pppooonnnyyy.blogfa.com/

شیرازو عشقه

با سفرنامه های ارمنستان در خدمت شما هستم

واقعا
همیشه به سفر
مزاحم میشم

پژمان دوشنبه 3 خرداد‌ماه سال 1395 ساعت 10:10 ق.ظ http://chashmanman.mihanblog.com/

خانوادم شیراز زندگی میکنند ولی شیرازی نیستیم

عجب

ژینو شنبه 1 خرداد‌ماه سال 1395 ساعت 11:51 ب.ظ http://Www.drpharmacy.blogfa.com

سلام :)
شب شما بخیر
دکتر برای دخترتون بستنی قیفی فقط سفید خریدید؟؟؟
منتظر پست جدید هستیم...

سلام
شب شما هم بخیر
بله وقتی برگشتیم ولایت

Maryam h شنبه 1 خرداد‌ماه سال 1395 ساعت 05:35 ب.ظ http://words-world.blogsky.com

خوبم مرسی
به طرز عجیبی خجالت کشیدم

خداروشکر
وا خجالت برای چی؟

Maryam h شنبه 1 خرداد‌ماه سال 1395 ساعت 11:39 ق.ظ http://words-world.blogsky.com

سلام حالتون خوبه؟
اپ نمیکنید؟!

سلام
ممنون
شما چطورید؟!

زهره خاموش شنبه 1 خرداد‌ماه سال 1395 ساعت 09:30 ق.ظ

سلام و انشاءا... همیشه به سفر و دلخوشی ...با نوشته هاتون دلم برا شیراز و کازرون و دوستان خانوادگی تنگ شد

سلام
ممنون
من کازرون نرفتم البته

پژمان شنبه 1 خرداد‌ماه سال 1395 ساعت 08:12 ق.ظ http://chashmanman.mihanblog.com/

سلام
امیدوارم خوش گذشته باشه. شیراز فعلا شهر بابام اینا محسوب میشه کلا شیرازی جماعت پر حرف و البته شیرین زبونه. راننده های تاکسی هم که قشنگ مغز آدم رو ترید میکنن. آخر سر هم یه کرایه قلمبه میزارن تو پاچه آدم. ولی در کل شهر خوبیه.

سلام
فعلا شهر پدرتون محسوب میشه؟

معلوم الحال پنج‌شنبه 30 اردیبهشت‌ماه سال 1395 ساعت 05:31 ق.ظ http://daneshjoyezaban.mihanblog.com

مزاحم کجا بود؟ اصلا کلید خونه رو میدادیم دستتون و خودمون میرفتیم بیرون که راحت باشید. الانم باز بده؟

مخ لسیم

خاله آذر سه‌شنبه 28 اردیبهشت‌ماه سال 1395 ساعت 08:36 ب.ظ

ازگیل که خوشمزه است اقای دکتر...

مگه من گفتم نیست؟
تا حالا نخورده بودم

سهیلا سه‌شنبه 28 اردیبهشت‌ماه سال 1395 ساعت 08:07 ب.ظ http://nanehadi.blogsky.com

رسیدن به خیر.

ممنون

معلوم الحال سه‌شنبه 28 اردیبهشت‌ماه سال 1395 ساعت 09:59 ق.ظ http://www.daneshjoyezaban.mihanblog.com

سلام دکتر جان
خوبین؟ چرا زودتر نگفتین؟ تشریف میاوردین خونه ما دیگه پول هتل و اینور اونورم نمیدادین. تازه مراکز خرید خانوما هم نزدیکش بود. عسل خانومم یه دل سیر بازی میکرد توی شهربازیش.

سلام
شرمنده گفتم که یهویی شد
یهویی هم که نبود نمیتونستم مزاحم مردم بشم که!

ساناز دوشنبه 27 اردیبهشت‌ماه سال 1395 ساعت 09:29 ب.ظ

سلام آقای دکتر من از خواننده های خاموش وبتون هستم جاده ی یاسوج واقعا حرف نداره والبته ولایت شما من سه بار تا به حال ولایت شما اومدم ولی سیر نشدم برای تابستون قراره دوباره بیایم گرچه نمیدونم شما کجای ولایتتون هستید

سلام
ممنون از لطفتون
ضمنا شرمنده به خاطر جرح و تعدیل کامنتتون

علی کور یکشنبه 26 اردیبهشت‌ماه سال 1395 ساعت 04:59 ب.ظ

سلام حسن کور

تعدادی از دوستانم حراست تخت جمشید بودن به خاطر حقوق و مزایای خوب و جو فرسایشی قشنگش یا انصراف دادن یا از ایران رفتن.... آفرین به طاقت سنگ هاش!!!! امیدوارم که بهتون خوش گذشته باشه تخت جمشید..

سلام
حق داشتن!

عاطفه یکشنبه 26 اردیبهشت‌ماه سال 1395 ساعت 02:38 ب.ظ http://www.ati-91.blogfa.com

همون گردش و جای دیدنی منظور بود...ادبیات دانشجوی مملکت!!!

عاطفه شنبه 25 اردیبهشت‌ماه سال 1395 ساعت 08:58 ب.ظ http://www.ati-91.blogfa.com

سلام آقای دکتر
شما خیلی میخواستین بهتون خوش بگذره رفتین هتل وضعتون هم خوبه
ما رفتیم مهمان خانه علوم پزشکی اساتید...شبی15 هزارتومن...خیلی راحت بود همه پزشک بودن اصلا ادم معمولی غیر پزشک راه نمیدادن...جای ارزونی بود ولی برای تفریح دیگه خیلی خرج کردیم...

سلام
تفریح دیگه؟

مهرسان شنبه 25 اردیبهشت‌ماه سال 1395 ساعت 04:44 ب.ظ http://mehrsanlife.blogsky.com

سلام
مرسی اقای دکتر
لطف کردین بابت راهنماییتون

سلام
خواهش میکنم
اما کدوم راهنمایی؟ !

مهرسان شنبه 25 اردیبهشت‌ماه سال 1395 ساعت 04:44 ب.ظ http://mehrsanlife.blogsky.com

سلام
مرسی اقای دکتر
لطف کردین بابت راهنماییتون

سلام
خواهش میکنم
اما کدوم راهنمایی؟!

مهشید... شنبه 25 اردیبهشت‌ماه سال 1395 ساعت 03:21 ب.ظ

همیشه به سفر....و خوشی
خوش به حالتون هنوز قسمتم نشده برم شیراز اونم توی اردیبهشت... ولی بالاخره میرم......

ممنون
حتما تشریف ببرید
ارزششو داره

یک د م د د ادبیات شنبه 25 اردیبهشت‌ماه سال 1395 ساعت 12:22 ق.ظ

راستی گلهای باغ ارم را دیدید؟ استادمون می گفت دویست نوع گل رز داره.

دیدیم اما نشمردیم شرمنده

یک د م د د ادبیات شنبه 25 اردیبهشت‌ماه سال 1395 ساعت 12:19 ق.ظ

خوشا شیراز و وضع بی مثالش
من دورۀ کارشناسی ام دانشگاه شیراز بودم. شیراز سرسبزی فوق العاده ای داره و باغهایی عالی.
و گرچه جنوبی ها می گویند هوای خوبی داره ولی به نظر من گرم بود. از نیمۀ اردیبهشت به بعدش گرمه. مکانها و ساختمانهای قدیمی زیبایی داره. و من عاشق بهار نارنجش هستم. مسقطی خوردید آیا؟
اگه موز رایگان بود، می نوشتند: موزو رایگانه نه موزه

بله به نظر من هم گرم بود
متاسفانه نه آنی مسقطی دوست داره نه بچه ها من هم به همین دلیل زیاد نمیخرم اما خوردم

ف جمعه 24 اردیبهشت‌ماه سال 1395 ساعت 02:15 ب.ظ

خودمون شیرازی هستیم انقد ازش لذت نمیبریم و قدرش نمیدونیم
نکته جالبش برخورد تصادفی با دختر عمتون بود
ما تو خونمون هم درخت ازگیل داریممم خیلی خوشمزه هس
راستی بستنی سنتیش مورد پسند خودتون و آنیل و عماد بود؟؟؟
من عاشق بستنی سنتی هستم حیف که کم میخریم

ممنون از لطفتون
من و آنی و عماد دوست داشتیم فقط عسل باهاش مشکل داشت!

ارغوان جمعه 24 اردیبهشت‌ماه سال 1395 ساعت 08:32 ق.ظ

رستوران هفت خوان نرفتین؟

نه
کجا بود؟

انه پنج‌شنبه 23 اردیبهشت‌ماه سال 1395 ساعت 03:50 ب.ظ http://manopezeshki69.blogsky.com

اخرش برای عسل بستنی قیفی فقط سفید خریدین؟

بله
وقتی برگشتیم ولایت

Maryam h چهارشنبه 22 اردیبهشت‌ماه سال 1395 ساعت 04:05 ب.ظ http://words-world.blogsky.com

ممنون از حضور سبزتون

خواهش

mahtab چهارشنبه 22 اردیبهشت‌ماه سال 1395 ساعت 01:45 ب.ظ

شهریور۶سال پیش رفتیم شیراز تو شهریور!
هر موقع شیراز میرین شهریور و مردادنرین فقط!!!
جاییش که بیشتر از همه لذت بردیم و بهترین حال و هوا رو داشت به نظرم مقبره سعدی بود اونجا یه فالوده هم خوردیم خیلیی عالی بود(احتمالا اون حال خوب ناشی از خنکی فالوده بوده )

چشم
برای گرما میگین؟

دلارام چهارشنبه 22 اردیبهشت‌ماه سال 1395 ساعت 12:26 ب.ظ

درود بر آقای دکتر گرامی
امیدوارم سفر خوش گذشت باشه و کلی حس خوب براتون یادگار گذاشته باشه.
وای دکتر از تخت جمشید و آرامگاه کورش بزرگوار و .... نگید که من حتی با فکر کردن به اون همه ابهت و اقتدار و عظمت و .... اشک توی چشمام حلقه میزنه و بغضی سنگین گلوم رو میفشاره و ...خلاصه پر میشم از حسرت و هزار سوال بی جواب...
امیدوارم همیشه به خوشی و شادی و سفرهای خوب سرگرم باشید.
(راستی جناب دکتر عزیز، اگر تونستید محبت کنید سلام ما را به آقای دکتر بابک خان گرام برسانید که بسی دلتنگ قلم بی نظیر شون هستیم و بسیارخوسحال میشیم اگه دوباره بشه نوشته های عالی ایشونوبخونیم :-) )
به قول شاعر:دمت گرم و سرت خوش باد

سلام
ممنون
دقیقا
ایشون گه گاه توی فیسبوک برام لایک گذاشتن اما هنوز جواب تبریک عیدمو هم ندادن!

maryam.k چهارشنبه 22 اردیبهشت‌ماه سال 1395 ساعت 09:15 ق.ظ

سلام دکتر....
خب خداروشکر خوش گذشته

سلام
بله خوشبختانه

Maryam h سه‌شنبه 21 اردیبهشت‌ماه سال 1395 ساعت 11:10 ب.ظ http://words-world.blogsky.com

سلام
اومدم بگم لینک شدید ک یادم بمانید !

سلام
شما لطف دارید

Maryam h سه‌شنبه 21 اردیبهشت‌ماه سال 1395 ساعت 06:05 ب.ظ http://words-world.blogsky.com

تولد سه‌شنبه 21 اردیبهشت‌ماه سال 1395 ساعت 04:33 ب.ظ

سلام دکتر
شما در اصفهان ساکن هستید ؟

سلام
نه!

هانیه سه‌شنبه 21 اردیبهشت‌ماه سال 1395 ساعت 02:19 ب.ظ http://khoda-behtarindost.blogfa.com

سلام چقدر جا رو رفتید ما یه بار رفتیم شیراز فقط سعدیه و حافظیه و باغ ارم رفتیم
مهمان خانه کاش بیشتر اصرار می کردید و تلاش می کردید

سلام
تازه حالا یهویی بود و بدون برنامه ریزی!
سعی کردم اما بی فایده بود

Maryam h دوشنبه 20 اردیبهشت‌ماه سال 1395 ساعت 10:08 ب.ظ http://words-world.blogsky.com

حالا شاید من بزرگتر باشم!:))
قطعا نیستم! چشم پس ما خدمت میرسیم ‌،شما ک نگفتید ولایت کدوم شهره!! منم میرم از همه میپرسم ولایت کجاست :))))


درخدمتیم

Maryam h دوشنبه 20 اردیبهشت‌ماه سال 1395 ساعت 09:53 ب.ظ http://words-world.blogsky. com

سلام!!
تشریف میاوردید در خدمت باشیم
در واقع هفته شیراز هست! .
ب مناسبت های مختلفی همه چیز رایگان میشه اینجا!!
اب و هوای سمت یاسوج فوق العاده ست،اگه بدونید پیست اسکی بین المللی هم توی شهرستان سپیدان فارس هستش که نزدیک یاسوجه،بنابراین هوا و طبیعتش نیاز ب توصیف نداره!
بستنی :))) خب براشون فالوده شیرازی میخریدین شاید مطابق میل میومد!
موفق باشید

سلام
اول کوچیک تر ها میرن دیدن بزرگترها!

مهتا دوشنبه 20 اردیبهشت‌ماه سال 1395 ساعت 07:13 ب.ظ

سلام .مسافرت که عالیه .یاسوج رو من چندین سال پیش رفته بودم و در مقایسه با امسال عید که رفتم .پیشرفت سریعش برام جالب بود .
نازی عسل خانم شیرین زبون .حالا که بستنی دوست داره توی سایت مز ه ها چند دستور بستنی که تو خونه می شه درست کرد رو پیشنهاد می کنم .

سلام
حق با شماست من هم خیلی وقت بود که نرفته بودم
سپاسگزارم

مینا دوشنبه 20 اردیبهشت‌ماه سال 1395 ساعت 04:52 ب.ظ

ا چه سفر خوبییییی ،همیشه به سفر و گردش ...
عسلی عزیزم بستنی سفید بگیرین براش دیگه
میگم شیرازیا کلا آدمهای گرم و پر انرژین ...
ما شیراز فامیل داریم که کلاااا یک بار اومدن منزل ما ! از بس که نزدیک و پر عاطفه اییم انقدر آدمهای پر انرژی و شادبن که اصلا آدم حس نمیکرد اینا غریبه ان برامون ....

ممنون
امروز خریدم
خب رفت و آمد کنین سر راه از ولایت ما هم رد بشین!

عسل دوشنبه 20 اردیبهشت‌ماه سال 1395 ساعت 03:23 ب.ظ

منم با عسل شما هم سلیقه هستم هروقت میریم بستنی بخوریم من میپرسم بستنی سفید تنها دارین یا نه!
بیشتر مواقع دورنگه کاکائویی وانیلیه که خیلی دوست ندارم یه ذره که خوردم جور بقیه رو همسر گرام میکشن! تهران معمولا پیدا نمیکنم.چند روز پیش در یک سفر به شاهین شهر اصفهان در کمال تعجب دیدم یه بستنی فروشی هم بستنی دورنگ سفید وانیلی داره هم سفید و زرد و هم سفید ساده خیلی ذوق کردم!
من درکش میکنم واقعا وانیلی قیفی یه چیز دیگست!

انگار همه عسل ها این سلیقه رو دارن پس!

ترانه دوشنبه 20 اردیبهشت‌ماه سال 1395 ساعت 02:50 ب.ظ

سلام ... آقا وصف العیش نصف العیش ... بسی لذت بردیم چون که عید ما هم دو سه روزی شیراز بودیم و در برگشت از سفر از مسیر یاسوج برگشتیم که با خوندن این پست شما خاطره اش زنده شد
راستی امتحان تخصص چی شد؟

سلام
ممنون از لطفتون
تموم شد!

زهرا دوشنبه 20 اردیبهشت‌ماه سال 1395 ساعت 11:48 ق.ظ

سلام اقای دکتر
امیدوارم در شهر ما بهتون خوش گذشته باشه
اردیبهشت شیراز از بابت زیبایی و هوا شهره بود همیشه ( البته چند سالی هست که گرم شده ولی زیبایی ش همچنان بینظیره) هفته میانی اردیبهشت هفته شیراز، و روز 15 اردیبهشت روز شیراز هست. که تو روز شیراز بازدیدها رایگانه. اتوبوس های شهری هم رایگانن

سلام
از لطفتون ممنون

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد