جایی برای گفتن دلتنگیها

ماجراهای یک پزشک هنوز عمومی

جایی برای گفتن دلتنگیها

ماجراهای یک پزشک هنوز عمومی

پایان تلخ (روزی که بیمه آمد (2) و ادامه)

سلام

فکر میکنم جمله "یک پایان تلخ بهتر از یک تلخی بی پایانه" بعد از اکران فیلم "درباره الی" بین مردم رواج پیدا کرد. و واقعا هم جمله درستیه. متاسفانه توی سالهای اخیر مشکلات خیلی بیشتر از خوشی ها بوده. توی پایان سال 1402 هم دو موضوع کاملا متفاوت حالمو گرفتند که امیدوارم باعث بشه در سال آینده اتفاقات خوب زیادی برام بیفته و دیگه از تلخی بی پایان خبری نباشه. میخواستم آخر سالی یک پست خاطرات جدید بگذارم اما ظاهرا قسمت نبود. شاید توی پست بعدی.

 

 1. لطفا اگه این پست را فراموش کردین یه نگاه دیگه بهش بندازین و بعد دوباره بیایین اینجا!

همون طور که توی اون پست گفتم یک نامه بهم دادند که توی اون مبلغی حدود ده و نیم میلیون برای بیمه دوران طرحم تعیین شده بود و خواسته بودند که بپردازمش. اون روزها هنوز به شدت درحال پرداخت قسطهای وامهای ساخت خونه بودم و عملا امکان پرداخت چنین پولی را نداشتم. و نهایتا توی خونه تصمیم گرفتیم بیخیالش بشیم و یکی دو سال بیشتر بمونم سر کار. بعد هم وقتی دیدم سابقه کارم توی سایت درست شده کلا ماجرا را فراموش کردم.

دو سه ماه پیش بود که توی اتوماسیون برام نامه اومد که برم شبکه و تکلیف حق بیمه دوران طرحو روشن کنم و من هم رفتم. رفتم کارگزینی شبکه و یک نامه دادند بهم که طبق اون باید شش و نیم میلیون میدادم! گفتم: دو سه سال پیش که ده و نیم میلیون بود! گفتند: اشتباه حساب کرده بودیم. شانس آوردین که پرداختش نکردین!  نامه را گرفتم و رفتم ستاد دانشگاه و کارهای اداری شو انجام دادم که آخرین کسی که باید امضاش میکرد گفت: اینو چرا اشتباه حساب کردن؟ گفتم: چطور؟ گفت: این قانونی که بر اساس اون این حق بیمه را محاسبه کردن، تا اول مهر 1379 اعتبار داشته و فقط یک ماه از طرحتون شامل این قانون میشه. اما بعد از اون باید با یک قانون جدید محاسبه بشه. دوباره برگشتم شبکه که گفتند: بله درسته ما اشتباه کردیم. نامه را بهشون پس دادم و یکی دو هفته بعد دوباره منو خواستند و یک نامه دیگه بهم دادند که به موجب اون باید سی و یک میلیون و خرده ای برای حق بیمه دوران طرحم پرداخت میکردم!  گفتم: این که ده و نیم میلیون بود! گفتند: بله اما چون پرداخت نکردین بیشتر شده چون به نرخ روز محاسبه میشه! گفتم: خب اصلا این بیمه را نمیخوام به جاش بیشتر کار میکنم. گفتند: مگه میشه؟ شما به ازای اون دوران که توی سابقه تون لحاظ شده در تمام این سالها اضافه حقوق گرفتین. پس باید حق بیمه شو هم پرداخت کنین. اگه امسال هم پرداخت نکنین سال بعد دوباره به نرخ روز محاسبه میشه! و نهایتا اگه پرداخت نکنین تا پولو ندین حقوق بازنشستگی تونو نمیدن! نامه را گرفتم و دوباره دادم ستاد دانشگاه و گفتم: نمیشه حداقل قسطی پرداختش کنم؟ سی و یک میلیون خیلی زیاده! گفتند یه درخواست بنویس و یه مبلغیشو پرداخت کن که دیگه اگه رفت توی سال جدید با نرخ روز محاسبه نشه و ببرش سازمان بازنشستگی کشوری. بعد گفتند: حالا چقدرشو میتونی بدی؟ گفتم: دومیلیون. یه کد که بهش میگفتند "شناسه یکتا" دادند بهم و گفتند توی یکی از شعبه های بانک صادرات پرداختش کن.

یکی دو روز بعد تونستم پرداختش کنم و بردم سازمان بازنشستگی و گفتم: من این درخواستو نوشتم اما نمیدونستم خطاب به چه کسی بنویسم. که گفتند: به رییس شبکه بهداشت! توی اداره خودتون باید قسطیش کنن! بالای نامه نوشتم ریاست محترم شبکه بهداشت و درمان شهرستان ... و بردمش اداره و دادم دفتر ریاست.

چند روز بعد رفتم  ستاد دانشگاه و گفتم: چی شد؟ گفتند: بهمون گفتن فعلا دست نگه دارین چون قراره کلا قانونش عوض بشه! چند هفته بعد دوباره رفتم سراغش که گفتند: قانون عوض شد. گفتم: خب چی شد؟ گفتند: برای شما هیچ فرقی نکرد اما برای دانشگاه علوم پزشکی که تا به حال تکلیف شما را روشن نکرده جریمه بریدن! گفتم: خب حالا چکار کنم؟ گفتند: چند روز دیگه خبرت میکنیم. چند روز دیگه گفتند: بیا ستاد دانشگاه و وقتی رفتم گفتند: دوباره قانون عوض شده. اون قانونی که قبلا تا اول مهرماه 79 معتبر بود حالا تا چهارم مهرماه معتبره. این نامه ها را ببر شبکه تا دوباره محاسبه کنن. ضمنا نوع فرمش هم کلا عوض شده. نامه ها را بردم شبکه و چند روز بعد رفتم سراغشون که گفتند: ما اصلا بلد نیستیم با این فرم جدید کار کنیم! نامه ها را گرفتم و بردم ستاد دانشگاه و از یکی از پرسنل خواهش کردم برام محاسبه کنه. او هم گفت: برای محاسبه به اولین حکم دوران طرحت نیاز دارم. رفتم بایگانی که گفتند: از شهر محل طرحت برامون نفرستادن باید بری از اونجا بیاری! برگشتم پیش مسئولش و گفتم: من چطور این همه راه برم تا شهر محل طرح؟ گفت: اگه راضی هستی با اولین حکم استخدامیت حساب میکنم. مبلغش کمی بیشتر میشه. گفتم: اشکالی نداره محاسبه کن. محاسبه کرد و گفت: ببر دفتر معاونت امضاش کنه. بردم و امضا کرد و دادم به مسئولش  که گفت: چرا کل طرحتو با اون قانون حساب کرده؟ باید فقط تا چهارم مهر 79 را حساب میکرد! بردم و دوباره محاسبه کرد و بردم امضا کردن و ... بعد هم گفتند: برای این چهل روز که با قیمت کم محاسبه میشه شما باید هفده هزار و خرده ای تومن بدین و جریمه شبکه هم یازده هزار و خرده ایه (شاید هم برعکس گفت مطمئن نیستم) شبکه هم خدا میدونه کی این پولو بده. اگه خودت حاضری هر دو فیشو پرداخت کنی کارت زودتر انجام میشه. گفتم: خودم پرداخت میکنم. روز بعد هر دو فیشو پرداخت کردم و بردم و تحویل دادم.

و سرانجام امروز صبح توی اتوماسیون برام نامه اومده که: اون بیست و نه میلیون و خرده ای که از بدهی تون مونده باید در اقساط سه میلیون و خرده ای هزار تومن پرداخت کنین. و باید اول برم "شناسه یکتا" بگیرم و بعد ببرم و پرداختش کنم. اولین قسط هم باید توی اسفندماه پرداخت بشه!

2. چند سال پیش توی همین وبلاگ نوشتم که بهم گفتند یک دندون عقل نهفته داری که به دلیل محلش قابل جراحی نیست و هروقت درد گرفت مسکن بخور تا وقتی خوب بشه. من هم همین کار را کردم. تا سال 1400 هروقت فشارمو میگرفتم کاملا نرمال بود. اما از سال 1400 تا 13 هم میرسید. چند ماه پیش که فشار خون همه را کنترل میکردند توی یکی از درمونگاهها فشار منو هم کنترل کردند و گفتند چهاردهه! و خواستند پیگیری کنم اما من که از اول عمرم غذای کم نمک خورده بودم و بیشتر روزها پیاده روی عصرگاهی داشتم و لب به سیگار نزده بودم و اهل حرص خوردن هم نبودم اصلا فکرشو هم نمیکردم یه روزی فشار بگیرم!

جمعه شب بود که به دلیلی کمی حرص خوردم و حدود یک ساعت بعد دچار یک سردرد ناجور شدم. از آنی خواهش کردم فشارمو بگیره که شونزده بود! توی خونه هیچ دارویی که به درد فشار بخوره نداشتیم. با اون سردرد و حالت تهوع سوار ماشین شدم و رفتم داروخونه و یک بسته قرص زیرزبونی گرفتم و هرطور بود فشارمو کنترل کردم.

شنبه شیفت بودم. صبح فشارم 14 بود و عصر 13 و خیالم راحت شد. عصر شنبه توی یکی از اپلیکیشن های نوبت دهی پزشکان اولین نوبتی که تونستم از یک متخصص قلب پیدا کنم گرفتم. درحالی که اصلا پزشکشو هم نمیشناختم. ساعت چهار صبح بود که با یک سردرد وحشتناک از خواب پریدم. قرص زیرزبونی را استفاده کردم و نیم ساعت صبر کردم که بهتر نشد. رفتم و بدون این که پرسنلو بیدار کنم فشار خودمو گرفتم که 16 بود. حالا اون اول چند بود خدا میدونه. یه قرص زیر زبونی دیگه فشارمو به 13 رسوند و حوالی ساعت شش صبح بود که سردردم قطع شد و از هوش رفتم. ساعت هفت و نیم که شیفتو تحویل پزشک شیفت بعد دادم آقای مسئول پذیرش گفت: چرا این قدر خسته ای؟ دیشب که خیلی خوب بود از ساعت 12 اصلا بیدار نشدیم!

عصر روز یکشنبه ده دقیقه زودتر از زمانی که نوبتم بود توی مطب بودم اما ناچار شدم حدود دو ساعت منتظر بمونم تا نوبتم بشه! بعد هم ماجرا را به طور کامل برای خانم دکتر تعریف کردم که گفت: احتمالا خیلی از اون سردردهایی که فکر میکردین مال دندونه هم مال فشار بوده! بعد توی مطب ازم اکو گرفت و گفت: زمان زیادی از شروع فشارت نگذشته و قلبت کاملا سالمه. همزمان شغلمو هم پرسید که به این امید که ازم پول اکو را نگیره گفتم پزشکم اما بی فایده بود اما فهمیدم که ایشون همسر یکی از دوستان دوره تحصیلند که الان تخصص دیگه ای گرفتند. بعد هم دارو را با نصف قرص لوزارتان - اچ روزانه برام شروع کردند و گفتند: دیگه خودت دانایی. اگه جواب نداد به تدریج  تا حداکثر مقدار مجاز زیادش کن و اگه باز هم کنترل نشد بهم زنگ بزن تا بگم چکار کنی. گفتم: چه ساعتی زنگ بزنم؟ گفتند: چون همکاری هرساعتی که دوست داری زنگ بزن! اما یادت باشه تا آخر عمر باید قرص فشارو بخوری حتی اگه ظاهرا نرمال باشه. گفتم: من که سیگار نمیکشم و ... چرا فشارم رفته بالا؟ گفتند: پدر و مادرت فشار دارند؟ گفتم: بله گفتند: کارهایی که کردی تا به حال جلو اثر ژنتیک را گرفته اما دیگه زورش نرسیده!

خلاصه که امروز صبح برای اولین بار قرص فشارمو خوردم و امروز واقعا احساس سبکی میکردم اما از یکی دو ساعت پیش سردرد مختصری دارم. بگذارین همین حالا سر شیفت فشار خودمو بگیرم ... 14 بود!

پ.ن1. یکی از دلایلی که معمولا حرص نمیخورم استفاده از قانون پنجه که میگه: اگه به دلیلی ناراحت شدین فکر کنین که آیا پنج سال بعد هم برای این مسئله ناراحتید؟ اگه نه پس اصلا این مسئله ارزش ناراحتی را نداره. اما خب در این مورد خاص هرچقدر فکر میکنم پنج سال بعد هم از این که ناچارم تا آخر عمر قرص فشار بخورم ناراحتم

پ.ن2. عماد یک میلیون ازم پول گرفت تا نزدیک عید ماهی بیاره و بفروشه و بهمون نشون بده که میتونه پول دربیاره. دیروز ماهی ها را برد دم مغازه یکی از اقوام و شب با یک عروس هلندی اومد! و فهمیدیم کل ماهی ها را داده به صاحب مغازه پرنده فروشی که نزدیکش بوده و به جاش عروس هلندیو گرفته!

نظرات 50 + ارسال نظر
عسل بانو جمعه 10 فروردین‌ماه سال 1403 ساعت 02:05 ق.ظ

بر اساس تجربه میگم، کسانی که فشار خون بالای ناشی از استرس و اضطراب دارن اصلا نیاز به خوردن داروی فشار ندارن.
این عزیزان با مراجعه به متخصص اعصاب و روان و مصرف داروی ضد استرس و افسردگی فشارشون کنترل میشه.

بله حرفتون کاملا درسته
اما من اضطراب چندانی ندارم.

استاد سه‌شنبه 29 اسفند‌ماه سال 1402 ساعت 08:30 ب.ظ

سلام
دکترجان سال جدید رو پیشاپیش به شما و خانواده محترمتون تبریک میگم

سلام
ممنون از لطف شما
بر شما هم مبارک باشه

زری.. سه‌شنبه 29 اسفند‌ماه سال 1402 ساعت 06:59 ق.ظ https://maneveshteh.blog.ir

آقای دکتر من شرایط رشته کاری خودم را گفتم، برای شما فکر نکنم اینطوری باشه:) شما به مطب فکر کن:)

چشم

اسحاقی سه‌شنبه 29 اسفند‌ماه سال 1402 ساعت 12:56 ق.ظ

سلام دکتر جان خوبین طاعات قبول ..پیشاپیش عیدتون مبارک تنتون سلامت حال دلتون خوش ..
منم ۱۷ سالگی فشارم ۱۷ رو ده بود دکتر قلب می گفت این رقما نجومی چیه دیگه ..یک سال زیر نظر فوق فشار بودم اخرم گفت اقتضای سنته حرص می خوری لابد یه مشت ایندرال و ویتامین ای فلوکستین داد..دیگه دکتر نرفتم تا ده سال بعد که اتفاقی متوجه شدم دیابت گرفتم و چشمم خونریزی کرده کاملا بدون علامت ..شروع درمان با روزی ۱۷ تا قرص فاجعه بود به دکتر گفتم کی میشه کم بشن زد تو پیشونیش مثلا محترمانه ش میشه اینکه گفت سکوت کن همینکه بسترییت نمی کنم انسولین بگیری خداروشکر کن ..اینم ارث قشنگ خانواده پدری که تا اخر عمر گریبانمه ..
گفتید از ارث یاد خودم افتادم ..تازه با این همه دارو روزه هم می گیرم

سلام
عجب
امیدوارم مشکلات هرچه زودتر حل بشه

زری.. دوشنبه 28 اسفند‌ماه سال 1402 ساعت 08:45 ق.ظ https://maneveshteh.blog.ir

ای بابا! چقدر این حساب کتابهای اداری لج دربیاره. حالا باز خوبه شما کاری به پروانه طبابت تون ندارند، برای ما میگند بعد از سی سال اگر خواستی بیمه را بگیری باید پروانه وکالتت را ابطال کنی! یعنی این حق بیمه را که میدهم اینقدرررررر زورم میاد.
باز خدا روشکر زود متوجه مساله فشار شدید.

بله عذاب آورند
واقعا؟ پس من میخواستم بعد از بازنشستگی برم مطب بزنم! یعنی نمیشه؟
بله خوشبختانه.

لیلی یکشنبه 27 اسفند‌ماه سال 1402 ساعت 03:03 ب.ظ http://Leiligermany.blogsky.com

من هم به خاطر کنسر باید قرصی رو به مدت ۱۰سال بخورم که کلی عوارض هم داره
حس بدیه خوردن قرص هر روزه امیدوارم بعد۱سال این حس بد کم بشه

همین که درمان به خوبی انجام شده باعث خوشحالیه.
این سالها هم میگذره و فقط خاطره اش باقی میمونه.

مریم یکشنبه 27 اسفند‌ماه سال 1402 ساعت 02:08 ب.ظ http://mabod.blogsky.com

و شکیبایی و پشتکارتون تو انجام کارها را تحسین می کنم ، اگر همه به همین میزان تو انجام کارهای اداری و هرکاری در مراحل زندگی پشتکار و شکیبایی داشتیم تا حالا تمام مشکلات جهان حل شده بود

از لطفتون ممنونم
امیدوارم ساختار اداری مملکت به جایی برسه که دیگه نیازی به این کارها نباشه.

Ali شنبه 26 اسفند‌ماه سال 1402 ساعت 12:25 ب.ظ

سلام.
ظاهرا ضرب المثل سن که رسید به پنجاه.... فشار میاد به چند جا، درسته.
البته امیدوارم که مشکل فشار شما حل بشه و با سلامت و سرحال، زندگی رو ادامه بدید.
من خودم تابستان امسال، و درست تو ۵۰ سالگی،حس کردم دید یکی از چشم ها کمی از اون یکی چشم ضعیف تره، و به تصور گرفتن عینک و حل مشکل رفتم دکتر، که یهو دکتر متخصص چشم بهم گفت احتمالا مشکل عصب بینایی داری و برو دکتر متخصص مغز و اعصاب، از اون جا هم رفتم ام آر آی مغز که یهو توش نوشته بود یه تومور بزرگ از یه نوع خطرناک که حتی مرزش رو هم نمیشه دقیق معلوم کرد که البته بعدش که ام آر آی با تزریق ماده حاجب رفتم معلوم شد که حداقل تومور بزرگش مننژیومه و به بدی اولی نیست و خلاصه یه تومور ۸ سانت در ۸سانت از سرم بیرون اومد در حالی که حتی یه سردرد هم نداشتم.خلاصه اون ضرب‌المثل رو من انگار درست عمل کرد

سلام
من که هنوز به پنجاه هم نرسیدم
ممنون اما دکتر که فرمودند تا آخر عمر باید این قرصو مصرف کنم.
عجب! عجیبه که چنین توده بزرگی هیچ علامتی نداشته. باز هم خداروشکر که مشکل حل شده.

دلارام شنبه 26 اسفند‌ماه سال 1402 ساعت 05:39 ق.ظ

سلام اقای دکتر
یه سوال داشتم ایا نشستن به مدت چندساعت پشت سر هم در اتومبیل ومسیرهای طولانی جاده ای ممکنه باعث ناراحتی روده وبه هم ریختن گوارش بشه؟برای سفری یه روزه رفتم واونجا ودر مسیر برگشت دچار مشکلات عجیب شدم دفعه قبل هم این اتفاق افتاد ولی خیلی شدیدتر بود
ممنون میشم پاسخ بدین

سلام
بروز مشکلات گوارشی توی مسافرت یک مسئله خیلی شایعه.
گاهی مال یک نوع ویروسه و گاهی هم به علت تغییر در نوع غذاها و رفتارهای همیشگی.
اما معمولا مشکل خاصی ایجاد نمیکنه.

Negar شنبه 26 اسفند‌ماه سال 1402 ساعت 04:46 ق.ظ https://zanekhoshbakht.blogsky.com/

ایشالا بلا دور باشه.
عاشق عمادم یعنی

ممنون اما دیگه بلا افتاده رومون
ممنون

تیلوتیلو جمعه 25 اسفند‌ماه سال 1402 ساعت 03:56 ب.ظ

سلام جناب دکتر
پست را خیلی دیر خوندم
ببخشید
انشاله بلا ازتون دور باشه
خیلی ناراحت شدم

سلام
خواهش میکنم
عذرتون موجه بوده
ممنون از لطف شما

نازی جمعه 25 اسفند‌ماه سال 1402 ساعت 11:28 ق.ظ

خوب پس همینیه که فکر میکردم دکتر ربولی برای من لطفا یه ایمیل بزنید متاسفانه اون یکی جیمیلم را پاک کردم و ایمیلتون را ندارم وگرنه خودم ایمیل میزدم تا براتون بنویسم تجربمو در اینباره مرسی

چشم

نازی جمعه 25 اسفند‌ماه سال 1402 ساعت 06:23 ق.ظ

دکتر مگه شما چند دوره واکسن کرونا زدین؟

تا حالا چهارتا
دوتا اسپوتنیک دوتا آسترازنکا

الف مثل الی جمعه 25 اسفند‌ماه سال 1402 ساعت 12:45 ق.ظ

ممنونم دکترجان
امیدوارم هیچ کس این بیماری نگیره

خواهش
من هم امیدوارم

الف مثل الی جمعه 25 اسفند‌ماه سال 1402 ساعت 12:21 ق.ظ

و من چشم انتظار راه حل...

یک هفته است نتونستم سرکار برم
هیچکاری نتونستم بکنم

سلام
راستش من درباره این نوع بیماریها تجربه چندانی ندارم شرمنده
اون درمانی که گفتین من هم شنیدم فقط اگه بتونین اونجا پیداش کنین!
اما درمجموع همه تشخیصهایی که دادن ممکنه درست باشن بخصوص با علائمی که داشتین. درمجموع من هم عفونت قارچی را محتمل تر میدونم. اما امیدوارم نیاز به لیزر نباشه. به هر حال هرچی باشه یه نوع درمان تهاجمی محسوب میشه.

استاد جمعه 25 اسفند‌ماه سال 1402 ساعت 12:19 ق.ظ

دکترجان شما که سنی ندارین، ناراحت شدم از این بابت... بلا به دور باشه انشاالله البته این پستتون یه تلنگری هم برام شد که کمتر نمک و هله هوله های شور مثل چیپس و پفک بخورم :D نزدیک محل کارم یه فروشگاه بزرگ هست که هروقت رد میشم قشنگ وسوسه میشم برم ازاین چیزا بخرم :))
کاش علم به یه جایی برسه که بشه بیماری‌های ژنتیکی رو یجوری قبل از به دنیا اومدن بچه غیرفعال کرد!

ممنون از لطف شما
من هم زیاد چیزهای شور نمیخوردم به خدا

من. پنج‌شنبه 24 اسفند‌ماه سال 1402 ساعت 07:20 ب.ظ

اونقد هرکی رو دیدم گفت ازین ب بعد باید قرص فشار بخورم و از بس خانه های بهداشت جون‌مردم براشون‌مهم شده دونه دونه رنگ‌میزنن ب همه میگن وای فشارت یک دهم بالاست بدو قرص بخور.. حس ام اینه دست های پشت پرده یک باند در کاره.. بابت دستگاه فشارسنج و قرص فشارهایی ک‌رو دستش مونده


در این مورد خاص چون خودم در جریان اون برنامه بودم میگم:
علت اصلی پیگیریهای پرسنل اصرار مسئولین شبکه بود برای رسوندن تعداد بیماران فشارخونی به درصد خاصی که میگن توی جامعه هست و کمتر شناسایی میشن. و تماسهای هرروزه اونها از شبکه.

نیلو پنج‌شنبه 24 اسفند‌ماه سال 1402 ساعت 04:16 ب.ظ http://nil-nil.blogfa.com

دکتر جدا متاسف شدم که شنیدم مشکلات جسمی پیدا کردین! والله ژنتیکی خیلی دیدم بیماری فشار و دیابت.. اما امان از کرونا و واکسن هاش و تاثیرات بجا مونده واسه ما!

از لطفتون ممنونم
من هم برای شما آرزوی سلامتی دارم.

مینا پنج‌شنبه 24 اسفند‌ماه سال 1402 ساعت 03:21 ب.ظ

جایی خوندم توی 4-5 سال اخیر فشار خون افراد- بی توجه به سن وسالشون - قدری بالا رفته . همان منبع گفته بود عوارض واکسن کروناست !! ولی چون تحقیقات علمی ودقیق نداشت ، نمیتونست ثابت کنه .

نمیتونم بگم غیرممکنه. اما شاید باورتون نشه دیروز یکی از مریضها بهم میگفت ازوقتی واکسن زدم زودانزالی پیدا کردم! بعضیها دیگه هرمشکلی پیدا کنن مال کروناست!

نازی چهارشنبه 23 اسفند‌ماه سال 1402 ساعت 09:06 ق.ظ

دکتر ممکنه فشار خونتون به خاطر اون دندون نهفته باشه؟ اخه یعنی ژنتیک بد تا این حد موثره؟ که چون پدر و مادر فشار دارن بچه هم بایددد فشار داشته باشه؟

نمیدونم تا چه حد موثره
اما بعید میدونم یه دندون نهفته باعث ایجاد فشار خون بشه.

نازی چهارشنبه 23 اسفند‌ماه سال 1402 ساعت 09:00 ق.ظ

وای دکتر چقدر زیاد براتون بریدن کاشکی همون ده میلیونه را داده بودین
میگم دکتر ربولی من کرونا گرفتم سه ماه پیش و خوب شدم هنوز سرفه میکنم و نفس تنگی دارم خسته شدم دیگه چه دارویی بخورم به نظرتون که خوب خوب بشم و این نفس تنگی برای همیشه رفع بشه و خوب بشه؟

بله گرچه ده میلیون هم اون موقع برامون خیلی زیاد بود!
بله متاسفانه توی بعضی افراد این طور میشه. معمولا طول میکشه تا خوب بشه.
گاهی قرص مونته لوکاست موثره. اینجا گاهی هم داروهای گیاهی میدیم که نمیدونم اونجا پیدا بشه یا نه. داروهایی که معمولا از به دونه و امثالهم درست میشن.

بی‌وطن چهارشنبه 23 اسفند‌ماه سال 1402 ساعت 05:46 ق.ظ

سلام آقای دکتر عزیز
منم دقیقا همین مشکل بیمه را دارم دوجا سوابق تجربی و سابقه کاری متفاوت بود که با پیگیری و دوندگی حلش کردم و هر دو شد از بدو استخدام
متاسفانه بعدا متوجه شدم بیمه اش واریز،نشده دوباره شکایت و ادعای سابقه .موفق شدم یکیشو حل کنم ولی اون مشکل بیمه ولایت واقعا حل نمیشه چرا ولایت اینجوریه که وقتی از غربت میام اونجا دلم میگیره ؟

سلام دوست عزیز
پس من تنها دچار این مشکل نیستم! امیدوارم مشکل شما هم حل بشه.
شاید علتش اینه که از یکی از زیباترین و پرامکانات ترین شهرهای ایران میایین ولایت!

لیدا چهارشنبه 23 اسفند‌ماه سال 1402 ساعت 01:49 ق.ظ

برادر منم متولد۵۴هست و بدون هیچ علائمی آخرین باری که دکتر رفته (هفته پیش)دیده فشارش۱۶هست،شوک شد،دیگه قرص فشار میخوره

یکی از عللش هم این اضطراب و اعصاب خردیه که به لطف بعضی ها داریم.

صبا چهارشنبه 23 اسفند‌ماه سال 1402 ساعت 12:29 ق.ظ

سلام
من‌ دقیقا ۱۰ سال از شما کوچکترم و الان حدود ۴ ماهه فهمیدم فشار خون دارم. تا قرص به دوزی برسه که اثر کنه، سردردهای وحشتناکی داشتم. متاسفانه کاملا درک می‌کنم چی کشیدید. امیدوارم بعد از این سلامتی باشه براتون.

سلام
متاسفم.
بله واقعا سردردش عذاب آوره. بیشتر به خاطر تداومش تا شدتش.
امیدوارم. برای شما هم همین طور.

مریم... سه‌شنبه 22 اسفند‌ماه سال 1402 ساعت 10:00 ب.ظ

سلام انشالله بلا به دور باشه و سلامت باشین ...
من که ده سال از شما کوچکترم و سابقه خانوادگی هم ندارم یکسال که قرص فشار میخورم ... جدیدا هم دکتر برای همسرم شروع کرده ... مگه می‌زارن درست و بی استرس زندگی کنیم ما خیلی از دست این روزگار کشیدیم

سلام ممنونم
بله متاسفانه خیلی همه گیر شده. دقیقا همین هم که فرمودید موثره.

سارا سه‌شنبه 22 اسفند‌ماه سال 1402 ساعت 08:20 ب.ظ https://15azar59.blogsky.com

از کامنتها دیدم متولد ۵۴ هستید فکر میکردم ۵۱ باشید

یعنی این قدر پیر به نظر میام؟

سارا سه‌شنبه 22 اسفند‌ماه سال 1402 ساعت 08:18 ب.ظ https://15azar59.blogsky.com

سلام
چه پروسه اعصاب خردکنی برای بیمه داشتید اخرشم که مبلغش واقعا دود از سر ادم بلند میکرد
.
من هر کی اطرافم بوده و کلا ادم کم نمک خوری بوده متاسفانه فشار خون گرفته برعکس انچه که میکنن پرنمکی باعثش بوده و خودشونم متعجب بودن که اخه چرا اونا
.
از کار عماد خنده ام گرفت بامزه بود کارش

سلام
واقعا
نمیدونم والا!
بله اما یک میلیون هم دود شد رفت هوا!

shirin سه‌شنبه 22 اسفند‌ماه سال 1402 ساعت 07:19 ب.ظ

قرص خوردن رو مثل مسواک زدن بخشی از زندگی کنین دیگه بابتش ناراحت نمیشین. بواقع ما عادتهای خیلی زیادی داریم این هم روش

بله باید همین کار را بکنم

گلابتون سه‌شنبه 22 اسفند‌ماه سال 1402 ساعت 03:49 ب.ظ

شما که میتونید تا ۳۵ سال خدمت کنید .واقعا حیف دوران طرح جزو سابقه نشه .هر چه زودتر از مرکز بهداشت بیایید بیرون بهتر .تا انرژی دارید میتونید کار خصوصی وسبک را شروع کنید مگرنه همیشه باید برای دیگران کار کنید

بله حق با شماست
تا ببینیم چی میشه

لیمو سه‌شنبه 22 اسفند‌ماه سال 1402 ساعت 12:14 ب.ظ

عه خدا نکنه!

ممنون

آذردخت سه‌شنبه 22 اسفند‌ماه سال 1402 ساعت 12:03 ب.ظ http://azardokht.blog.ir

سلام آقای دکتر.
واقعا دارو خوردن مزمن و همیشگی آدم را غمگین می‌کنه. من هم الان ۶ سالی هست که کمردرد ناشی از دیسک دارم و وقتی که به این نتیجه رسیدم که دیگه همیشگیه و باید باهاش کنار بیام ناراحت کننده بود.
یه سوالی برام پیش اومد که آیا اون قانون 5 توی این پروسه‌ای که برای تعیین تکلیف حق بیمه‌تون طی کردین هم جواب داد؟ یعنی از دست این قوانین مسخره و این بروکراسی دیوانه‌وار هم عصبانی نشدین خدایی؟
از شیوه تجارت عماد خان هم خوشم اومد جالب بود

سلام
بله
برای اون بیمه واقعا کُفرم دراومده بود

پریمهر سه‌شنبه 22 اسفند‌ماه سال 1402 ساعت 12:02 ب.ظ https://parimehr.blogsky.com

الان میگن مزایایی تامین اجتماعی بیشتره، اون موقع مرخصی زایمان تامین اجتماعی 6 ماه بود و خدمات درمانی 9 ماه، تامین اجتماعی در دوران مرخصی دو سوم حقوق رو پرداخت میکرد.

بردار همسر مجرده و با مادربزرگش(مادر بزرگ نمیشه گفت، زن باباشونه بهش میگن ننه) زندگی میکنه

بله فعلا همین طوره
آهان از اون لحاظ

ی سه‌شنبه 22 اسفند‌ماه سال 1402 ساعت 10:42 ق.ظ

آقای دکتر جسارتا چون خوب اعتراف میکنیدبفرمایید شما کدام شهر زندگی میکنید خواستم ببینم احیانا محل سکونت تاثیری در فشار خون نداره؟
عروس ایرانی میخوام

یک ی

شما دیگه چرا این سوالو میپرسین؟
پیدا میشه انشاءالله

ی سه‌شنبه 22 اسفند‌ماه سال 1402 ساعت 10:34 ق.ظ

ای دکتره صادق و راستگو (ه کسره}
دکتر جان دو سال مونده به بازنشستگی متوجه میشی که چه کار درستی انجام دادی و خدا دوستت داشته. فرض کنید الان موقع بازنشستگی باشه دو سال زودتر بازنشسته شدن یعنی دو سال کار نکردن و حقوق گرفتن و دوسال به نرخ الان حداقل 3 میلیون تومان حق بیمه ندادن. محاسبه کنید با حقوق ماهی 15 میلیون حدود 432 میلیون تومان به نفع شما هست ضمن اینکه دو سال هم میتوانید کار آزاد داشته باشید.
یک ی

سپاسگزارم
بله یکی از خوبی های شغل ما اینه که میشه بالاخره یه جایی کار پیدا کرد.
و البته مسئله اینه که قراره سن بازنشستگیمونو بالاتر هم ببرن!

امید سه‌شنبه 22 اسفند‌ماه سال 1402 ساعت 10:26 ق.ظ

واقعا قدیما درست می گفتند که سن که رسید به پنجاه فشار میاد به چند جا
منم دیروز نتیجه ازمایشم را گرفتم زده دیابت کامل
چند ماه پیش عمل فتق
از دو سال پیش کمر درد و زانو درد
توصیه ام به جوانهای اینجا اینه از زندگیتون لذت ببرید و به قانون پنج اقای دکتر عمل کنید

دقیقا البته امیدوارم بقیه اش مصداق پیدا نکنه
دیابت که متاسفانه از فشار هم بدتره. امیدوارم بتونین به خوبی کنترلش کنین.
ممنون

فنجون سه‌شنبه 22 اسفند‌ماه سال 1402 ساعت 10:08 ق.ظ http://Embrasser.blogsky.com

این همه چیزای خوب تو دنیاست ، چرا ژن های پلاسیده به ما میرسه !!!
کاش میشد منم همین فردا بازنشسته میشدم

قانون پنج خیلی خوب بود، حتما امتحانش میکنم :)

این هم از شانس مایه!
کااااششش!
برای من که مفید بود. امیدوارم به درد شما هم بخوره.

شادی سه‌شنبه 22 اسفند‌ماه سال 1402 ساعت 10:00 ق.ظ http://setarehshadi.blogsky.com/

دیگه یواش یواش کارِ درست و بی دردسر داره تبدیل به آرزو میشه. نسل ما که بیشترشون دارن بازنشسته می‌شن یا دیگه ناامید شدن از درست کار کردن، نسل بعدی هم که کلا اعتقادی به درست کار کردن ندارن، نسلهای بعدتر هم که دیگه هیچی ....
اینکه آدم باید تا آخر عمر قرص بخورهسنگینه منم باید تا آخر عمر قرص چربی بخوم، در حالی که سبک زندگیم اصلا چرب نیست و اینم ژنتیکه، مادرم هم که اصلا لب به گوشت قرمز و روغن و جامد نمی زد و پیاده روی و ورزش داشت همینجور بود کلسترول بالا.
امیدوارم به همین قرص ها ختم بشه.
براتون آرزوی سلامتی دارم. پیشاپیش سال نو مبارک.

بله متاسفانه. یکی از معدود کسانی که جدیدا استخدام شدن و دارن خوب کار میکنن هم دختر یکی از کارکنان شبکه هستند که چند سال پیش بازنشسته شدند!
بله اما چاره ای نیست دیگه.
من هم امیدوارم.
ممنونم من هم همین طور

پریمهر سه‌شنبه 22 اسفند‌ماه سال 1402 ساعت 09:36 ق.ظ https://parimehr.blogsky.com

سلام دکتر
من بعد از استخدام تصمیم گرفتم از بیمه تامین اجتماعی به بیمه خدمات درمانی تغییر بدم، بیشتر به خاطر مرخصی زایمان و پرداخت کامل حقوق در اون دوران، چه دردسرها که نکشیدم.

من اصلا فکر نمیکردم فشار خون داشته باشم، بیشتر عصرها سردرد داشتم و به چربی خون ربطش میدادم، یه روز برادر همسر خونه بود،حال بد من رو که دید گفت مادربزرگم وقتی فشارش بالاست اینطوری میشه.حرف اون باعث شد به دکتر مراجعه کنم، دکتر گفت که خلی وقته فشار بالا داری و دیواره قلبت ضخیم شده، الان والزومیکس 160 میخورم.

سلام
من فکر میکردم مزایای تامین اجتماعی بیشتره!
مادربزرگ برادر همسرتون با مادربزرگ همسرتون فرق میکنن آیا؟ آخه همسرتون باید زودتر متوجه میشدن.
دیگه چاره ای نیست. قرصی شدیم رفت

لیمو سه‌شنبه 22 اسفند‌ماه سال 1402 ساعت 09:26 ق.ظ https://lemonn.blogsky.com

سلام دکتر
۱. چقدر اعصابم بهم ریخت. تمام کارهاشون همین طوریه یه جوری که آدم از خودش بدش میاد که زنده ست و مجبوره! ادامه بده. نه راه پس میذارن نه راه پیش فقط هرچی میگن باید انجام شه.
۲. امان از ژنتیک. منم از سمت خانواده پدری احتمالا ارثیه ی سرطان به دنبالم میدوه.
پ.ن: شاید عماد بیزنس من شده میخواد با خرید و فروش حیوانات و پرندگان پول دربیاره.
رااستی اینبار بلاگ اسکای پستتون رو خبر داد.

سلام
1. واقعا. عملا مجبور بودم که ادامه بدم.
2. امیدوارم که این طور نباشه.
پ.ن: من که حرفی ندارم. امیدوارم کاری که بهش علاقه داره پیدا کنه.
علتشو در جواب کامنت زهره گفتم

همطاف یلنیز سه‌شنبه 22 اسفند‌ماه سال 1402 ساعت 09:00 ق.ظ https://fazeinali.blog.ir/

سلام سلام
نخست: شما از معدود آقایون دکتری هستین که سیگاری نیستین
بعد: منم آفرین میگم برای پشتکارتون برای درست کردن آمار بیمه ای تون (خواهرم پس از درخواست بازنشستگی متوجه شد چند سال ابتدایی کارش بیمه رد نشده و ...)
آخر: نتیجه برای من اینکه تقریبا هم سن شمام و والدین منم هردو فشار خون دارند و سالهاست سردرد دارم ولی سوماتریپتان برام تجویز شده که!
الان منم فشار خون دارم یا دچار میگرنم یا چی؟ (فشارم با دستگاه خونه همون دوازده روی هشته)

سلام سلام
راستش خساستی که داشتم توی سیگاری نشدنم موثر بود
ممنون
خب اگه فشارتون طبیعیه که مشکلی نیست. اما اگه تونستین با یک دستگاه دیگه هم چک کنین.

بیتا سه‌شنبه 22 اسفند‌ماه سال 1402 ساعت 07:21 ق.ظ

وای از این پروسه های اداری دولتی
اگه من بودم که واقعا عطاش رو به لقاش می بخشیدم
پشتکارتون ستودنیه جناب دکتر

سپاسگزارم. اما اگه نمیرفتم سراغش نهایتا باید پول بیشتری پرداخت میکردم!

رها دوشنبه 21 اسفند‌ماه سال 1402 ساعت 11:41 ب.ظ

متاسفانه ژن دست از سر آدم برنمیداره

مسئله اینه که چیزهای خوبو به ارث نمیبریم. فقط مشکلات و بیماریها را

ندا دوشنبه 21 اسفند‌ماه سال 1402 ساعت 11:24 ب.ظ

ایشالا سلامت باشین

سپاسگزارم
شما هم همین طور

سمیرا دوشنبه 21 اسفند‌ماه سال 1402 ساعت 10:50 ب.ظ

آقای دکتر عزیز، از صمیم قلبم عرض میکنم که تنتون به ناز طبیبان نیازمند مباد ولی خوردن چند تا قرص به زنده و سلامت بودنتون تا صد و بیست سالگی میرزه، پس هزار بار فدای سرتون، بهش فکر هم نکنید، در پناه خدا باشید ان شاءالله

از لطفتون ممنونم
البته بعید میدونم دیگه کسی تا 120 سال عمر کنه.

من دوشنبه 21 اسفند‌ماه سال 1402 ساعت 10:23 ب.ظ

سلام دکتر
خوشحال باشید پسرتون با یک میلیون تومان تونسته براتون عروس بیاره اون هم هلندی

سلام

راست میگینا قرار بود دامادمون خارجی باشه اما عروسمون هلندی شد

وی دوشنبه 21 اسفند‌ماه سال 1402 ساعت 10:19 ب.ظ

آقای دکتر؛ تنت به ناز طبیبان نیازمند مباد و وجود نازکت آزرده گزند مباد
میدونم سردرد فشار خون چقدر بده و چطور خسته میکنه آدم رو


من وسط روند اداری بیمه تون سرم سوت کشید! داستان هفت جفت کفش آهنینه! شکیبایی و پشتکارتون آفرین داره

ممنون از لطفتون. واقعا امیدوارم دیگه تکرار نشه.
حق دارین. درواقع چاره دیگه ای نداشتم!

زهره دوشنبه 21 اسفند‌ماه سال 1402 ساعت 08:50 ب.ظ https://shahrivar03.blogsky.com/

ولی از این ور اتفاق مهم فعلا این هست که بلاگ اسکای بالاخره پست شما رو اطلاع رسانی کرد

چقدر خوبه که میرید دکتر حرف همکارانتون رو متوجه میشوید... خیلی سخته از بین اون همه اصطلاحات متوجه بشیم شماها دقیقاً چی میگید و اوضاع چقدر حاد هست

این هم حتما فکر کرده مردنیم. گفته این آخر عمری پستشو خبر بدیم
بله از این نظر خیلی خوبه

زهرا دوشنبه 21 اسفند‌ماه سال 1402 ساعت 07:55 ب.ظ

سلام
انشااله بلا به دور باشه و خدا هیچ بنده ای رو گرفتار این ادارات دولتی نکنه

سلام
سپاسگزارم و آمین.

تراویس بیکل دوشنبه 21 اسفند‌ماه سال 1402 ساعت 07:32 ب.ظ https://travisbickle2.blogsky.com/

انشاالله که همیشه سالم و سلامت باشید.

سپاسگزارم

ندا دوشنبه 21 اسفند‌ماه سال 1402 ساعت 07:18 ب.ظ Http://Diyazpame10.blogfa.com

بلا دور باشه. جسارتا چند ساله هستید که فشار گرفتین آقای دکتر؟ می‌خوام ببینم از چند سالگی باید بترسم

ممنونم
من متولد تیرماه سال 54 هستم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد