جایی برای گفتن دلتنگیها

ماجراهای یک پزشک هنوز عمومی

جایی برای گفتن دلتنگیها

ماجراهای یک پزشک هنوز عمومی

اسباب کشی

سلام 

این پستو دارم در حالی مینویسم که در کل خونه ما (به جز یکی) از فرش خبری نیست و من الان روی موکت نشسته ام. 

چی؟ نخیر، خوشبختانه از دزد خبری نیست، علتشو اگه توی این پست آنی نخوندین باید به طور خلاصه عرض کنم که در حال اسباب کشی هستیم. 

توی چند سال اخیر ما همسایه خواهر آنی و همسر گرامیش بودیم که جریانشو وقتی خاطراتم به این زمان رسید مینویسم (البته به شرطی که آنی زودتر همه چیزو لو نده!). 

تا اینکه مدتی پیش وقتی آپارتمان کوچکی که داشتیم و دست مستاجر بود فروش رفت با گرفتن وام مسکن بانک مسکن (هنوز نگرفتیمش قراره بگیریم) یه آپارتمان خریدیم که فقط چند کوچه تا محل زندگی فعلیمون فاصله داره. یه آپارتمان که هنوز نمیدونم اگه برای یه مدت طولانی برق قطع بشه چطور باید این همه پله رو بریم و بیائیم؟!! یه چند میلیونی هم کم آوردیم که باجناق گرامی بهمون قرض داد (ببینین چقدر از رفتن ما از پیششون خوشحاله!)

پیش از شروع محرم بردن اسباب و اثاثیه رو با آنی و با ماشین خودمون شروع کردیم. 

دیروز تصمیم گرفتیم بقیه اثاث خونه رو هم ببریم پس یه وانت کرایه کردیم و از راننده اش خواهش کردیم موقع اومدن دوتا کارگر هم بیاره. 

چند دقیقه بعد آقای راننده با سه کارگر اومد و گفت: قبول کردند که مزد دونفرو بگیرن! 

وانتو پر کردیم و من با ماشین خودمون از جلو راه افتادم و اونها هم پشت سرم، حدود نصف راهو (که کلا یک کیلومتر هم نمیشه) رفته بودیم که یه نگاه توی آینه ماشین کردم و یکدفعه متوجه شدم که یه چیزی از وانت افتاد، دقت که کردم متوجه شدم یکی از کارگرها داره روی زمین غلت میخوره! 

ایستادیم، به ناچار کلید خونه جدیدو دادم دست راننده وانت و بعد کارگر زخمیو گذاشتیم توی ماشین من و بردمش اورژانس. یه زنگ هم زدم به پدر بزرگوار که زودتر از زمانی که قرار بود بیاد و بالای سر کارگرها باشه. 

وقتی اون کارگر مرخص شد رسوندمش دم خونه اش و رفتم خونه که دیدم کارها تقریبا در حال اتمامه. اما در هر حال تموم نشد. 

الان توی خونه ما فقط یه تختخواب هست با فرش زیرش، یخچال، اجاق گاز، مایکروویو، یه تلویزیون کوچیک و چندتا ظرف و ....  مهمتر از همه کامپیوتر!

قرار شد اول اون وسیله هارو توی خونه جدید بچینیم و بعد وسیله هائی که مونده رو ببریم. 

قرار شد از روز سه شنبه هم خط اینترنت (به اصطلاح) پرسرعت این خونه به اون خونه منتقل بشه، اما به هرحال اگه یه چند روزی در خدمتتون نبودیم نگران نشین. 

بعد از سالها از زمان ازدواج میخوایم توی یه خونه ای زندگی کنیم که مال خودمونه (نمیگم به اسم خودمونه چون نیست و قراره تا چندین سال در رهن بانک مسکن باشه). 

پی نوشت: ما داریم توی کشوری زندگی میکنیم که یه دکتر مملکت بعد از ده سال کار فقط با چند میلیون قرض گرفتن از ذیگرون و 18 میلیون تومن وام بانک مسکن میتونه به زور یه آپارتمان بخره که قابل زندگی کردن باشه (آپارتمان قبلی که داشتیم آسانسور و انبار و پارکینگ نداشت و برای همین خودمون نرفتیم توش زندگی کنیم) به قول یکی از دوستان: مملکته داریم؟!

نظرات 34 + ارسال نظر
سمیرا پنج‌شنبه 9 دی‌ماه سال 1389 ساعت 10:37 ق.ظ http://rangarang2.blogfa.com

داداش

داداش پنج‌شنبه 9 دی‌ماه سال 1389 ساعت 10:34 ق.ظ

ترجمه
معتادِتَن:معتاد هستید
گِل کامپیوتر وَر مِرد:با کامپیوتر کار میکنید
تواَم:تو هم
ندارین(نداریاَََ(تلفظ )):نداری
ببخشتَن(تلفظ:ببخشِتَ):ببخشین
اگر هنوز هم ابهامی داره بگویید رفع میکنیم

خوب حالا شد یه چیزی!

سمیرا سه‌شنبه 7 دی‌ماه سال 1389 ساعت 10:33 ق.ظ http://rangarang2.blogfa.com

سلام
امروز وقت کردم اومدم این پست رو بخونم که رسیدم به نظر داداش
ایشون مشکل ندارن یه کم فقط یزدی نوشتن اگه نفهمیدین بگین ترجمه کنم

پسر شیطون شنبه 4 دی‌ماه سال 1389 ساعت 08:51 ب.ظ http://narcist.blogfa.com

سلام. من اومدم
به سلامتی. خدا رو شکر..

سلام
خوش اومدی
اگه اسمتو هم ننویسی با همون جمله همیشگیت میشناسمت!

داداش شنبه 4 دی‌ماه سال 1389 ساعت 02:49 ب.ظ

اقای دکتر شماهم معتادتن البته به کامپیوترتون اگه مامان بزرگم میدید تو این موقعیت دارد گل کامپیوتر ور مرد مگفت پسر توام عقل و شعور ندارین
ببخشتن مامان بزرگن دیگه

قبول دارم
اما شما چرا توی نوشتن ی اینقدر مشکل دارین؟!

یک دانشجوی اقتصادی یکشنبه 28 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 12:09 ق.ظ

برخی کارگرا واقعا مایه زحمت خود ادم میشن...

واقعا!

من(رها)! سه‌شنبه 23 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 06:57 ب.ظ

دکتر شوخیتون خیلی باحال بود!!! مسلما شوخی بود دیگه!!!
۳۰ میلیون جانم!!!البته من حداقلشو حساب کردم البته به نظر من این مقدار برای یه فوق تخصص که همه زندگیش مسلما درس بوده چیزی نیست!!!

نخیر پس جدی بود!!
اینو به مردم بگو که چشم ندارن ببینن!

آیدا سه‌شنبه 23 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 10:17 ق.ظ http://aidaaaa.blogfa.com/

چند روز پیش استادمون (استادبه معنی واقعی کلمه)سر کلاسش بغضش ترکید که چرا فلانی و فلانی (دوتا استاد خوب دیگه)تو این سن هنوز خونه ندارند و غم نان دارند.
واقعا مملکته داریم؟

این دوتا استاد زن داشتن؟!

کامران سه‌شنبه 23 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 07:01 ق.ظ

مبارک باشه!

ممنون دکترجان

خودنویس سه‌شنبه 23 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 12:14 ق.ظ

زیر چادر که اغراغ بود یعنی بسته بندی در پتو درون شوفاژ! اتاقم سرده یه چند ساله میگردیم مورد مناسب پیدا نمیشه ولی الانم خونه خودمون هتیم ها

آهان
خوب امیدوارم به زودی یه جای خوب پیدا کنین

بهار دوشنبه 22 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 07:57 ب.ظ http://19-mordad.blogfa.com/

خونه جدید مبارک باشه حس مالکیت و البته تنوع در و دیوار واقعا قشنگه

خیلی از مردم غم " نان " دارند یاد یه شعر افتادم

دیگر عاشق نیستم
من گرسنه ام ...

ممنون
به قول یکی: گرسنگی نکشیدی که عاشقی از یادت بره

من(رها)! دوشنبه 22 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 07:42 ب.ظ http://nemidoooonaam.blogfa.com/

راستش من نمی دونم شما چقدر به نظرتون کافیه!!!
ولی این دکتره من حداقلشو حساب می کنم ماهی ۳۰ تومن شیرین در می آره!!!
الان دارم انگیزه می دم فوقم بگیرین!!!

سی هزار تومن؟
چقدر زیاد!

هدیه یکشنبه 21 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 09:10 ب.ظ

امیدوارم خوش شانسو
پر برکت باشه خونه ی جدید!

ممنون

دلژین یکشنبه 21 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 06:18 ب.ظ http://drdeljeen.com

بهر حال مبارک باشه دکتر جان

به هرحال ممنون

اکبر یکشنبه 21 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 06:17 ب.ظ

بابا خوشحال باش که تونستی یه جارو برای خودت بخری!!!!!

هستم ولی در مجموعو دارم میگم

من(رها)! یکشنبه 21 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 04:58 ب.ظ

یه فوق تخصصی هست من هروقت می رم پیشش درآمدشو می خوام حساب کنم صفر کم می آرم(حالا یکمم مبالغه بود!!!)ولی خب شما تخصص بگیر بعد هر سال از این چیز باحالا نصیبت می شه!!!

واقعا؟
از کدوم چیز باحالا؟!

محمــــــــدجــــــــواد یکشنبه 21 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 03:58 ب.ظ

میدونم دکتر...
درکت می کنم....
بخون واسه تخصص میلیاردر میشی....

میدونی؟
ممنون
میلیاردر؟!

جلیل شعاع یکشنبه 21 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 03:40 ب.ظ http://www.sunwave.persianblog.ir

جالب بود رفیق

ممنون

دیادیا بوریا یکشنبه 21 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 02:39 ب.ظ http://verach.blogfa.com

دکتر جان سلام و تبریک
امیدوارم همیشه در این خونه شاد و خوشحال بشاید
درست میشه دکتر یه روزی بلاخره درست میشه....در ضمن احتمالا جناب راننده حدس می زده که یکی از کارگرها ممکنه براش مشکلی پیش بیاد یکی رو زاپاس اورده بود

سلام و ممنون
شاید!

پزشک تنها یکشنبه 21 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 01:58 ب.ظ http://www.pezeshktanha.blogsky.com

سلام دکتر مبارک باشه
ملکته واقعان
ما که هنوز توش موندیم

سلام ممنون
واقعا
و همچنین

من از همه بهترم! یکشنبه 21 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 12:31 ب.ظ http://2khtare-khoof.blogfa.com/

سلام خانه نو مبارک!

سلام
ممنون

مژگان امینی یکشنبه 21 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 09:25 ق.ظ http://mozhganamini.persianblog.ir

منزل نو مبارک
چه باجناغ خوبی دارید.
تا وام مسکن هست زندگی باید کرد.

ممنون
واقعا همینطوره
بدون وام که اصلا نمیشه

زبل خان یکشنبه 21 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 09:20 ق.ظ http://zebelestan.wordpress.com

چه کاری اینجا رو حساب کتابه که این باشه....بی خیال...
راستی مبارکه..اولش گفتم شاید هماهنگ کردن وبلافاصله تاش ما کارگرو می برید دکتر اینا میخوان خونه رو بزنن...

واقعا
ممنون
نه بابا بیچاره ها!

×بانو! یکشنبه 21 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 12:38 ق.ظ http://delneveshteha-007.blogfa.com/

سلاااام
خسته نباشید
منزل نو مبارک...

سلام
سلامت باشید
ممنون

باران شنبه 20 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 11:29 ب.ظ http://www.drzss1368.blogfa.com

سلام دکتر
بله خوندیم!
خونه حدید مبارک!
ایشالله به خوبی و خوشی!
کارگره چطوری نشسته بود که یهو افتاد از وانت؟؟
فکر کردم وسیله ای افتاده!!!!

سلام
ممنون
مسئله همینه که اصلا ننشسته بود پشت وانت ایستاده بود!

من(رها)! شنبه 20 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 11:29 ب.ظ http://nemidoooonaam.blogfa.com/

الان این جملت؛ یه دکتر مملکت بعد از ده ....
بسیار روحیه مارا از بین برد...
امیدوارم تا دوسال دیگه یه خونه بگیرین ۳ برابر این(آخه آنی گفته چقدره!!!) خونه و وسایلم همه رو جدید کنین!!! من خودم به شخصه دوست می دارم خونه که عوض می شه وسایلم عوض بشه خیلی حاش بیشتره!!!
و مهمتر از همه امیدوارم خونتون براتون شانس بیاره و هر چه زودتر این پزشک هنوز عمومی به پزشک هنوز متخصص تبدیل بشه

باحال که هست اما پولشو از کجا بیاریم؟!

خودنویس شنبه 20 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 11:27 ب.ظ http://www.jamedadiyeman.blogfa.com

دکتر جان شما تخصص بگیر پول پارو میکنی باور کن
بارک باشه هرجوری که هست توی خونه خودتونید دعا کن خانواه خونه بخرن زیر چادر میخوابم شبها!

نه هر تخصصی اما تا حدودی حق با شماست
واقعا؟

مرجان شنبه 20 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 11:17 ب.ظ

ای وای
تازه اومدم بگم چرا هوش شما آپ میکنید و از آنی خبری نیست؟چرا من اصلامتوجه نشدم ۷ روز پیش آپ کرده

=====
وای باور کنین دست خودم نیست.یکی اگه جلوم بیفته یا تعریف کنه که افتادم من میزنم زیر خنده.اصلا نمیتونم کنترل کنم.الانم دارم غش میکنم که گفتین کارگره افتاد


ماشالله هم زیر و زبر کاراتون لو میدین
مبارکتون باشه.به خوشی.خوب وام ۲۵ هم میتونستین بگیرین ها.سه و نیم میلیون ،25 میلیون وام میدن.البته مسکن جوانان.من با همینم نمیتونم خونه بخرم حالا حالاها.ما که آش خوریم حالا

واقعا نفهمیدین؟!
مثل این لحظه های توی تلویزیون لابد!
ما ۹ میلیون گذاشتیم سپرده تا ۱۸ میلیون وام بگیریم

neda شنبه 20 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 11:11 ب.ظ

salam khuneye no mobarak
peynevesht ham baes mishod adam bege vaghean keeeeeeeeeeeeee...........

سلام
ممنون
بله واقعا که

بهداشتی شنبه 20 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 10:32 ب.ظ

مبارکه به سلامتی و دل خوش و جیب پر پول چه با حال!مگه چقدر بار زده بودین که کارگره بیچاره افتاده

ممنون
یه وانت پر!

دکتر مهسا شنبه 20 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 07:58 ب.ظ http://www.drmahsaa.blogfa.com

سلام
مبارک باشه دکتر به سلامتی ، ایشالا وامش هم زود تموم میشه

سلام
ممنون خانم دکتر

لژیونلا شنبه 20 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 06:08 ب.ظ

سلام
منزل جدید مبارک
تازه شما از قشر مرفه پزشکان محسوب میشین

سلام
ممنون
واقعا؟

مریم شنبه 20 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 05:58 ب.ظ http://www.cassper.blogsky.com

سلام. خوبی شما؟

منم اهل نجف آبادم. تقریبا همشهری هستیم.

یه لحظه ترسیدم فکر کردم خدایی نکرده دزد اومده

مملکت که چه عرض کنم. هر کی هر... دلش خاسته کرده و میکنه

سلام ممنون
خوشوقتم تقریبا
نه خوشبختانه
متاسفانه همینطوره

Hosein شنبه 20 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 05:48 ب.ظ http://news-01.blogfa.com/

Salam azizam,khobi?Weblog khili ghashangi dari,omidvaram az ini ke hast khili behtar beshe!bemanam sar mizani?ghol midam bazam pishet biam!
Hosein.Hamzehi

سلام
ایول شما چطور ۳ دقیقه بعد از آپ کردن من اونو خوندین و کشف کردین که قشنگه و کامنت گذاشتین؟!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد