جایی برای گفتن دلتنگیها

ماجراهای یک پزشک هنوز عمومی

جایی برای گفتن دلتنگیها

ماجراهای یک پزشک هنوز عمومی

خاطرات (از نظر خودم) جالب (۱۷۴)

سلام 

۱. خانمه گفت: من مرتب دارم LED میخورم. گفتم: LED؟ گفت: آره دیگه برای جلوگیری!

۲. خانمه گفت: من به کپسول آموکسی سیلین اسهال دارم!

۳. یه دختر سی و پنج ساله گفت: من دخترم، یعنی هنوز ازدواج نکردم! (میدونم درست گفته ها!)

۴. نسخه خانمه رو که نوشتم گفت: یه مقدار داروی سرماخوردگی برای پسرم توی نسخه مینویسی؟ گفتم: پسرتون چند سالشه؟ گفت: پارسال پونزده سالش بود، الان نوزده سالشه!

۵. رفتم کمک یکی از خانم دکترها توی یه درمونگاه روستایی که خیلی شلوغ بود. به یکی از پرسنل گفتم: اینجا یه اتاق دیگه هست که من اونجا مریض ببینم؟ گفت: هروقت یه زن و شوهر با هم اینجا مریض میدیدن که توی یه اتاق مینشستن!

۶. به پیرزنه گفتم: بفرمائین گفت: بذار نفسم بیاد سر جاش!

۷. پیرمرده گفت: چند روزه وقتی تف میکنم یه تف میفته جلوی پام یه خلط میفته یه کم جلوتر!

۸. یه بچه رو معاینه میکردم که مادرش گفت: مریضیش واگیر هم داره؟  آخه از برادرش گرفته!

۹. خانمه گفت: با برادر شوهرم دعوام شد حالم بد شد حالا فکر نکنین سر یه چیز خاص دعوامون شده بود!

۱۰. پیرزنه گفت: یا خوبم کن یا یه سوزن بهم بزن بکشم!

۱۱. به پیرزنه گفتم: فشارتون شونزدهه. گفت: وای چقدر بالاست. خانم مسئول داروخونه که اومده بود توی مطب گفت: این دکتر فشار بیست و دو را هم میاره پایین شونزده که براش چیزی نیست!

۱۲. به پیرزنه گفتم: قرص فشار هم میخورین؟  گفت: نه فقط یه بار گولم زدن یه دونه خوردم!

پ.ن۱: شاید اگه سخت گیری های سالهای پیش نبود جشن زیبای چهارشنبه سوری از پریدن از روی آتش به مراسم انفجار ترقه های مختلف تبدیل نمیشد. امیدوارم امشب برای هیچکس اتفاق خاصی نیفته.

پ.ن۲: چند شب پیش وسط جشن تولد عماد بودیم که خبر مرگ دایی آنی حسابی زد توی حالمون. خدا رحمتشون کنه.

پ.ن۳: با پزشک طرحی گرامی صحبت کردم. حالشون کاملا خوبه و عذرشون برای ننوشتن توی وبلاگ کاملا موجه که البته من اجازه ندارم توضیح بیشتری بدم. فقط مطمئن باشید حالشون خوبه (راستی حالا فکر نکنین توی زندانی جایی هستن!)

پ.ن۴: به احتمال قوی این آخرین پست این وبلاگ در سال نود و پنجه. امیدوارم سال جدید برای همه مون سال بهتری باشه.

پ.ن۵: داریم از یه مهمونی برمیگردیم خونه که عسل آروم به آنی میگه: اونجا که بودیم.....  (پسرعموی عسل که چند ماهی ازش کوچیک تره) منو بغل عاشقانه کرد!

نظرات 52 + ارسال نظر
شالیزه پنج‌شنبه 17 فروردین‌ماه سال 1396 ساعت 12:12 ق.ظ http://www.bali-baraye-paridan.blogfa.com

واااااااای
وااااااااااااای
عسللللللللللللای جانم

چقدر خوب که با یه دوست قدیمی مثل پزشک طرحی در ارتباطین
سلام همه خواننده های قدیمی مثل من رو هم بهشون برسونین
امیدوارم همیشه سالم باشین اقای دکتر

ممنون از لطفتون
چشم
سلامت باشید

Fatemeh چهارشنبه 16 فروردین‌ماه سال 1396 ساعت 02:11 ب.ظ http://medstudent.blogfa.com

سلام. بله دستتون درد نکنه تایید کردین

سلام خواهش میگردد

Fatemeh دوشنبه 14 فروردین‌ماه سال 1396 ساعت 07:18 ب.ظ http://medstudent.blogfa.com

آدم وقتی کامنتش سانسور میشه حس مجرم بودن یا شطرنجی شدن بهش دست میده

وا
کامنت شما رو که تایید کردم

Fatemeh دوشنبه 14 فروردین‌ماه سال 1396 ساعت 05:45 ق.ظ http://medstudent.blogfa.com

سلام.
نوشته هاتون خیلی جذابه ...
قرص LED خخخ
این تیکه های آخر که مربوط به فردی به نام عسله و احتمالا دخترتونه خیلی جالبه

سلام
چشمهاتون جذاب میبینه
ممنون از لطفتون

وانی پنج‌شنبه 10 فروردین‌ماه سال 1396 ساعت 03:23 ق.ظ

یعنی فقط خوندم و خندیدم من فکر می کردم با آنی خانم بیشتر در ارتباطم ولی اخبار سفر و فوت و خوشی و ... رو از وبلاگ شما متوجه می شم
من الان چطور روم بشه سال نو رو تبریک بگم با اینهمه دیرکرد
یه تجربه شخصی درباره مورد 3 بگم به خواننده ای که ایراد گرفته بودن ... اونایی که اصرار می کنن دختر هستن اغلب یا نیستن یا نبودن و تازه به لطف جراحی شدن و می خوان اطلاع رسانی کنن یا خیلی با سختی خودشونو کنترل کردن و با گفتنش یه جورایی حس پیروزی بهشون دست می ده. چون لزومی نداره آدم درباره مساله شخصی که امروز اصلن مهم نیست هی توضیح بده و اصرار کنه

خنده تون مستدام
توی خونه شما الک پیدا نمیشه؟
چه عرض کنم؟ اما برای بعضی ها هنوز خیلی مهمه

بانو ویرا یکشنبه 6 فروردین‌ماه سال 1396 ساعت 11:56 ق.ظ http://bano-vira.blog.ir/

سلام
سال نو مبارک
سال عسلی داشته باشین

سلام
بر شما هم مبارک
ممنونم

ساناز یکشنبه 6 فروردین‌ماه سال 1396 ساعت 10:12 ق.ظ http://www.sanaz1359.persianblog.ir

سلام. سال نوتون مبارک باشه.
خانمه گفته LED!! قرصHD هم هست، به اون چی میگه

سلام سال نو شما هم مبارک
چه عرض کنم؟

سارا یکشنبه 6 فروردین‌ماه سال 1396 ساعت 01:57 ق.ظ

سلام...خوبه تا هنوز مشغول دیدوبازدید عیدین این روزا، و پست جدید نذاشتین من اون پستای قدیمی رو میخونم از اول شرو کردم الان دارم میرم سال ٨۹ رو شرو کنم البته اصن فوتبالیا رو نخوندما گفتم قبلا که تازه با وبلاگتون آشنا شدم خوب مینویسید آدم جذب میشه واقعا

سلام
اتفاقا دارم پست میگذارم!

نسیم شنبه 5 فروردین‌ماه سال 1396 ساعت 10:08 ب.ظ http://www.kharnebesht.blogsky.com

سلام شمام شدین من

از چه نظر آیا؟

میخونم شنبه 5 فروردین‌ماه سال 1396 ساعت 06:40 ب.ظ

سال نو مبارک.
ایام خوشی براتون ارزوعمیکنم.

سپاسگزارم
سال نو شما هم مبارک

میخونم شنبه 5 فروردین‌ماه سال 1396 ساعت 06:39 ب.ظ

سال نو مبارک.
ایام خوشی براتون ارزوعمیکنم.

سپاسگزارم
سال نو شما هم مبارک

نسیم شنبه 5 فروردین‌ماه سال 1396 ساعت 02:25 ب.ظ http://www.kharnebesht.blogsky.com

سلام پست پلیززز

سلام
چشم

سارا جمعه 4 فروردین‌ماه سال 1396 ساعت 06:42 ب.ظ

سلام .... چرا پست جدید نمیزارین؟؟حوصلمون سر رفت خو

سلام
فعلا مشغول دید و بازدیدیم
چشم

شیدا جمعه 4 فروردین‌ماه سال 1396 ساعت 12:10 ق.ظ http://shaida.blogfa.com

زیبا نوشتین

سپاسگزارم

ساغر پنج‌شنبه 3 فروردین‌ماه سال 1396 ساعت 07:46 ب.ظ

ببخشید یه سوال دیگه درباره ی آزمون لیسانس به پزشکی چقد اطلاع دارید آیا منی که روزانه میخونم هم میتونم شرکت کنم؟؟ از کجا میتونم اطلاعاتی در این مورد پیدا کنم؟

در این مورد هم من فقط شنیدم
چیز زیادی ازش نمیدونم

ساغر پنج‌شنبه 3 فروردین‌ماه سال 1396 ساعت 07:45 ب.ظ

سلام آقای دکتر ...می خوام یه مشورتی بکنم من ترم دوی مامایی هستم ولی به هیچ وجه رویای پزشک شدن از سرم نمیره ولی خب انصراف هم نمی تونم بدم به نظر شما بعد اتمام دوره ی کارشناسی دوباره کنکور بدم یا ارشد بخونم ؟؟؟؟

سلام
قبول دارین که سوالتون خیلی کلیه؟
من واقعا نمی دونم چی بهتون بگم؟
یه روز باید بشینین کلاهتونو قاضی کنین و با بررسی همه جوانب تصمیم بگیرین

الف.واو پنج‌شنبه 3 فروردین‌ماه سال 1396 ساعت 11:03 ق.ظ http://www.havabanoo.blogsky.com

سال نورمبارک دکتر جان...❤️❤️❤️

ممنون
سال نور شما هم مبارک

مینا چهارشنبه 2 فروردین‌ماه سال 1396 ساعت 11:42 ب.ظ http://posiiiitive-enerrrgy.mihanblog.com

این پست خوشمزه بود
جونم عسل و بغل عاشقانه

سپاسگزارم

سروش سه‌شنبه 1 فروردین‌ماه سال 1396 ساعت 02:51 ب.ظ

چو نوروز از زمستانها گذر کن
ب کوی شادمانیها سفر کن
ب فرداهای این روز خجسته
ببند امید و دل سرزنده تر کن
نوروزتان شاد و پیروز. امیدی ک سالی همراه با تندرستی، پیشرفت و شادکامی پیش رویتان باشد.

سپاسگزارم
سال نو شما هم مبارک

اسحاقی سه‌شنبه 1 فروردین‌ماه سال 1396 ساعت 10:35 ق.ظ

سلام مجدد دکتر مطمینید اونی که عکسشو پیدا کردید منم؟ اخه من عکسی در فصای مجازی ندارم البته در واقعیتم زیاد اهل عکس گرفتن نیستم .فیس بوکم که قبلا فیلتر شکن نداشتم حالا لب تابم داعون شده .قبلا انی خانم گفته بودن به کسایی که می شناسن شماره لاین میدن گفتم ممکنه منو نشناسن هم اینکه لاین نداستم الانم کلا گوشیم شکسته هیچ فصای مجازی ندارم .یکی دوتا از همکارتون باعث شدن کلا از مجاز دور شم .ببخشید طولانی شد نمی دونستم کجا بگم اینا رو یه جورایی شکل درددل شد

نسیم سه‌شنبه 1 فروردین‌ماه سال 1396 ساعت 01:55 ق.ظ http://www.kharnebesht.blogsky.com

سلام آقای دکتر خوبین؟ سال نوتون مبارک باشه ایشالا سال پر برکت پر از مریض

سلام
سپاسگزارم
سال نو شما هم مبارک

یدونه مهندس کوچولو سه‌شنبه 1 فروردین‌ماه سال 1396 ساعت 12:46 ق.ظ

سلام اقای دکتر
سال نوتون مبارک باشه ان شاءالله سال خوبی پیش رو داشته باشید
و اما عسل خانم عوض من محکم یدونه از لپش ببوسید محکما!
این حرف عسل منو یاد یه خاطره انداخت هم سن و سال عسل خانم بودم یعنی تقریبا سه یا چهار سالم بود(البته نمیدونم عسل جان چند سالشه ولی حدس میزنم همین حدود باشه) ما یه پسر تو فامیلمون بود پنج سال هم از من بزرگتر بود همیشه سر به سر من میذاشتو و اذیتم می کرد تا حرصمو در بیاره نمیدونم چی شد یه بار تو عمرش مهربون شد و گفت برم بغلش بشینم خخخ (اینم بگم در اتاق باز بودا خخخخ)منم اینطوری شدم تو ذهنم می گفتم نکنه به من علاقه مند شده و عاشقم شده و یه جورایی به قول عسل بغل عاشقانه و اینا خخخخ حالا بماند که چون من بچه چاق و چله ای بودم بنده خدا برگشت گفت تو چقدر سنگینی چن کیلویی خخخخ
حالا فرق بچه های بیست سال پیش و الان اینه که من اون موقع نگران این بودم که نکنه بابام ببینه من رفتم بغل پسره نشستم و عصبانی بشه ولی حالا عسل بر میگرده به شما میگه فلانی منو بغل عاشقانه کرد خخخخ خدایی کلی خندیدم خخخ دخترا از همون بچگی از این توهما میزنن

سلام
ممنون از نظرتون
نمیدونم والا من هیچوقت دختر نبودم باید از آنی بپرسم

اسحاقی دوشنبه 30 اسفند‌ماه سال 1395 ساعت 04:17 ب.ظ

سلام دکتر خوبین سال نو مبارک امیدوارم سالی سرشار از عشق و ارامش و سلامتی در کنار خانواده داشته باشین .خواستم بگم همچنان می خونمتون مثل همیشه .به قول رامبد راصی باشید و پر روزی

سلام
از لطفتون سپاسگزارم
سال نو شما هم مبارک
فیسبوک هم که نیستین
اونهم حالا که عکستونو پیدا کردم

نسیم دوشنبه 30 اسفند‌ماه سال 1395 ساعت 05:19 ق.ظ http://www.kharnebesht.blogsky.com

سلام. بلد نیستم پیام خوشگل بنویسم متن کپی کردنم دوست ندارم.سال نوتون مبارک.

سلام
دیگه از این خوشگل تر؟
سپاسگزارم

نسیم یکشنبه 29 اسفند‌ماه سال 1395 ساعت 03:32 ق.ظ http://www.kharnebesht.blogsky.com

سلام روز ملی شدن صنعت نفت رو بهتون تبریک می گم الکی مثلا من خیلی متفاوتم مناسبتای ملی میهنی‌برام مهمه

سلام

هانیه جمعه 27 اسفند‌ماه سال 1395 ساعت 10:51 ب.ظ http://khoda-behtarindost.blogfa.com

سلام چه خاطرات جالبی ماشالا به عسل با این زبون شیرین اش
پیشاپیش سال جدیدتون هم مبارک

سلام
از لطفتون سپاسگزارم

نل جمعه 27 اسفند‌ماه سال 1395 ساعت 09:27 ب.ظ

ممنون از نظرتون

منظورم این بود ک میدونم عسل هنوز کوچیکه و شاید فقط کلمات بدون اینکه معنی دقیقشو بدونه کنار هم گذاشته یا حتی بدونه و اصن منظورش دقیقا این باشه.اصن مسیله ای نیس.هنوز خیلیییی کوچولو هست برای حساسیت داشتن روی این مسایل.
ولی نظر کلی میخواستم بدونم که واقعا پدرها حساسن یا نه؟
ک فهمیدم در هر رده سنی.پدرها حساس هستن.دوست ندارن به دخترشون کسی نزدیک بشه.ته ذهنشون درگیر میشه.درست برداشت کردم؟

میدونم که عسل کوچیک تر از اینه که مفهوم عشقو درک کنه
و پسرعموش هم کوچیک تر از این حرفها
پس دلیلی برای ناراحتی نبود

بانو میم جمعه 27 اسفند‌ماه سال 1395 ساعت 07:29 ب.ظ

LED :)))
وای مورد ۴ هم عاااالی بوووووود
...
خدا رحمت کنه دایی همسرتون رو
عسلم من ببینمش گازش قطعیه :)
الهی که سال خوبی داشته باشید

ممنون از لطفتون

[ بدون نام ] جمعه 27 اسفند‌ماه سال 1395 ساعت 07:29 ب.ظ

LED :)))
وای مورد ۴ هم عاااالی بوووووود
...
خدا رحمت کنه دایی همسرتون رو
عسلم من ببینمش گازش قطعیه :)
الهی که سال خوبی داشته باشید

ممنون از لطفتون

fnm جمعه 27 اسفند‌ماه سال 1395 ساعت 06:58 ب.ظ

ی خدای دگرگون کننده دلها و دیده ها ای تدبیر کننده روز و شب ای دگرگون
کننده حالی به حالی دیگر حال مارا به بهترین حال دگرگون کن سال نو مبارک

آمین
نوروز بر شما هم مبارک

سروش پنج‌شنبه 26 اسفند‌ماه سال 1395 ساعت 10:53 ب.ظ

لذت بردم. مثل بارهای گذشته.

سپاسگزارم

درسخون پنج‌شنبه 26 اسفند‌ماه سال 1395 ساعت 08:41 ب.ظ http://masire-zendegi.blogfa.com

ممنون
اصلاح شد

خواهش

x پنج‌شنبه 26 اسفند‌ماه سال 1395 ساعت 07:25 ب.ظ http://malakiti.blogsky.com

پیشاپیش سال نو مبارک :)

ممنون عید شما هم مبارک

سین پنج‌شنبه 26 اسفند‌ماه سال 1395 ساعت 05:17 ب.ظ

سلام مجدد
ممنون بابت توضیحات

سلام
خواهش

یک عدد مامان پنج‌شنبه 26 اسفند‌ماه سال 1395 ساعت 12:44 ب.ظ http://kidcanser.blogsky.com

سلام اقای دکتر
سال نوتون پیشاپیش مبارک
باهاتون درمورد سختگیری ها موافقم وامیدوارم به مرور دوباره برگردیم به همون جشن زیبای چهارشنبه سوری
عسل خوشمزه❤

سلام
سال نو شما هم مبارک
آمین
ممنون

Nahid پنج‌شنبه 26 اسفند‌ماه سال 1395 ساعت 11:27 ق.ظ http://rooznegareman.blogsky.com

فقط 7 و11
سال نو شمام مبارک، آقای دکتر.

ممنون
سال نو شما هم مبارک

نل پنج‌شنبه 26 اسفند‌ماه سال 1395 ساعت 09:32 ق.ظ

خیلی خوب بگد..حقیقتا یکم گرفته بود حالم الان که با خوندنش بهتر شدم..
میدونین چقدر انرژی برمیگردونه یک لبخند و یا خوب کردن حال یکی ؟
کلی انرژی/ثواب/خوبی... الان برای شما برگشت.ممنونم:):):)

میگن‌ پدرها در تمامی و‌سرتاسر دنیا..براشون‌سخته دخترهاشون با یک‌اقای دیگه ببینن.(خصوصا ا‌ولش)سن هم فرقی نمیکنه..حالا واقعا؟شما چه حسی داشتین از شنیدن این جمله؟
یادمه یک فیلم خارجی میدیدم.دخترش نوزاد بود.ولی حساس بود روی دخترش که پسری سمتش نره.چون‌ میگفت:دخترمو اذیت میکنن:))



میدونم عسل جونی کوچولویه یا کلمات خوشگل گذاشته کنار هم.نظرکلیتونو‌میخواستم بدونم... .

ممنون از لطفتون
درمجموع با شما موافقم
گرچه سطر آخرو درست نفهمیدم!

roz چهارشنبه 25 اسفند‌ماه سال 1395 ساعت 07:01 ب.ظ http://ninilosemamanii.blogfa.com/

وای وای چرا گذاشتید دخترتون رو عاشقونه بغل کنند ؟؟؟؟

خب همون موقع که ندیدم!

[ بدون نام ] چهارشنبه 25 اسفند‌ماه سال 1395 ساعت 05:51 ب.ظ

3- یعنی چی؟
پ ن 5: بغل عاشقانه؟؟؟؟؟؟؟؟؟ تو این سن و از این کلمات و حرکات؟؟؟؟؟؟؟؟؟

چه عرض کنم؟ چند طور میشه ازش برداشت کرد
واقعا!

درسخون چهارشنبه 25 اسفند‌ماه سال 1395 ساعت 03:49 ب.ظ http://masire_zendegi.blogfa.com

سلام دکتر
خوبید
وبتون عالیه
خیلی از مطالبو دنبال کردم از تو ی آرشیو تقریبا از سال88
من عاشق پزشکیم
اما پارسال قبول نشدم
دیگ نتونستم بخونم
امسال فقط میتونم کنکور بدم تاحالاام نخوندم
بدجوری دپم

سلام
امیدوارم همون طور بشه که به صلاحتونه
راستی آدرستونو اشتباه نوشتین انگار

نسیم چهارشنبه 25 اسفند‌ماه سال 1395 ساعت 02:33 ب.ظ http://www.kharnebesht.blogsky.com

سلام
پست قدیمی بود.... من قرار بود کارشناسی بدم و روان شناسی بخونم...الان چندان برام فرقی نداره ولی خب تهران بیارم خیلی بهتره امیدوارم بتونم.

سلام
عجب

انه چهارشنبه 25 اسفند‌ماه سال 1395 ساعت 11:55 ق.ظ http://manopezeshki69.blogsky.com

وای یعنی من رسما عاشق عسل شدم

ممنون

بانو ویرا چهارشنبه 25 اسفند‌ماه سال 1395 ساعت 09:44 ق.ظ http://bano-vira.blog.ir/

سلام
این بار بیشترشون باحال بود اول صبحی کلی خندیدم خدا همیشه خنده بیاره رو لباتون
عسل خانم وااااااو بغل عاشقانه

سلام
خنده تون مستدام

مهربان چهارشنبه 25 اسفند‌ماه سال 1395 ساعت 03:50 ق.ظ http://daneshjoyepezeshki.mihanblog.com

سلام دکتر
اوخی اوخی فقط عسل
چه دهن لق هم هست

سلام

نسیم چهارشنبه 25 اسفند‌ماه سال 1395 ساعت 12:13 ق.ظ http://www.kharnebesht.blogsky.com

سلام این دومین باره اول میشم چه کار خیری کردم که عوضشو دیدم واااای

سلام

مامان جون سه‌شنبه 24 اسفند‌ماه سال 1395 ساعت 11:38 ب.ظ

عسل گوله ی نمک

ممنون

پونی سه‌شنبه 24 اسفند‌ماه سال 1395 ساعت 11:04 ب.ظ http://pppooonnnyyy.blogfa.com/

ما بزرگترا که از هم متنفریم مگه بغل عاشقانه را از بچه ها یاد بگیریم
ابنو گفتم فکر نکنی خبراییه ها
کلا عرض کردم
چارشنبه سوری و عیدتون هم مبارک باشه
حالا که تبریک کفتم فکر نکنید چرا تبریک گفتما!

سپاسگزارم

لیلا سه‌شنبه 24 اسفند‌ماه سال 1395 ساعت 11:00 ب.ظ http://stayhungrystayfoolish.persianblog.ir/

سلام دکتر
LED ؟؟؟
3.یعنی چی عاخه دخترم !!!!
7.پیرمرده

خدا رو شکر پزشک طرحی حالشون خوبه !
ای جان عسل...خوش به حالش یکی بغل عاشقانه ش کرد !
ممنون بابت حس و حال خوبی که منتقل میکنید و امیدوارم سال پیش رو کلی اتفاق قشنگ براتون بیفته !

سلام
ممنون از لطفتون

خلیل سه‌شنبه 24 اسفند‌ماه سال 1395 ساعت 09:49 ب.ظ

سلام،



سال نو تان شادمان باد. نوروزتان پیروز.

سلام
سپاسگزارم
سال نو شما هم مبارک

سین سه‌شنبه 24 اسفند‌ماه سال 1395 ساعت 07:55 ب.ظ

سلام
ای کاش مورد 3 رو نمی نوشتید.
پی نوشتها:
1_ چه سختگیری هایی منظورتون هست؟
2_ خدا رحمتشون کنه
3_ پیشاپیش سال نو رو تبریک میگم بهتون.
5_ ای جان

سلام
ممنون از لطفتون
1. بعضی ها یه زمانی میفرمودند چهارشنبه‌سوری بازمانده آتش پرستی پیش از اسلامه
سالها مامورین کمیته توی خیابون های شهر میچرخیدند و آتشهارو خاموش میکردند
تبدیل آتش به ترقه یکی از نتایج چنین کارهایی بود

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد