جایی برای گفتن دلتنگیها

ماجراهای یک پزشک هنوز عمومی

جایی برای گفتن دلتنگیها

ماجراهای یک پزشک هنوز عمومی

مثبت می شویم! (۲)

سلام

توی پست قبلی نوشتم که روز جمعه هفته پیش چه اتفاقاتی افتاد.

عصر اون روز با صدای گرفته و سرفه رفتم مرکز تست. برای اولین بار بود که به عنوان بیمار میرفتم اونجا. منشی مرکز منو شناخت و گفت: اومدی تست بدی؟ گفتم: بله. صدامو که شنید سرشو تکون داد و گفت: حتما از مریضهای دیشب گرفتی. یادته که چقدر شلوغ بود؟ گفتم: آره. و از اون موقع تا به حال دارم فکر میکنم اون شب این بنده خدا کی اومده بود درمونگاه که من یادم نیست؟!

پزشک مرکز را نمی‌شناختم. احتمالا برای این که دیگه پزشکهای خانواده را توی مراکز تست نمیگذارن (علتشو نمیدونم) او هم وقتی اسممو گفتم منو شناخت و بعد از وارد کردن مشخصات گفت: تست رپید یا pcr؟ گفتم: pcr میدم که نتیجه اش مطمئن تر باشه. بعد هم رفتم قسمت ثبت مشخصات و بعد هم قسمت نمونه گیری که گفت: برات هر دو نوع تستو میگیرم! بعد هم هر دو سوراخ بینی را مورد عنایت قرار داد! همون جا نشستم تا جواب آزمایشم آماده شد و برگشتم خونه. جواب مثبت را برای خانم "ر" فرستادم که جواب داد: وااای حالا من شیفت های این هفته تونو چکار کنم؟!

روز شنبه حالم کمی بهتر بود. و از صبح روز یکشنبه یکدفعه حالم بهتر شد. از صبح دوشنبه تونستم بعد از مدتها کمی مشغول مطالعه و دیدن فیلم و ... بشم. این چند روز چند فیلم دیدم که فیلم فرانسوی "هفت روز" بیشتر از بقیه فکرمو درگیر کرد (البته تماشای این فیلم را در حضور بچه‌ها توصیه نمیکنم) فیلمی که به مسائلی مثل انتقام و قصاص و... اشاره می‌کرد. البته از دیدگاه اروپایی.

روز دوشنبه برای رئیس ستاد شبکه پیام دادم که دیروز جواب تست pcr خودمو گرفتم. امکانش هست پنج روز استعلاجی کرونا را از دیروز حساب کنین و روز شنبه را با استعلاجی پزشکی که روز جمعه منو ویزیت کرد؟ گفت: اشکالی نداره اما خبر داری مرخصیهای استعلاجی از حقوق پزشک خانواده کسر میشه؟! گفتم: پس چکار کنم؟ گفت: از مرخصی های استحقاقی حداکثر میتونی پونزده روزشو ذخیره کنی و  امسال هم چون بیشتر ماه‌ها مرخصی ها به خاطر کرونا لغو بوده مطمئنا کلی شون باقی مونده. به نظر من این دو روز آخر هفته را استحقاقی بگیر. گفتم: چشم.

دیشب خانم "ر" پیام داد و گفت: حالتون بهتره؟ گفتم: بله خیلی بهترم ممنون. گفت: خب پس مرکز واکسیناسیون ... فردا صبح خالی مونده. میتونین برین؟!

و به این ترتیب من الان توی مرکز واکسیناسیون ... درخدمت مردم هستم (البته تا الان که حتی یک نفر هم نیومده!)

پ.ن۱. از این که هیچ کدوم از اعضای خانواده هیچ علائمی پیدا نکردن هم خوشحال بودم و هم متعجب. تا اینکه از دیروز گلودرد آنی شروع شد. تا ببینیم چی میشه.

البته خونه همسایه ها پیش از ابتلای من مبتلا داشتیم.

پ.ن۲. اخوی تهران نشین که از یکی دو سال پیش به خاطر سنگ کیسه صفرا هر شش ماه سونو میداد تا اندازه شونو چک کنه حوصله اش سر رفته و بدون این که به کسی چیزی بگه رفته و جراحی کرده! خدایی من اگه بودم جراتشو نداشتم.

پ.ن۳. عسل که روز اول با زدن سه ماسک معمولی و یک ماسک پارچه ای توی خونه راه می‌رفت الان چند روزه که اصلا ماسک نمیزنه و میگه: اگه خدا بخواد بگیرم که بالاخره میگیرم! خوشبختانه تا به حال علائمی نداشته اما جرات این که ببرمش و دوز اول واکسنشو بزنم هم ندارم.

نظرات 38 + ارسال نظر
azar جمعه 6 اسفند‌ماه سال 1400 ساعت 03:27 ب.ظ

از پرسیسکی وراچ خبری دارید؟ میدونید سالم هستن توی این شرایط اکراین؟

متاسفانه فیس بوک تنها راه ارتباطی من با ایشونه
دیشب رفتم فیس بوکشون که نوشته بود دو هفته است وارد فیسبوک نشدن

مینو چهارشنبه 4 اسفند‌ماه سال 1400 ساعت 01:57 ق.ظ http://Rozhayetanhaie.blogsky.com

واقعا در مورد بچه ها تصمیم سختیه
البته واقعا بیماری بدیه
بچه ها خیلی گناه دارن
علائمش خیلی بده

بله واقعا همین طوره

یک عدد مامان سه‌شنبه 3 اسفند‌ماه سال 1400 ساعت 01:58 ب.ظ http://Www.Kidcanser. Blogsky

سلام آقای دکتر
همگی بهتر شدین؟ عماد هم علائم دار ‌شد؟

سلام
بله خوشبختانه
نه خوشبختانه!

مرجان دوشنبه 2 اسفند‌ماه سال 1400 ساعت 02:54 ب.ظ

سلام، من مرجان امامی هستم. همسایه دوست شما. اون پرچم استرالیا نیست؟.

سلام
پس خودتونین
برای من پرچم بریتانیا اومده!
الله اعلم

مرجان دوشنبه 2 اسفند‌ماه سال 1400 ساعت 09:51 ق.ظ

سلام، من همه پست ها تون رو می خونم و خیلی هم نظر داشتم‌که بگم ولی متاسفانه بیکار شده بودم و داشتم مثل پلنگ دنبال کار می گشتم. خلاصه که شرمنده.
چیزایی که یادم‌مونده بنویسم
۱- انشالله که بلاتون دوره و الان دیگه خوب خوب شده باشین.
۲- من هم به تاثیر گفتگو‌های درونی اعتقاد دارم
۳- ماشالله به عسل که موهاش اینقدر خوشگل و با ارزشه. یه تیکه کوچولوش رو‌قیچی کنید و یاد گاری نگه دارین. وقتی ۲۰ سالش شد ببینین چه تغییری کرده.
۵- پست ها همه و جالب و طنز عالی دارن.،با یکی دوستاش که قهقهه زدم. همسرم فکر میکنه که بیکار شدن زیادی بهم فشار آورده
۶- البته خوشبختانه کار پیدا کردم
ممنون از شما که می نویسید

سلام
ممنون از لطفتون
من یه مرجان میشناسم که ساکن بریتانیا نبود اما برای شما پرچم بریتانیا را زده!
امیدوارم در شغل جدیدتون همیشه موفق باشید

عاطفه یکشنبه 1 اسفند‌ماه سال 1400 ساعت 11:38 ب.ظ

سلام
عسل بهتر شده؟ عماد که نگرفته؟!
دختر شش یاله من هم گرفت واااای عجب بد بود
تب و سر درد
دخترم از سردرد پناه میبرد به خواب
کباب شدم براش
بعدش هم من و باباش درگیر شدیم
لعنت به کرونا

سلام
خوشبختانه عسل خیلی خفیف گرفته
عماد هم هنوز که نه!
امیدوارم همه مبتلایان هرچه زودتر بهبود پیدا کنند

نگار یکشنبه 1 اسفند‌ماه سال 1400 ساعت 10:42 ب.ظ

سلام کجایید؟ هی سر می زنیم نیستید. امیدوارم همه چی خوب باشه.

سلام
ممنون
درگیر ابتلای آنی و عسل و همسایه ها هستیم!
توی شبکه هم لطف دارند و منو جاهای خلوت تر می‌فرستند که باعث میشه سوژه کمتری هم پیدا بشه

زهرا..‌. پنج‌شنبه 28 بهمن‌ماه سال 1400 ساعت 03:02 ب.ظ http://saatsheni1531.blogfa.com

سلام اقای دکتر
خداروشکر که بهترید وخوشحالم که بقیه هم خوبند وانشالله انی عزیزهم گلودردشون چیزی نباشه وهمتون درسلامت کامل باشید

بنظرمن هم جرات میخواد زدن واکسن برای بچه ها مخصوصا عسل جان چون باشما بوده وممکنه بی علامت گرفته باشه !!!

سلام
از لطف شما سپاسگزارم

سودا پنج‌شنبه 28 بهمن‌ماه سال 1400 ساعت 09:16 ق.ظ

سلام آقای دکتر
امیدوارم هر چه زودتر خوب بشید.
روز آقایون و پدر بر شما هم مبارک.
تو فامیل به هر کس زنگ زدم تبریک بگم به اُمیکرون مبتلا شده بود.
طفلک عسل جون دیگه تسلیم شده.
امیدوارم هر چه زودتر خوب بشه.

سلام
ممنونم
سپاسگزارم
خییییلی ها گرفتن
دیگه خدا خواسته
ممنون

نگار چهارشنبه 27 بهمن‌ماه سال 1400 ساعت 09:53 ب.ظ

نمی دونم درست حدس زدم یا نه. اما اگه با نه گفتن مشکل دارید بهتره روش تمرکز کنید. خیلی از مسایل آدم حل می شه. براتون آرزوی سلامتی کامل دارم.

نمیدونم چطور ولی کاملا درست حدس زدید
ممنون
چشم

فرزان چهارشنبه 27 بهمن‌ماه سال 1400 ساعت 03:51 ب.ظ

سلام
چه بد که عسلم درگیر شده
اره متاسفانه یکی یکی توی خونه مبتلا میکنه
ما هم همینطور بود
امیدوارم عسل جون سریع خوب بشه

سلام
ممنون از لطف شما

یک عدد مامان چهارشنبه 27 بهمن‌ماه سال 1400 ساعت 08:21 ق.ظ http://Www.Kidcanser. Blogsky

خداروشکر که بهترین و ایشالله انی خانوم هم زودتر خوب بشن
والا عسل حق داشته. انصافا با ماسک توی خونه زندگی کردن سخته و دیده نوبتی دارین کرونا می گیرین و معلوم نیست تا کی مجبور باشه ماسک بزنه
منم بودم ماسک رو بیخیال می شدم

ممنونم
هنوز آنی کاملا خوب نشده عسل درگیر شده
نمیدونم چرا یکی یکی داریم میگیریم؟

ویرا بانو دوشنبه 25 بهمن‌ماه سال 1400 ساعت 10:45 ب.ظ

سلااام
بلا دور باشه آقای دکتر، خوشحالم حالتون خوبه

سلام
ممنونم

مریم دوشنبه 25 بهمن‌ماه سال 1400 ساعت 04:49 ب.ظ http://mabod.blogsky.com

سلام جناب دکتر
خدا رو بی نهایت بارشکر که علائمتون از بین رفته و حسابی دعاگوی آنی خانوم جان هم هستم الهی که ایشون هم به زودی زود روبه بهبودی کامل برند و همینطور تمام بیماران جهان الهی امین به حق وجود نورانی مولا علی ع
و روز ولادت مولا علی ع و روز پدر و روز مرد مبارکتون باشه همچنین مبارک پدر عزیزتون و سایشون سلامت بر سرتون مستدام باشه والهی که بهترین هدیه رو از خدای مهربون واز مولا علی ع بگیرید ، الهی آمین

سلام
از لطف شما سپاسگزارم
آنی هم تقریبا خوب شده و فقط بی حالی داره و گلودرد

شادی دوشنبه 25 بهمن‌ماه سال 1400 ساعت 01:09 ب.ظ http://setarehshadi.blogsky.com/

امان از این سیستم فشل اداری و داستان مرخصی و ... خیلی سخته آدم دکتر باشه و درگیر جریان استعلاجی و ...
امیدورام زودتر حالتون خوب بشه.

امان امان!
ممنون

مهربانو دوشنبه 25 بهمن‌ماه سال 1400 ساعت 12:25 ب.ظ http://baranbahari52.blogsky.com/

سلام آقای دکتر امیدوارم خوب خوب شده باشید خوشبختانه نوع اُمیکرون که سبکه گرفتید. آره خب حق هم دارید فعلا عسل جان رو واکسن نزنید تا شک و شبهه کامل برطرف بشه

سلام
ممنونم
بله خوشبختانه
چشم

Blue Mahya دوشنبه 25 بهمن‌ماه سال 1400 ساعت 12:19 ب.ظ http://Bluemahya.blogksy.com

درود،
امیدوارم هم شما و هم خانواده، در سلامتی پایدار روز های پایانی سال رو سپری کنید

سلام
خوش اومدین
ممنون

رها یکشنبه 24 بهمن‌ماه سال 1400 ساعت 11:54 ب.ظ http://Rahashavam.blogsky.com

سلام جناب دکتر.
امیدوارم رفع کسالت شده باشه. میگن کوزه‌گر از کوزه شکسته آب میخوره. من باب اینکه نتونستین برای خودتون نسخه بنویسید.‌
حقیقتا من بجای شما خسته میشم بس که یکسره درحال شیفت دادنید. درمانگاه و کلینیک و مرکز واکسیناسیون و.... تو رو خدا یه کم استراحت کنید. کیف کردم که تونستید کم به خودتون برسید و فیلم ببینید‌. خدا حفظتون کنه برای خانواده.

سلام
واقعا
شما لطف دارید اما دست کم تاوقتی به بدهی های ناشی از ساخت خونه سروسامانی ندادیم چاره ای نیست.

منجوق یکشنبه 24 بهمن‌ماه سال 1400 ساعت 10:32 ب.ظ http://Manjoogh.blogfa.com

ظاهرا شما خانوادگی بی کله اید
این از برادرتان که بی خبر جراحی می کند و این هم از شما که بی خبر میزنید توی دل جاده های فرعی و متروک
چراترس دیگه! یه دفعه که عسل خوابه بغلش کن ببر واکسن بزن که کسی خبردار نشه حتی خودش


ترس از این که بدون علامت گرفته باشه دارم. اون موقع تزریق واکسن خودش کلی عوارض داره
حالا چند روز صبر میکنیم بعد میزنیم

سایه یکشنبه 24 بهمن‌ماه سال 1400 ساعت 09:43 ب.ظ

بهتر بشید اقای دکتر

چشم
دیگه تقریبا هیچ علامتی ندارم. فعلا آنیه که افتاده!

فرزان یکشنبه 24 بهمن‌ماه سال 1400 ساعت 08:55 ب.ظ

مرسی
خداروشکر اینجا تا وقتی منفی نشه جواب تست نمیتونن برن سر کار
بابای من بعد ۱۲روز امروز تست داد دوباره مثبت بود و الان باید تا چهارشنبه صبر کنه و دوبارخ تست بده اگه منفی شد بره سر کار
تازه میگفت اگه هم منفی شد نمیرم تا یکم دیگه بهتر بشه حالم

چقدر بده شما مجبورید برید سر کار
امیدوارم حال آنی خانم هم زودتر خوب بشه و بچه ها درگیر نشن

خواهش
من هنوز منتظرم اون دورکاری ها و تعطیلی هائی که اوایل کرونا ازشون محروم بودیم جبران کنند

فرزان یکشنبه 24 بهمن‌ماه سال 1400 ساعت 05:53 ب.ظ

سلام اقای دکتر
امیدوارم بهتر شده باشید
ما که هنوز درگیریم
اما خوب انگار علائممون داره رو به بهبودی میره


راستی اقای دکتر یه سوال
پزشکان عمومی که مطب دارن و فقط عصر ها توی مطبن ،حتما باید صبح برن توی کلینیک یا بیمارستان یا اینکه نیازی نیست؟

سلام
ممنونم من بهتر شدم ولی آنی گرفته و مثل روزهای اول منه.
اگه استخدام نباشند و فقط مطب دارند لازم نیست اما معمولا با یک بیمارستان قرارداد میبندند. مثلا پزشک جراحی که توی بیمارستان نباشه و جراحی نکنه که مریضی پیدا نمیکنه!

.. یکشنبه 24 بهمن‌ماه سال 1400 ساعت 10:31 ق.ظ

کرونا این بار به خانواده ما هم رسید؛ برادرم کرونا گرفته چی واسش خوبه به نظرتون؟

متاسفم
خب بستگی به علائمشون داره
توصیه میکنم ببرین یه دکتر حسابی ببیننشون!

نسرین یکشنبه 24 بهمن‌ماه سال 1400 ساعت 09:17 ق.ظ https://yakroozeno.blogsky.com/

چقدر بده نمیذارن درست استراحت کنید و با بهبودی بهتر برگردید سر کار.
نمیدونم چقدر واکسنای اونجا مطمئنند ولی اینجا شروع کردن خبر از واکسن زدن به بچه های زیر پنج سال حرف می زنند.
چه ویروس گندی بود.
دیروز توی اخبار می گفت در یک سال گذشته در چین هیچ مرگی ناشی از کرونا نداشتن. نمیدونم چطور منشاً این ویروس اونجا سر بود اما وضع مردمش بهتره.
بهرحال امیدوارم بزودی کاملاً خوب بشید.

شما لطف دارین اما ما دیگه عادت کردیم!
اینجا تازه میخوان بالای پنج سال را واکسن بزنن
دقیقا
بله من هم شنیدم و واقعا تعجب کردم.
سپاسگزارم

parinaz یکشنبه 24 بهمن‌ماه سال 1400 ساعت 08:45 ق.ظ http://parinaz95.blogfa.com

انشالله که از بلا درو باشه اقای دکتر.
حالا که نوبت ماها رسید کرونا بگیریم مرخصی ها شد 5 روزه
منم دو سه هفته پیش اومیکرون گرفتم و بعد از 5 روز باید میرفتم سرکار و خیلی بدنم تحلیل رفت،چون هنوز ضعیف بودم .ولی باید هم تو خونه کار میکردم هم اداره .

ممنون
واقعا!
درک میکنم با این تفاوت که من معمولا کمتر توی خونه کار میکنم

صفا شنبه 23 بهمن‌ماه سال 1400 ساعت 11:35 ب.ظ http://Mano-tanhae-va-omid.blogsky.com

انشااله که بلا دور هست . خدا رو شکر که بهترین .انشالله که زودتر شر این بیماری از سر مردم کم بشه .

ممنونم
من هم امیدوارم

صبا شنبه 23 بهمن‌ماه سال 1400 ساعت 03:54 ب.ظ http://gharetanhaei.blog.ir/

خدا رو شکر که حالتون بهتر هست و به قولی درگیر long covid نشدید.

ممنون

Ж شنبه 23 بهمن‌ماه سال 1400 ساعت 03:05 ب.ظ

سلام
ببخشید اقای دکتر 14 روز از ابتلا بگذره و هنوز یه نفر صداش گرفته باشه و گاها سرفه کنه، احتمال ناقل بودن داره بازم؟

سلام
معمولا از عوارض بیماریه
خیلی کم پیش میاد که بیماری مزمن بشه

سعیده شنبه 23 بهمن‌ماه سال 1400 ساعت 09:32 ق.ظ

سلام.خدارو شکر که بهترید.
در مورد واکسن پسر من 9 سالشه و منتظرم که این موج تموم بشه بعد واکسنش رو بزنم.
توی موج دلتا سه روز بعد از اینکه دوز دوم واکسن رو زدم ،علائم نشون دادم و نگم که چقدر سخت گذشت.
از تکرار تجربه ام می ترسم
واقعا عسل جان ،عسله.خدا حفظش کنه

سلام
حق دارین
ممنون

پریمهر شنبه 23 بهمن‌ماه سال 1400 ساعت 09:07 ق.ظ https://parimehr.blogsky.com

امیدوارم همیشه نتدرست و سلامت باشید دکتر
من حسابی درگیر این ویروس شدم، دکتر عفونی ده روز مرخصی برام نوشت، دکتر معتمد محل کارم هم تایید کرد اما کارگزینی گیر داده که بیشتر از 5 روز نمیشه مرخصی رفت

ممنون
بله متاسفانه بخشنامه های اداری وحی منزل هستند!

امیر حسام جمعه 22 بهمن‌ماه سال 1400 ساعت 08:38 ب.ظ https://bimoghadame.blogsky.com/

سلام؛
خوشحالم بهتر هستید. انشااله هر چه زودتر این ویروس شرش کم بشه...

سلام
ممنون
امیدوارم

Sara جمعه 22 بهمن‌ماه سال 1400 ساعت 07:19 ب.ظ http://15azar59.blogsky.com

یعنی الان شما یک فرد منفی هستید؟
...
گزینه توکل بر خدا از اون گزینه های خیلی خوبه که ما هم مدتهاست بهش عمل میکنیم در ازمایشگاه

ظاهرا تا ده روز احتمال انتقال ویروس هست
اما مجبورم برم سر کار

لیدا جمعه 22 بهمن‌ماه سال 1400 ساعت 05:40 ب.ظ

پس سبک گرفته بودین.پسرم اینقدر بی انرژی شده که چند قدم راه میره تو خونه خسته میشه

انرژی من هم کم شده ولی نه به این شدت مطمئنا خیلی کمتر از پسر شما
امیدوارم هرچه زودتر همه بیماران بهتر بشن

shirin جمعه 22 بهمن‌ماه سال 1400 ساعت 03:47 ب.ظ

کدوم مرکز واکسیناسیون هستین؟ بیاییم برای واکسن دوز سوم زدن. بعد هم اگه آسترازنکا نزدن بگیم دکتر ریولی پارتیمون هست.هرچی باشه ما از فالوئرها و خواننده هاشیم

مرکز ... دیگه
دکتر ریولی؟ نمیشناسم

مریم جمعه 22 بهمن‌ماه سال 1400 ساعت 02:24 ب.ظ http://mabod.blogsky.com

سلام جناب دکتر
خدای مهربون رو بی نهایت بار شکر که بهترید و به لطف خدا به سلامت کامل برسید ‌ و الهی که آنی خانم هم گلودردشون خوب بشه و اگرم گرفتند سبک باشه ، و زودی خوب بشند و عسل جونم و آقا عماد هم درگیر نشند
حتما عسل رو برای واکسن ببرید ، الان واکسن پاستوکووک بهترین واکسن برای دانش آموزان هست ، و این واکسن عارضه ی خاصی نداره ،

سلام
از لطف شما سپاسگزارم
بله حق با شماست اما بهمون گفتن چون در معرض تماس بوده و ممکنه بدون علامت گرفته باشه بهتره دست کم دوهفته صبر کنیم

شهرزاد جمعه 22 بهمن‌ماه سال 1400 ساعت 01:22 ب.ظ

سلام آقای دکتر ، خوشحالم که بهترین و امیدوارم خانواده مبتلا نشده باشن یا حداقل به نوع سبک مبتلا بشن ....راستی یه سوال چرا جرات نکردید برای عسل جون واکسن بزنید ؟

سلام
ممنون
چون در معرض تماس بوده و ممکنه بی علامت گرفته باشه و تزریق واکسن باعث شعله ور شدن بیماری بشه
گفتند بهتره حداقل دو هفته صبر کنیم

زری.. جمعه 22 بهمن‌ماه سال 1400 ساعت 10:06 ق.ظ http://maneveshteh.blog.ir

سلام، خدا رو شکر بهتر هستید.
فیلم هفت روز با توجه به توضیحی که دادید باید بیشتر خشن باشه تا مفهومی؟ درسته؟ اگر مفهومی باشه من دوست دارم ببینمش اما واقعا دیدن خشونت در توانم نیست :(
دلم برای این خانم ر هم میسوزه! بیچاره باید هی شیفت را سورت کنه! فکرک نم تو خواب هم داره جابجا میکنه جای دکترها را !
عه خب الان پس چی شد تکلیف مرخصی تون؟
دختر من هم واکسن نزده هنوز، البته فروردین دوازده ساله میشه، من هم تردید دارم بعد از دوزاده سالگی اش ببریمش واکسن بزنه یا نه؟ اگر تحقیقاتتون به نتیجه رسید و عسل را بردید برای واکسن به ما هم بگید :)
به عسل خانم بفرمایید همیشه یه سبک و روشی را انتخاب کن که بتونی دراز مدت بهش پایند بمونی، اگر از اول اونقدر سفت و سخت نمیگرفتی و با یه روش معتدل شروع میکردی الان به گزینه ی توکل به خدا نمیرسیدی

سلام
ممنون
بله متاسفانه خشونتش زیاده
احتمالا
هیچی از جمعه به مدت پنج روز استعلاجی داشتم چهارشنبه و پنجشنبه را هم استحقاقی گرفتم
چشم البته اخیرا بالای پنج سال را هم واکسن میزنن
دقیقا

حسین جمعه 22 بهمن‌ماه سال 1400 ساعت 09:57 ق.ظ

ایشالا زودتر خوب شی

سپاسگزارم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد