جایی برای گفتن دلتنگیها

ماجراهای یک پزشک هنوز عمومی

جایی برای گفتن دلتنگیها

ماجراهای یک پزشک هنوز عمومی

پست اقتصادی

سلام

به نظر شما چرا چند ساعت بعد از این که من این معر را توی گروه شبکه گذاشتم حقوق فروردین ماه ما پرداخت شد؟!

دوش دیدم به خواب رویایی

رفته ام من به جای زیبایی 

ناگهان گشت بهر من واریز

مبلغی پول از فلان جایی

بعد از آن از برایم S آمد

ما سفر می‌رویم می آیی؟

گفتم آخر شما؟ بگفت سریع

هستم از بچه‌های بالایی

پولشان را سریع پس دادم

گفتم آخر چه کار بیجایی

آن قَدَر بهر ما حقوق دهند

که ندارم نیاز بر جایی

هر دو ماهی سفر رویم آن هم

جای عالی رَوَم نه هرجایی 

دفعه پیش جایتان خالی

رفته بودیم ما به هاوایی

پیش از آن هم ببود مقصد ما

ینگه دنیا یا اروپایی

آن قَدَر بهر ما بریزد پول

خجلیم از امور مالایی (!)

آن قَدَر پول در حسابم هست

که حسابم نداردش جایی

با دو پاداش و پول کارانه

خانه ای میکنیم بنّایی

بهر من و عیال وابسته

رایگان گشته است هرجایی

بهر درمان سالک و MS

یا که درمان ایدز و نازایی

غرق گفتن بُدَم که یک ضربه

آمدش بر سَرَم ز دمپایی

بعد از آن ضربه هم صدای عیال

ناگهانی بیامد از جایی

گوئیا باز خواب میبینی

بس که در خواب ژاژ میخایی

پ.ن۱. فکر نمی‌کنم خانم نسرین و خانم مهربانو نیازی به معرفی داشته باشند و حتما میدونین که این دو عزیز از سالها پیش با همکاری دوستانشون به دنبال جمع آوری کمک برای بعضی از افرادی هستند که در زندگی دچار مشکلات ناخواسته اقتصادی شدن و به هر دلیلی قادر به برطرف کردن نیازهای اولیه زندگی شون نیستند.

چنین اتفاقاتی ممکنه برای هرکدوم از ما هم رخ بده و بعید نیست یک روز ما هم به کمک دیگران نیاز پیدا کنیم. پس چه خوبه حالا که توانایی شو داریم ما هم دست یاری به سمت این دوستان دراز کنیم و تا هرجایی که برامون امکان داره در این کار خیر سهیم باشیم. از چند روز پیش این دوستان کار جدیدی را شروع کردن که با مراجعه به وبلاگشون بیشتر در جریان کار قرار میگیرین.

پ.ن۲. دوست گرامی و قدیمی سرکار خانم دکتر نفیس. گرچه مدتهاست پست جدیدی توی وبلاگتون نگذاشتین و از ما هم یادی نمی کنین اما ما همچنان جویای احوالتون هستیم. مادر شدنتونو از صمیم قلب بهتون تبریک میگم و برای شما و خانواده تون آرزوی سلامتی و موفقیت دارم. 

پ.ن۳. عسل درحال گذروندن امتحانات پایان سال تحصیلیه. از فروردین ماه که به صورت حضوری رفت مدرسه می‌دیدیم وقتی برمیگرده ناراحته ولی علتشو بهمون نمی‌گفت. تا این که یک روز به آنی گفته بود: من که این همه دارم درس میخونم پس چرا معلممون هر روز داره میگه شما بدترین کلاسی هستین که من تا به حال داشتم؟ آنی یک پیام به معلمشون داد و خوشبختانه دیگه اون حالت تکرار نشد.

نظرات 40 + ارسال نظر
فامس دوشنبه 16 خرداد‌ماه سال 1401 ساعت 01:26 ب.ظ http://ashoftehparishanii.blogfa.com

سلام
بابت اون سوتفاهم
اصلا شایدی در کار نیست چون من اون نیستم، اصلا و ابدا سوالی طرح نکردم و اسمم اونجا چیز دیگری بود... کلا یه سال بیشتر بازی نکردم. این اسم متخص اینجاست(وبلاگ)

حالا من گاهی اینجا کامنت میذاشتم اینو می گفتین قابل پذیرفتن بود تا یک محال...

حالا اگر اصراری هست من اونم خب باشه

سلام
ببخشید اگه باعث ناراحتی تون شدم
خب وقتی خودتون میگین نیستین خب نیستین دیگه!

ترانه ی باران دوشنبه 16 خرداد‌ماه سال 1401 ساعت 11:56 ق.ظ

از اینکه دیدم حقوق فروردین رو الان واریز کردن
یکم به شرکت‌مون امیدوارم شدم که حقوق اردیبهشت واریز نشده

دیگه جایی که سروقت حق آدمو بدن کمتر گیر میاد

عمه خانم یکشنبه 15 خرداد‌ماه سال 1401 ساعت 04:56 ب.ظ https://amehkhanoom.blogsky.com

عمه را مخسره کردن، شما را با جت میرسونه ته جهندم

من کی مخسره کردم آخه؟

عمه خانم یکشنبه 15 خرداد‌ماه سال 1401 ساعت 12:40 ب.ظ https://amehkhanoom.blogsky.com

فکر کنم غدم واریز حقوق روی نوشتنتون اثر گذاشته هایک معر دیگه تو گروهتون بزارید که واریز کنند انشاالله

بله
غدم واریز خیلی مهمه

امیر حسام شنبه 14 خرداد‌ماه سال 1401 ساعت 04:10 ب.ظ https://bimoghadame.blogsky.com/

سلام؛
آقای دکتر، راستی از دکتر آرش خبری ندارید. نمیدونم ایشون را هم شما دنبال می کردین؟
http://lmedicine.blogfa.com
از سال ۹۲ دیگه ننوشتن..

سلام
من هم نوشته های ایشونو دوست داشتم اما متاسفانه بعد از قبولی شون برای تخصص کم کم وبلاگو رها کردند.
نخیر من راه ارتباطی دیگه ای به جز وبلاگشون باهاشون نداشتم

سودا شنبه 14 خرداد‌ماه سال 1401 ساعت 02:51 ب.ظ

سلام جناب آقای دکتر
شعر جالبی بود و مؤثر! خدارو شکر که حقوق فروردین واریز شد، حالا یه معر دیگه برای اردیبهشت ماه بسرایید لطفا
مدرسه‌ها که خیلی اوضاعشون خراب شده.
این طرز رفتار، روح بچه‌رو در چه جهتی پرورش میده؟!اونم در محلی که فکر می‌کنیم محیط فرهنگ و ادبه!
درست برعکس !مدرسه شده محیطی برای مقایسه و تحقیر برای بچه‌ها که لازمه برای برطرف کردن این خدشه‌ها که به روح بچه‌ها وارد می‌کنن، به روان درمانگر مراجعه بشه.
حیف که تأثیر تحسین‌رو متوجه نیستن!
موفق باشه عسل جون ان‌شاالله.

سلام
ممنون
حقوق اردیبهشت را هم هنوز نریختن تا ببینیم چی میشه!
کاملا با شما موافقم

امیر حسام شنبه 14 خرداد‌ماه سال 1401 ساعت 01:03 ق.ظ https://bimoghadame.blogsky.com/

سلام آقای دکتر.
شعر بسیار زیبا و با چاشنی طنز بود. به هر حال اونا هم خوششون اومده که واریزی را انجام دادن.
سال ها پیش نوشته های دکتر نفیس را می خوندم. انشااله باز هم روزی نوشتن را شروع کنند..

سلام
سپاسگزارم
پس شما هم که از پیشکسوتان هستید!

سهیلا جمعه 13 خرداد‌ماه سال 1401 ساعت 12:31 ب.ظ http://Nanehadi.blogsky.com

سلام،شعر بسیار به جایی بود.روز دختر عسل خانم مبارک.

سلام
سپاسگزارم

صفا پنج‌شنبه 12 خرداد‌ماه سال 1401 ساعت 10:15 ب.ظ http://Mano-tanhae-va-omid.blogsky.com

شعرتون بسیار زیبا بود . برای خودتون و خانواده بهترینها رو آرزو میکنم .

سپاسگزارم
و همچنین

مریم چهارشنبه 11 خرداد‌ماه سال 1401 ساعت 02:29 ب.ظ http://mabod.blogsky.com

سلام مجدد جناب دکتر
همش تقصیر کیبورد گوشی هست که mabod رو manor زده

بله متوجه شدم اما بعضی وقتها میخوام اذیت کنم

شادی چهارشنبه 11 خرداد‌ماه سال 1401 ساعت 01:28 ب.ظ http://setarehshadi.blogsky.com/

نمی دونم تا کی این روش‌های سنتی و مخرب ائامه داره، تو این دوره که بچه‌ها رو تو مدرسه ها با ناز و نوازش و خواهش به درس خوندن وا می دارند هنوز یک عده تو عهد عتیق سیر می‌کنن.

چه عرض کنم؟

مریم سه‌شنبه 10 خرداد‌ماه سال 1401 ساعت 09:02 ب.ظ http://manor.blogsky.com

سلام جناب دکتر
خداقوت و پرتوان باشید
روز میلاد حضرت معصومه س و روز دختر بر شیرین عسل مبارک باشه
و الهی که بهترین هدیه رو از خدا جانمان بگیره الهی آمین
ببوسینش از طرف من

سلام
از لطفتون سپاسگزارم
فردا که برگشتم خونه چشم
وبلاگ جدید زدین؟

فرزان سه‌شنبه 10 خرداد‌ماه سال 1401 ساعت 05:23 ب.ظ

سلاااام
اقای دکتر روز دخترا از طرف ما به گل دخترتون تبریک بگید

سلام
خوب شد گفتین اصلا خبر نداشتم
چشم

مامان فرشته ها سه‌شنبه 10 خرداد‌ماه سال 1401 ساعت 11:05 ق.ظ http://mamanmalmal.blogfa.com/

چه شعر قشنگی منم یه دکتر شاعر تو مجموعه مون هست ومتاسفانه با اونهمه تعهد و خوبی میخواد مهاجرت کنه و من دلم میسوزه الهی حال کشورمون به زودی اینقدر خوب بشه که هیچ کس ترک وطن نکنه

شما چقدر لطف دارین که به این معر میگین شعر قشنگ
برای پزشک مجموعه تون هم آرزوی موفقیت دارم

صبا دوشنبه 9 خرداد‌ماه سال 1401 ساعت 04:36 ب.ظ http://gharetanhaei.blog.ir/

آقا من فکر کردم کپی پیستی هست این اثر، نگو شاعرش خودتونید. احسنت.
شما باید استاد ادبیات میشدید، حقتون رو خوردن که پزشک شدید

ما همیشه بدترین کلاس بودیم و افتخار میکردیم از اینکه معلم‌ها رو به اون مرحله میرسوندیم

اختیار دارید
حیف که پشیمونی سودی نداره
بچه های این نسل سوسولند دیگه

شارمین دوشنبه 9 خرداد‌ماه سال 1401 ساعت 03:22 ب.ظ http://behappy.blog.ir

سلام.
چرا باید "معر" تو گروه شبکه بذارید؟!

#انتقام_سخت

چون قسط وامهام نزدیک بود و به این حقوق نیاز داشتم
اگه قبلا هم خواننده پستهای معری من بودین میدونستین که اسمشونو از اول گذاشته بودم معر چون در حد اطلاق نام شعر نیستند!

زرگانی یکشنبه 8 خرداد‌ماه سال 1401 ساعت 08:45 ب.ظ

حق‌التحریرش که مال خودمه!
حق‌ ایده مال شماست که آخه چطوری دلتون میاد از یه نویسنده که جز آسیب‌پذیرترین قشر جامعه‌ست پول بگیرین؟!

نوش جونتون

مینو یکشنبه 8 خرداد‌ماه سال 1401 ساعت 07:19 ب.ظ http://milad321.blogfa.com

سلام شعر خیلی جالبی بود
فکر میکنم درد دل اکثر حقوق بگیرها هم باشه

سلام ممنون
بله اکثرشون

مهربانو یکشنبه 8 خرداد‌ماه سال 1401 ساعت 02:10 ب.ظ http://baranbahari52.blogsky.com/

سلام دکتر ربولی عزیز
یک دنیا از لطف و همکاری شما در زمینه ی معرفی مورد جدید حمایتی ممنونم . طبق معمول دوستان گل کاشتند و هر کدوم به طریقی یاری رسوندن . تن درست و پر روزی باشید

سلام
دیگه کاری بود که از دستم برمی اومد شرمنده

.. یکشنبه 8 خرداد‌ماه سال 1401 ساعت 12:52 ب.ظ

شعر مال خودتون بود؟ خیلی عالیه خیلی

با اجازه تون
واقعا؟ من اول روم نمیشد بگذارمش اینجا

زرگانی یکشنبه 8 خرداد‌ماه سال 1401 ساعت 11:34 ق.ظ

نه منظورم این بود که شعرتون این‌قدر خوبه نمی‌دونم چی بگم درباره‌اش!
راستی «عروس سیاه‌پوش» رو به داستان تبدیل کردم. منتظرم چاپ بشه، براتون بفرستمش

آهان از اون لحاظ. ممنون
حق القلمش رو هم بفرستین

سینادال یکشنبه 8 خرداد‌ماه سال 1401 ساعت 11:11 ق.ظ

کامنت قبلی طولانی شد
البته که ارزش کار نیکوی مهربانی عزیز و دوستانشون که بر همه آشکاره
بیشتر معر بنویسید

اختیار دارین
اون که البته

سینادال یکشنبه 8 خرداد‌ماه سال 1401 ساعت 11:08 ق.ظ

اولا شکست نفسی نکنید لطفا
دوما نوشتن شعر خودش یک هنره حالا در هر سطحی
سوما انتشار شعر با شجاعت ، هنره
چهارما نوشتن خاطرات زیباتون و آوردن لبخند به لب آدمها که دیگه بزرگترین هنره

پس من هنرمند به توان سه هستم

نازی یکشنبه 8 خرداد‌ماه سال 1401 ساعت 05:56 ق.ظ

اتفاقا باید باورتون بشه همش راست هست و بی اغراق و بی تعارفه باور کنید

سپاسگزارم

سینادال شنبه 7 خرداد‌ماه سال 1401 ساعت 06:26 ب.ظ

یعنی هنره که از انگشتان شما چکه میکنه

شما به این معر میگین هنر؟
انصافا هنر را کسانی دارند که توی پی نوشت نوشتم

نازی شنبه 7 خرداد‌ماه سال 1401 ساعت 05:11 ب.ظ

دکتر ربولی محترم، تنها مرد تیزبین و نکته سنج و مهربون وبلاگستان چقدر کارتون در حمایت از نسرین و مهربانو زیبا بود امیدوارم خدا اندازه دل بزرگتون بهتون خوشبختی بده چون خود منم همیشه هرچی سوال بی ربط پزشکی پرسیدم تا الان جواب دادین خیلی دست مریزاد دکتر از این انسانیت شما همه وبلاگستان کیف کردیم

این طوری میگین نمیترسین باورم بشه؟

مریم شنبه 7 خرداد‌ماه سال 1401 ساعت 04:51 ب.ظ http://mabod.blogsky.com

سلام مجدد جناب دکتر
سلام خدمت رعنا خانوم عزیز ، یه دنیا ممنون از تذکرتون ، و حکایتی که تعریف کردید و خنده بر لبمان آوردید ،

سلام
خب خداروشکر که مشکلات حل شد

رعنا شنبه 7 خرداد‌ماه سال 1401 ساعت 02:02 ب.ظ

سلام
فقط خواستم در پاسخ به کامنت مریم خانوم بگم که دو تا شعر رو ترکیب کردید
یکی اینه:
بیا تا برآریم دستی ز دل ** که نتوان برآورد فردا ز گل
یکی هم این:
ای که دستت می رسد کاری بکن **پیش از آن کاز تو نیاید هیچ کار
هر دو هم از شادروان سعدی


جسارت نباشه مریم خانوم عزیز، این قسمت مربوط به شما نیست، صرفا یه خاطره است که یادم افتاد جهت خنده میگم: پدر من اهل شعر و ادبیات بودند. یادمه من بچه بودم و یک بار داشتم شعری رو از روی کتاب درسی خواهرم که بزرگتر از من بود غلط غلوط میخوندم. پدرم گفتند یه روز سعدی داشته تو یه راهی میرفته می بینه یه بنا داره همونطور که کف زمین رو گِل میماله و صاف میکنه، شعرهای سعدی رو غلط میخونه برای خودش. سعدی هم رفت پاشو گذاشت روی گل هایی که بنا صاف کرده بود. بنا اعتراض کرد و گفت من اینهمه زحمت کشیدم تو اینطوری خرابش کردی؟ سعدی گفت من هم یه عمری زحمت کشیدم تو با این خوندنت همه رو به باد دادی

سلام
من هم متوجه نشدم که شعر اشتباهه ممنون

لیمو شنبه 7 خرداد‌ماه سال 1401 ساعت 01:55 ب.ظ http://From-m.blogsky.com

وای منم بچه ی آرومی بودم تو دوران مدرسه ولی نمیدونم چرا همیشه توی کلاس هایی بودم که بدترین و شلوغ ترین کلاسا بود و این حرفو به کرات از معلم های تمام مقاطع تحصیلیم شنیدم !
الان که اینو خوندم فکر کنم معلم ها الکی میگفتن و “بدترین و شلوغ ترین کلاسی که داشتم” وجود نداره . تو هر کلاسی گاهی شیطونی و شلوغ کاری پیش میاد دیگه و این معلم هام گنده اش میکنن

بله
بعید نیست که به همه همینو بگن!

عمه خانم شنبه 7 خرداد‌ماه سال 1401 ساعت 11:41 ق.ظ https://amehkhanoom.blogsky.com

معر قشنگی بود، فکر نمیکردم دستی در آتش داشته باشید
من یکبار در محفلی از جوانان گفتم، هفته بعدش تعداد محصلینش کاعش پیدا کرد، دیگه نگفتم

پس خیلی تاثیرگزار بودین

منجوق شنبه 7 خرداد‌ماه سال 1401 ساعت 09:52 ق.ظ http://manjoogh.blogfa.com

ظاهرا دم مسیحایی داری! بیخود نیست پیرزن ها عاشقتن
یاد معلم بی شعور کلاس اول خودم افتادم اونم مدام همینو به همه ما میگفت با این تفاوت که دوره ما وقتی به پدرومادرمون میگفتیم معلم همچین چیزی میگه . پدرمادرامون میگفتن لابد یه کاری می کنی که معلم اینو میگه. بیشتر درس بخون بیشتر تلاش کن و ...تازه شانس میاوردیم به خاطر این حرف معلم بهمون کتک هم نزنن

دم مسیحایی
واقعا بچه ها خیلی حساسند بخصوص توی این دوره

لیمو شنبه 7 خرداد‌ماه سال 1401 ساعت 08:31 ق.ظ

امان از امور مالایی
حالا نگفتید که چند ساعت بعد ریختن؟

واقعا
کمتر از بیست و چهار ساعت

کامبیز شنبه 7 خرداد‌ماه سال 1401 ساعت 07:55 ق.ظ

دکتر میشه لینک وبلاگهاشون را بزارین؟ حقیقتن من خانم نسرین وخانم مهربانو نمیشناسم ولی قصد کمک دارم در این کار خیر اگر زحمت بکشید لینکهای وبلاگهای این دو خانم محترم را هم بگذارید

الان گذاشتم

رها شنبه 7 خرداد‌ماه سال 1401 ساعت 06:43 ق.ظ

آخی دکتر نفیس مادر شد!
چند روز پیش اتفاقی تو وبلاگش بودم!

بله
مبارکش باشه

زرگانی جمعه 6 خرداد‌ماه سال 1401 ساعت 07:05 ب.ظ

ما دهه شصتیا افتخار میکردیم بهمون میگفتن بدترین کلاس!! حس اینو داشتیم که به وظایفمون به بهترین شکل عمل کردیم اجازه بدین درباره معرتون اظهار نظر نکنم!! حسابتون همیشه پر پول


ممنون با همین عدم اظهار نظر متوجه جریان شدم

رافائل جمعه 6 خرداد‌ماه سال 1401 ساعت 05:50 ب.ظ http://raphaeletanha.blogsky.com

سلام آقای دکتر عزیز.
شعر رو که خوندم، لبام خندید اما چشمام به اشک نشست. چقدر همه چیز سخت شده، متاسفانه اوضاع از زمان جنگ هم بدتر شده. اونموقع میگفتیم جنگه، الان با چی دلمون رو خوش کنیم؟!
چقدر بچه ها حساس هستند و چه راحت تحت تاثیر یه حرف، بهم میریزند، خیلی باید مراقب باشیم.
نوشته هاتون رو میخونم، کامنت نوشتنم کم شده چون دستام زود خسته میشه، میدونم که درک میکنید.‌

سلام
من هم اون دوران را یادمه
واقعا مردم راحت تر زندگی میکردند
دقیقا
شما نگران این مسئله نباشید من معمولا به این راحتی از دست کسی ناراحت نمیشم. شما که جای خود دارید.

Sara جمعه 6 خرداد‌ماه سال 1401 ساعت 04:15 ب.ظ http://15azar59.blogsky.com

امور مالایی
کلا امور مالایی بچه های بهداشت و درمان خیلی ضعیف عمل میکنه در همه موارد فقط مونده دیگه کارمنداشون به اونا یه پولی هم بدن

دیگه چون قافیه تنگ آید ...
اون که بله

نسرین جمعه 6 خرداد‌ماه سال 1401 ساعت 03:54 ب.ظ https://yakroozeno.blogsky.com/

یادم رفت بنویسم چه شعر با قدرتی!
کاری کرد کارستان!
ولی یه سوال، الآن خرداده حقوق فروردین را الآن دادن، شنیدم بعضی شرکتها در ایران شش ماه بعد حقوق میدن!!
اینا فکر نمی کنن مستاجرها یا کلا هر کسی خرج زندگی داره و محض همین کار میکنه؟ مگه میشه به سوپری و اداره برق و آب گفت شش ماه دیگه قبضمو می پردازم؟ شده شهر هرت

شما لطف دارید
آخرین پایشی که ما گرفتیم مال شهریور سال پیش بوده! بگذریم از حق لباس و حق مسکن و حق ایاب و ذهاب و ... که از بیشتر از یک سال پیش از شبکه طلب داریم!

نسرین جمعه 6 خرداد‌ماه سال 1401 ساعت 03:48 ب.ظ https://yakroozeno.blogsky.com/

سلام
جالبه! میدونید چرا؟
جای نظرات پست قبلیتون به شما گفتم هر چی سعی می کنم اسکای آدرستونو در حافظه نمیذاره بفهمم پست جدید گذاشتین، اینبار کارشو انجام داد؟!
شعر فکاهی جالبی بود.
یک دنیا ممنون بابت لطفی که کردین و اعلام کردین. کمک بزرگیه برای پول جمع کردن برای نیازمندان. صمیمانه سپاس
خوشحالم آنی خانم اینکار رو کرد. معلم باید تشویق کنه نه روحیۀ شاگردا رو بیاره پایین.
هر دو بچه هاتون موفق باشند

سلام
میدونسته برای کدوم پست باید این کار را بکنه! برای من هم یکی از وبلاگها اعلام نمیشه!
خواهش میکنم. کاری بود که از دستم برمیومد.
دقیقا
ممنون

مریم جمعه 6 خرداد‌ماه سال 1401 ساعت 02:19 ب.ظ http://mabod.blogsky.com

سلام جناب دکتر
خداقوت و پرتوان باشید
حتما این شعر تلنگری بهشون زده و باعث شده که حقوق فروردین ماه رو پرداخت کنند و ان شالله دیگه از این به بعد سر وقت حقوقتون رو پرداخت کنند
یاد این شعر معروف افتادم
ای که دستت می رسد کاری بکن
که فردا نتوان برآورد دستی زگل
ان شالله که تا زنده ایم و در حد توانمون بتونیم گره از مشکلات خلق خدا باز کنیم الهی اآمین
ومادر شدن همکار محترمتون هم خیلی مبارک باشه و الهی که دامن تمام زنانی که در انتظار فرزند هستند به زودی سبز بشه الهی آمین
الهی که شیرین عسل در درس های مدرسه و زندگی همیشه موفق و سربلند باشه الهی آمین

سلام
احتمالا امیدوارم
ان شاءالله
ممنونم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد