جایی برای گفتن دلتنگیها

ماجراهای یک پزشک هنوز عمومی

جایی برای گفتن دلتنگیها

ماجراهای یک پزشک هنوز عمومی

در ادامه پست قبل ...

سلام

امروز صبح با عماد و جناب باجناق راهی شهر محل دانشگاه عماد شدیم. جناب باجناق هم اومدند چون دخترش هم اتفاقا توی همون شهر قبول شده و کمی کار داشتند.

خلاصه که رفتیم و دانشگاه را پیدا کردیم و ثبت نام کردیم و هزینه شهریه ثابت را پرداخت کردیم و بعد هم رفتیم و یه خوابگاه خودگردان گیرآوردیم با اتاقهای ده تخته! که توش از دانشجو بود تا کارمند و حتی پزشک!

خلاصه که قراره عماد اونجا حسابی مرد بشه! البته باید مواظب خودش هم باشه.

کلاسهاش هم هفته آینده شروع میشه.

دیروز برای یه پست خاطرات دیگه به اندازه کافی مطلب جمع شد. به زودی میگذارمش توی وبلاگ.

بعدنوشت: یکی دو روز پیش فهمیدیم توی دانشگاه آزاد دو شهر مختلف هم توی رشته حقوق و کامپیوتر قبول شده. با فاصله ای تقریبا برابر با دانشگاه غیر انتفاعی ولی در مسیرهایی متفاوت. اما نهایتا تصمیمش این شد که اینجا ثبت نام کنه.

نظرات 29 + ارسال نظر
لیلی یکشنبه 23 مهر‌ماه سال 1402 ساعت 02:42 ب.ظ http://Leiligermany.blogsky.com

ممنون از حمایت های شما برای تحصیل پسرتون.می دونم شما نهایت تلاشتون رو کردین ولی خب نسل جدید الویتشون درس نیست.
امیدوارم این مسیر پرچالش جدید پیشرفت و موفقیت توش باشه

خواهش
بله حق با شماست
ممنونم

مریم یکشنبه 23 مهر‌ماه سال 1402 ساعت 02:09 ب.ظ

کامنت قبلی رو وسط چرت شبانه فرستادم چند تا غلط املایی داشتم

وقتی من هم چیزی نمیگم خودتون کشش میدین؟

مریم و سعید. یکشنبه 23 مهر‌ماه سال 1402 ساعت 12:57 ب.ظ http://Saghf.blogsky.com

الهی خدا بهترینها رو واسه عماد جان و همه ی جوونهای این مملکت رقم بزنه که لایقش هستند اما .......چه حیف....

خداوندا ما را آن ده که آن به

بله لایقش هستند.
آمین

صمور یکشنبه 23 مهر‌ماه سال 1402 ساعت 08:08 ق.ظ

واااای کله مهرجویی کارگردان سینما و زنش را دیشب تو ویلای شخصی تون بیخ تا بیخ بریدن و کشتنشون انوقت یه عده اینجا میگن نزار عماد بره خوابگاه و براش خونه بگیر نیس خیلی امنیت هست تو این خراب شده همین مونده خونه هم بگیره
سناریو کثیف که بندازن گردن افغانی های بدبخت و حواسه مردم به دعوای بین افغانی_ایرانی_پرت بشه

بله من هم همین چند دقیقه پیش توی وبلاگ جان دو خوندم.
بعید میدونم کار دزدهای معمولی و خرده پا باشه.

! شنبه 22 مهر‌ماه سال 1402 ساعت 06:28 ب.ظ

کلاس ها دوشنبه سه شنبه چهارشنبه هست؟؟ آیا؟؟؟

نخیر
وسطشون هم فاصله هست!

الی شنبه 22 مهر‌ماه سال 1402 ساعت 11:00 ق.ظ

سلام دکتر جان ، توی کانال اینستا مدرسه ، اسم عماد رو نوشته بودن
تبریک مجدد
بردیا هم کلاس هشتم همون مدرسه ولایته
و چقد جالب که بعضیا رفتن تو لیست قبولیای حقوق دنبال اسم عماد گشتن

سلام
نمیدونستم ممنون
برای بردیا آرزوی موفقیت دارم.
فکر کردن من جائی میخوابم که آب زیرم بره!
از وقتی بچه ها بزرگ تر شدن دیگه وبلاگ را هم آپ نکردین.

دزیره شنبه 22 مهر‌ماه سال 1402 ساعت 08:49 ق.ظ https://desire7777.blogsky.com/

ارزوی موفقیت دارم برا یعمما جان در مسیر جدید
اقا یدکتر خوابگاه رو کاش تجدید نظر کنین خصوصا که میفرمایین در سن های مختلف اونجا هستن من شخصا تجربه جالبی از خوابگاه ندارم خصوصا برا ی بچه هایی که در خانواده کم جمعیت و با تربیت صحیح بزرگ شدن خوابگاه فاجعه است

سپاسگزارم.
بله. اما اگه بخوایم خوابگاه نگیریم باید براش خونه بگیریم که درحال حاضر نه من توانائی مالیشو دارم نه عماد توانائی ذهنی شو!
فعلا برای یک ماه پول خوابگاه دادم. شاید بعد از اون بره و بیاد (فقط هفته ای سه روز کلاس داره) یا با چند نفر از همکلاسی هاش یه خونه بگیرن.

بیوطن شنبه 22 مهر‌ماه سال 1402 ساعت 03:45 ق.ظ

سلام
با آرزوی موفقیت برای عماد عزیز ...

سلام
سپاسگزارم

مریم شنبه 22 مهر‌ماه سال 1402 ساعت 12:12 ق.ظ

دکتر باهاش ثحبت کنین بده دانشگاه آزاد همون چند روز اول پشیمون میسه سطح علمی بچه هاشون خیلی پایینه و تو ذوق میزنه خودتون میدونین که اگه تو خط درس نباشن چی میشه و یکی از بیمارام دانسجوی غیرانتلاعی بود تعریف میکرد موقع امتحان میذارن تقاب کنیمتا سطح نمرات بالا باشه
خوابگاهی که رده های سنی متفاوته برای پسر ۱۸ ساله کمی خطرناکه
پسر من دانسجوی داروسازی بود براش خونه گرفتیم خلاصه دکتر وضع دانشگاهها ....است نوشیدن و استعمال برخی مواد که دیگه واویلا

مسئله اینه که خودش هم چندان توی خط درس نیست!

شبنم جمعه 21 مهر‌ماه سال 1402 ساعت 10:16 ب.ظ

سلام اینو برای افرادی میگم که نادانسته میگن آزاد بهتر غیرانتفاعی هست
اصلا چنین نیست!!!
غیرانتفاعی داریم که سطحش از دولتی هم بالاتره!! بسته به سطح علمی هر دانشگاه داره این موارد
اعتبار یه دانشگاه الان دیگه به دولتی آزاد یا غیرانتفاعی بودنش نیست به ترجمه مدرکش و کد QR ش و وزارت علومی بودنش و هیات علمی داشتنش و نتایج دانشجوهاش در مقطع بالاتر و... هست الان من می تونم آزادی رو نام ببرم که از دولتی فلان جا بسیییار بالاتره!
این رو به خاطر قضاوت برخی افراد نوشتم سعی کردم خلاصه کل مطلب رو برسونم از بس که این روزا تبلیغات سو زیاد شده
و از نظر رشته موفقیت و خوب بودن در درجه اول علاقه فرد هست دانشجو داشتم توی یه هفته اقدام به پر کردن فرم تغییر رشته برای ۴ رشته کاملا متفاوت داشته!!!
و اینکه بسیاری از رشته ها پذیرش براساس سوابق تحصیلی هست و نوع دیپلم مهم نیست
درسته کنکور دادن ولی اون رشته سوابق تحصیلی دانشگاه هست حالا این موارد تخصصی هست نمی تونم توضیح بدم توی چند خط
راستی ما عماد نداشتیم توی قبولی های حقوق!!!

سلام
بله نهایتا به خودش بستگی داره. ممنون

زهره جمعه 21 مهر‌ماه سال 1402 ساعت 09:43 ب.ظ https://shahrivar03.blogsky.com/

سلام
خیلی خوبه پس. اینجوری خیلی دور خیلی نزدیک بهتره.
و اینکه چندروزی دور از خونه می مونه واقعاً به به قول شما مرد شدنش کمک میکنه.

ببخشید قصدم مخالفت با نظر دوستان نیست، فقط چون بخش نظرات وبلاگ شما خودش یک دانشگاهی شده برای خودش خواستم یک موردی رو بگم در کنار نظر بقیه قرار بگیره.

هر مؤسسه غیرانتفاعی باید زیرِ نظر یک دانشگاه دولتی باشه -که هستند- و دانشنامۀ نهایی رو با امضای مشترک اون دانشگاه برای فارغ التحصیلان اون مؤسسه صادر میکنند. برای همین بعضی ها غیرانتفاعی رو از آزاد بهتر میدونند.

ولی نظر من رو بپرسید (که قطعاً میخواید بپرسید ) اول و آخرش به خود دانشجو بستگی داره. اگر علاقه مند باشه به صورت خودخوان هرجایی باشه رشد میکنه. اگر علاقه مند نباشه بهترین دانشگاه و رشته ای که روی کاغذ بهترین هست هم بره، تضمینی برای باسواد شدن وجود نداره... پس بهتر از همه این هست که خودش با مشاوره پدر و مادرش تصمیمی بگیره که لااقل پیش شرط علاقه وجود داشته باشه تا انگیزه برای ادامه هم بیاد...

در انتها هم اینکه مگه زندگی فقط درس هست!؟! این فقط یک انشعاب از مسیری هست که میشه انتخابش کرد... مهم همون لذت بردن و تکامل پیدا کردن توی مسیر زندگی هست

سلام
ممنون از لطفی که به من و اینجا دارین.
بله کاملا حق با شماست. امیدوارم بشینه و به درسش برسه.

فرشته جمعه 21 مهر‌ماه سال 1402 ساعت 05:45 ب.ظ

سلام آقای دکتر تبریک بابت قبولی عماد جان
من خواستم بگم اصلا مهم نیست کجا وکدوم دانشگاه قبول شده(فقط مگه اینکه بعدا بخواهد هیات علمی شود اونجا اوج سوگیری هست چون خودم بابت اینکه رشته من لیسانس توشهر خودمون نبود وچون متاهل بودم دانشگاه آزاد رفتم ودکتر گرفتم وبا کلی مقاله ومعدل خوب ورزومه بابت هیات علمی مشکل برمیخورم)
اتفاقا اگه قصد مهاجرت داشته باشه راحت مدرک آزاد است وترجمه می شود فقط علاقه شخصی خودش مهمه و اینکه از اول سعی کنند درسها رو‌جدی بگیره تا بتواند با معدل بالا فارغ التحصیل سود من ترم اول به بچه خودم هی میگفتم مامان درس بخون چون سال اول بود کرونا اومده بود چهارترم اولش مجازی بود یک مقدار معدلش متوسط شد اما از ترم چهار قوی ظاهر شد الان معدل کلش ۱۸.۳۴ هست تو رشته مدیریت ودومین نفر استعداد درخشان گروهشون هست که بدون کنکور میره ارشد
اینها رو گفتم که سعی کنه فقط تو گروه خودشون حتما جز معدل بالا باشند دیگه مشکل کنکور و درس خوندن نداشته باشه چون پسر هم هست سریع بتونه بعد کارشناسی ارشدشو بدون کنکور بره
اکثر غیرانتفاعی ها مخصوصا رشته های پرطرفدار مثل حقوق حسابداری معماری ارشد رو‌دارند ونفرات اول خودشون رو بدون کنکور جذب میکنند

سلام
ممنون از لطفتون.
من هم امیدوارم خودشو به درس خوندن مشغول کنه.

عسل بانو جمعه 21 مهر‌ماه سال 1402 ساعت 05:38 ب.ظ

بسلامتی و دل خوش
به نظرم عماد جان بر اساس شرایط خودش بهترین تصمیم رو گرفته.
شما هم به کامنت ها توجه نکنید چون قطعا باعث میشه استرس و دلهره بگیرید.
نظراتی که دوستان میگن بر اساس شرایط زندگی خودشونه و دلیل نمیشه که پیامدهایی که میگن واسه عمادجان هم ایجاد بشه. خیلی ها حقوق خوندن و کاملا راضی هستن.
در مورد رشته کامپیوتر هم، کسی که انسانی خونده بعیده بتونه توی این رشته حتی فوق دیپلم بگیره.
در مورد سطح دانشگاه هم اینکه همه میدونن که دانشگاه سراسری بالاترین سطح رو داره و بقیه دانشگاه ها شاید دو سه تا واحدشون سطح قابل قبولی داشته باشه. مثلا همین دانشگاه آزاد، بجز دانشگاه های آزاد تهران و یکی دو تا از واحدهای شهرستان بقیه همه در یه سطح هستن و با دانشگاه غیرانتفاعی و پیام نور تفاوت چندانی ندارن.
پس به دلتون بد راه ندید و به خدا توکل کنید.

سلامت باشید
ممنون از لطفتون

Negar جمعه 21 مهر‌ماه سال 1402 ساعت 03:15 ق.ظ https://zanekhoshbakht.blogsky.com/

به سلامتی. ایشالا موفق باشه و از انتخابش همیشه خوشحال باشه.

سلامت باشید
ممنونم

فرشته جمعه 21 مهر‌ماه سال 1402 ساعت 01:50 ق.ظ

سلام دکتر جان.
من یک نکته ای عرض کنم. دکتر جان جهان آینده متعلق به هوش مصنوعی هست و کامپیوتر خییییلی خیلی بهتره، البته اگر قصد مهاجرت داشته باشه. ولی اگر چنین قصدی نداره فکر کنم حقوق هم آینده ی خوبی براش رقم بزنه انشالله.البته هزاران هزار بار مسلمه که صلاح مملکت خویش خسروان دانند .

سلام
ممنون از لطفتون
نهایتا خودش باید تصمیم میگرفت.

ati جمعه 21 مهر‌ماه سال 1402 ساعت 12:15 ق.ظ http://atipsychology01.blogfa.com/

salam
yadame ruze avale daneshgah zaman karshenasi ye post gozashtam ke toye rah ye music goosh dadam
shoma goftin motmaeni
badan fahmidam hamasho eshtebah goftam

aha damad bia goolo sob
be ghole dostam ke bakhtiari hast sheet shode bodam az zoogh
yadesh bekheir emad amal loze anjam dade bood fesgheli bood alan mashala mard shode
movafagh bashe

سلام
یادش بخیر
ببخشید aha damad bia goolo sob ؟

زبله پنج‌شنبه 20 مهر‌ماه سال 1402 ساعت 08:42 ب.ظ

به به مبارک باشه
چقدر خوب که با دختر خالش یه شهر افتادن
اینطوری اذوقه هاش دو برابر میرسه و مشکل گشنگی حله
اینو کسی میگه که ۲۱ ماهه که دهنش سرویس شده از غذای طرح

ممنون
بله خیلی خوبه.
گرچه دخترخاله اش فقط توی خط درس و مشقه!

فرزان پنج‌شنبه 20 مهر‌ماه سال 1402 ساعت 07:37 ب.ظ

سلام اقای دکتر
بسلامتی ایشالله که مسیر خوبی پیش روی پسرتون باشه و آدمای خوبی توی مسیرش قرار بگیرن
حقیقتا برخلاف چیزی که دوستان میگن اعتقاد دارم رشته خیلی خیلی مهم تر دانشگاهه
و چه بسا کسی توی شهید بهشتیم نتونه خوب خودشا بکشه بالا
دانشگاه جایی نیست استاد بیاد مث دبیرستان تک تک درسا را بگه و توام یادبگیری و قسمت زیادیش باید خودخوان باشه
پس بنظرم کار خوبی کردید هم توی هزینه صرف جویی کردید و هم رشته خیلی خوبیه


پسر عمه منم رفت واسه ثبت نام خوابگاه و دانشگاه البته کردستان...امیدوارم اونم توی مسیر خوبی قرار بگیره

و حسابی منتظر پست خاطراتتون هستیم

سلام
ممنون
بله حق با شماست.
به امید موفقیت عماد و پسرعمه شما!
چشم

طیبه پنج‌شنبه 20 مهر‌ماه سال 1402 ساعت 03:33 ب.ظ

سلام و خدا قوت
حالا که عمادجان تصمیمش رو گرفته و ثبت نام هم کردید و به انتخابش احترام گذاشتید آرزو می کنیم موفق ترین باشه و به سلامتی این دوره رو هم طی کنه .قطعا برنامه و افکاری برای آینده خودش داره آقاعماد عزیز.
من فکر می کنم پسری که شما و آنی عزیز تربیت کردید الان هم حسابی مرد هست.ماشالا بهش

سلام
ممنون از لطف شما

صحرا پنج‌شنبه 20 مهر‌ماه سال 1402 ساعت 02:42 ب.ظ

تبریک میگم آقای دکتر، انشاالله که عماد جان موفق باشن

سپاسگزارم

لیدا پنج‌شنبه 20 مهر‌ماه سال 1402 ساعت 10:14 ق.ظ

انشالله هرچی خیره پیش بیاد برای عماد جان

ممنون

زری.. پنج‌شنبه 20 مهر‌ماه سال 1402 ساعت 09:26 ق.ظ https://maneveshteh.blog.ir

من بارها خودم را شماتت کردم که ایکاش اون موقع که برای بار دوم برای لیسانس کنکور دادم و برای حقوق میخوندم عقلم میرسید و برای کنکور ریاضی امتحان میدادم و کامپیوتر میخوندم. با عرض معذرت امیدوارم عماد بزرگ‌ترین اشتباه زندگی اش را مرتکب نشه و چند سال بعد به نتیجه الان من نرسه، این را کسی میگه که ارشدش را شهید بهشتی خونده و همون سال اول ازمون کانون وکلا را قبول شد! با اینکه پشت هیچ سدی نموندم باز هم بنظرم انتخاب رشته حقوق اشتباه محض بود البته خب واقعا هیچ کسی نبود به من بگه و من اون موقع با عقل همون زمانم اینکار را کردم و این که اوضاع یک صدم هم به وخامت الان نبود:(
فقط اقای دکتر، عماد رشته اش انسانی بود چطور تونسته کامپیوتر قبول بشه؟ مگه کنکورها جدا نیست؟

ممنون برای نصیحتتون
من بهش میگم ولی نهایتا تصمیم با خودشه.
ظاهرا قوانین خیلی عوض شدن. عماد میگفت میتونم دامپزشکی را هم انتخاب کنم فقط دکتراشو نمیتونم بگیرم!

نازی پنج‌شنبه 20 مهر‌ماه سال 1402 ساعت 08:55 ق.ظ

دکتر به نظرتون دانشگاه آزاد بهتر نبود؟ یعنی از لحاظ اعتبار مدرک و سطح علمی میگم

چه عرض کنم؟
بگم بره آزاد بعد اگه اتفاقی افتاد میگه شما گفتین برو!

شارمین پنج‌شنبه 20 مهر‌ماه سال 1402 ساعت 08:29 ق.ظ

سلام اقای دکتر.
تبریک می‌گم.

عماد جان می‌دونه اعتبار دانشگاه آزاد خیلی بیشتر از غیرانتفاعیه؟ در واقع دانشگاه غیرانتفاعی دانشگاه چندان موجهی نیست (ببخشید صریح می‌گم) و غالبا اونایی می‌رن که هیچ کجای دیگه رو نیاوردن و می‌خوان هر جوری شده برن دانشگاه.
معمولا سطح دانشجوهای غیرانتفاعی خیلی پایینه و استاد هر چه‌قدر هم خوب باشه چون باید خودش رو با دانشجوها تطبیق بده، نمی‌تونه خیلی سطح بالا تدریس و آموزش داشته باشه.
فقط دو سه تا غیرانتفاعی در سطح کشور هست که اعتبار بالاتری داره.

سلام
ممنون
نمیدونستم. ممنون که گفتین. اما فعلا که تصمیم خودشو گرفته.

الف مثل الی پنج‌شنبه 20 مهر‌ماه سال 1402 ساعت 08:25 ق.ظ

سلام دکترجان
بسلامتی،‌ و شاید چه خوب که توی یک شهر هستن. میتونین کاری داشتین نوبتی برید و بیاید


من کامنت جواب دادم.نرسیده؟
اگر نرسیده دوباره بنویسم

سلام
بله خیلی خوبه.
کامنتتون رسید. اما احساس کردم دوست ندارین تائید بشه. اگه میخواین تا تائیدش کنم.

Marjan Emami پنج‌شنبه 20 مهر‌ماه سال 1402 ساعت 03:21 ق.ظ

سلام، از این به بعد دیگه درمسیر رفت و آمد به شهر عماد جان خواهید بود. . ‌و کلی غذاهای خوشمزه برای هر هفته براش می برید که دلتنگ خونه نشه. خیلی هم خوش میگذره. انشالله این فصل جدید از زندگی براش شیرین و پر از اتفاقات خوب باشه.

سلام
بله کارمون دراومد دیگه!

سارا چهارشنبه 19 مهر‌ماه سال 1402 ساعت 10:28 ب.ظ http://15azar59.blogsky.com

سلام
موفق باشن اقا عماد

ممنون

شبنم چهارشنبه 19 مهر‌ماه سال 1402 ساعت 08:57 ب.ظ

اینکه غیر انتفاعی رو برآزاد ترجیح دادید از نظر هزینه خیییلی برد کردید حقوق هم رشته بسیار خوبی هست
منم کارمند یک دانشگاه غیر انتفاعیم برم ببینم اسم عماد جز پذیرفته شدگان ما هست!! البته اگه اسم واقعیش عماد باشه!!!

بله

به نکته مهمی اشاره کردین

نون سین چهارشنبه 19 مهر‌ماه سال 1402 ساعت 06:19 ب.ظ

چه خوب که همچین چیزی رو تو همچون سنی تجربه کنن واقعا! به نظر من واقعا برای همه لازمه همچین تجربه هایی که تو اون مقاطع سنی اتفاق بیفته! ایول!

بله. واقعا براشون مفیده.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد