جایی برای گفتن دلتنگیها

ماجراهای یک پزشک هنوز عمومی

جایی برای گفتن دلتنگیها

ماجراهای یک پزشک هنوز عمومی

من هم بلدم (۳)

پیش نوشت: 

چند روز پیش بود که احساس کردم دوز شعر (ببخشید معر!) این وبلاگ خیلی اومده پائین و تصمیم گرفتم یه معر دیگه بگم که یکدفعه به ذهنم رسید اگه میشد اسم دوستان خوب مجازیو توی یه معر بگم باحال میشه٬ پس دست به کار شدم. 

و اما چند نکته: 

۱. بعضی از اسامیو هرکار کردم توی این معر جا نشد که نشد مثل ایشون و ایشون و ایشون و ایشون و ایشون و ایشون   و ایشون و ایشون و ایشون و ایشون  و ایشون و ایشون شرمنده! 

۲. بعضی ابیات چون میخواستم هرطور شده اسم یکی از لینکهارو توش بگنجونم دچار مشکلات جدی وزنی شد. همین جا از همه کسانی که واقعا شعر میگن معذرت میخوام که پا توی کفششون کردم. 

۳. یکی دوتا از این دوستان جزء لینکهای کنار وبلاگم نیستند ولی میخونمشون. 

۴. روی کلمه «آرش» لینک نگذاشتم چون دوتا دوست مجازی با این اسم دارم٬ یکی ایشون و یکی هم ایشون

گر چو عذرا کنی تو در همه عمر               خویش را حفظ ز تردامانی 

یا چو درّی نفیس عالم را                        بکنی کور از درخشانی 

یا چو آرش که با تمام وجود                     تیر را همچو جان بپرّانی  

لژیونلا شوی و در عالم                           بکشی خلق را به آسانی 

بنشینی متین و صم بکم                        بکنی کار خود تو پنهانی 

چون شهاب از سما فرو افتی                  به میان گیاه و ریحانی 

یا چو آذر که در جهان گردی                     جمله را خشک و تر بسوزانی 

همچو بابک شوی قوی و بزرگ                یا که در این دیار ایرمانی 

یا چو ژیلا میان بیماران                          مرهم درد و رنج آنانی 

آنچنان که همه شده حیران                    آدمی تو یا که پریانی؟ 

یا چو دلژین و مدهنی دائم                     صبح تا شب به فکر دندانی 

همچو باران کنی همه سیراب                کیوی و پرتقال رویانی 

خود نمائی رها ز مکر و حیل                 نکنی هیچ فکر و ژوژمانی 

یا که باشی مثال آن آتیش                   پاره و عالمی بسوزانی 

یا کنی سعی همچو یک عاقد                مردمان را به هم برسانی 

صبح تا شب شوی خیالاتی                 نکنی خود به فکر زندانی 

یا چو من که گمان برم لابد                  شعر گفتن بود به آسانی 

شعر گفتم چنان که سعدی گفت          ببرد رونق مسلمانی! 

عاشقم من بر آنکه حافظ گفت            آنچنان که تو نیز میدانی 

او که هم مو و هم میان دارد               هم که دارد در آن میان آنی

پی نوشت: باز هم شرمنده!

نظرات 56 + ارسال نظر
یک د م د د ادبیات چهارشنبه 4 شهریور‌ماه سال 1394 ساعت 08:27 ب.ظ

آه دکتر!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
آنچه خوبان همه دارند، تو یکجا داری
خوش بحال آنی

نه بابا دیگه این طوری ها هم نیست!

متین بانو جمعه 9 دی‌ماه سال 1390 ساعت 06:04 ب.ظ



آقای دکتر شما معرکه اید به خدا ! خلاقیت ذهنتون الی ماشالله س ها !
واقعا عالی بود ... جالب اینه که مث چند تا داستانی که ازتون خوندم شما اصل کاری رو میذارید واسه آخر کار ! و این خیلی هیجان انگیزه !
مرسی مرسی واقعا لذت بخش بود خوندنش ...

بنشینی متین و صم بکم / بکنی کار خود تو پنهانی
فقط موندم تو تفسیر این بیت که اسم خودمم اومده ! صم و بکم ! و پنهانی و ... ! چه شود !

ما کوچیک شمائیم
مگه اینجوری بتونیم کاری کنیم که افتخار بدین و سری به فقرا بزنین!

سارا از ژوژمان پنج‌شنبه 8 دی‌ماه سال 1390 ساعت 11:16 ب.ظ http://judgment1989.persianblog.ir/

راستی آقای دکتر ما که به آقای دکتر بابک(پرسیسکی وراچ) دسترسی نداریم نه ایمیلشونو دارم ! کامنتدونی را هم که بسته ااند ! فیس بوک هم که سر نمی زنند ! میشه پیغام ما رو بهشون برسونید که من سارا از ژوژمان هستم همون که دوست قدیمیتون آقا نوراهان دومادشه !!!!! همون که همشهریتونم بود همون که از وبلاگ ژوژمان دوساله به وبلاگتو سر می زنه ! دوست نداره از خوندن وبلاگتون محروم بشه یه فکری به حالش بکنید
ببخشید آقای دکتر ربولی که مزاحم شما شدم ولی من مطمئن بودم اگر آقای دکتر بابک ما رو فراموش کنند ولی شما رو از یاد نمی برن:) به هر حال هم نسلید

چشم
اصلا شاید خودشون بیان و اینجارو بخونن

سارا از ژوژمان پنج‌شنبه 8 دی‌ماه سال 1390 ساعت 11:08 ب.ظ http://judgment1989.persianblog.ir/

سلام ببخشید دیر اومدم ... ولی بسیار ذوق زده مون کردین ..ممنون...جالب بود ولی آخرشو خوب اومدییییییییییییییییییییییییییییییین :او که هم مو و هم میان دارد هم که دارد در آن میان آنی!

سلام
خواهش میشود
ما اینیم دیگه!

لژیونلا یکشنبه 4 دی‌ماه سال 1390 ساعت 11:32 ق.ظ

سلام
بسیار عالی. نمیدونستم طبع شعر دارین...
بعد از مدتی که از نت دور بودم خیلی چسبید.
دست مریزاد... ممنون که از من هم یاد کردین.

سلام
ممنون
خواهش میشود

ماما مهربون شنبه 3 دی‌ماه سال 1390 ساعت 09:28 ب.ظ http://midwife40.blogfa.com

سلام.
شما لطف دارید

سلام
خواهش

شکوفه شنبه 3 دی‌ماه سال 1390 ساعت 07:26 ب.ظ

دکتر خیلی خسته ای هااااا !!!
شاید جمله بندی من مشکل داره منظورم اینه بود که به دانشجوهای سال ۵ به بعد تو سراسری ماهانه مبلغی می دن به آزادی ها چطور !!!

شما هم کم خسته نیستیا
من که گفتم دانشگاه آزاد نبودم آخه از کجا باید بدونم؟

شکوفه شنبه 3 دی‌ماه سال 1390 ساعت 05:17 ب.ظ

ممنون بابت جواب!!!
منظورم این نبود ازشون پول بگیرین ٬ بهشون پول بدن؟؟؟!!!
راستش چند مدت پیش یه همچین چیزی رو برای تک فرزندا تو یه وبلاگی خوندم!!! الان از کس دیگه هم پرسیدم او هم می گفت نه !!!

خواهش
خوب هرکسی بره طرح که بهش پول میدن

پریا شنبه 3 دی‌ماه سال 1390 ساعت 04:53 ب.ظ http://drparya.blogfa.com

سلام
چه شعر قشنگی!دکتر با این همه استعدا داری تلف میشی گوشه این وبلاگ تلف میشی!!!
مرسی که اسم منم نوشتین

سلام
ممنون
خواهش

دکتر ژیلا شنبه 3 دی‌ماه سال 1390 ساعت 04:19 ب.ظ http://www.drjila.com

درو
دکتر اول از همه بگم که بسیار سپاسگزارم از لطفی که به من داشتید و اسم من رو هم توی شعرتون گنجوندید و اینکه این بیتی رو که اسمم توش هست رو خیلی دوست دارم... معنای زیبایی هم داره.
آقای دکتر شما به جز داستان نویسی استعداد شاعری هم داریدا ... شعرتون خیلی زیبا بود.

سلا
شما لطف دارین
ما اینیم دیگه! از هر انگشتمون یه هنر میریزه!

باران شنبه 3 دی‌ماه سال 1390 ساعت 04:16 ب.ظ http://barane-deltangiha.blogfa.com

سلام دکتر جون ...
خوبید؟؟یلدا خوش گذشت؟؟

سلام
ممنون
از شما چطور بود؟

دکتر پرتقالی شنبه 3 دی‌ماه سال 1390 ساعت 03:15 ب.ظ

عالی بود دوست عزیز

ممنونم خانم دکتر

مریم پ(راسکلنیکف) شنبه 3 دی‌ماه سال 1390 ساعت 02:04 ب.ظ

سلام
اینم یه جورش دیگه...
میخوام از این به بعد با اسم خودم بیام.

سلام
شما تشریف بیارین
هر طور که راحتین

من شنبه 3 دی‌ماه سال 1390 ساعت 09:33 ق.ظ http://saghooz.blogfa.com

سلام
اتفاقی با وبلاگتون اشنا شدم از اینکه میبینم دکترید خیلی خوشحالم لطفا کمکم کنید این عادت زشتمو ترک کنم به هیچ کس نمیتونم دردمو بگم خواهش میکنم...

سلام
خوش اومدین
ببخشین کدوم عادت؟
بیام وبلاگتون ببینم چه خبره؟

شکوفه جمعه 2 دی‌ماه سال 1390 ساعت 09:37 ب.ظ

یه سوالللل؟!
واقعا تک فرزندها طرح ندارن؟؟؟ چه پسر چه دختر؟؟؟
حتی آزاد یونیورسیتی؟؟؟؟!
یه سوال دیگه می گن از سال 5 دانشجو پزشکی ها پول می گیرن!!! دانشگاه آزادیهام همینطورن؟؟؟؟

نمیدونم چرا برای هر سوالی پای دانشگاه آزادیهارو وسط کشیدین چون من دانشگاه آزادی نبودم
از ما که پولی نگرفتن حالا رو نمیدونم
ولی تا جائی که میدونم تک فرزندی ربطی به معافیت از طرح نداشت

یک معلم جمعه 2 دی‌ماه سال 1390 ساعت 05:53 ب.ظ http://jafari58.blogfa.com/

مبتکریدا

ممنون

ایرمان جمعه 2 دی‌ماه سال 1390 ساعت 01:52 ق.ظ

دکتر جان شب یلدایی دل یک جماعت وبلاگ نویس خوب شاد کردید.خداییش با این همه اسم های اجق وجق خوب شعری (معری) گفتید.من که از بیت خودم خوشم اومد.مرسی.

ممنون
البته خودمونیم اول توی ویکی پدیا گشتم تا تونستم معنی اسم شمارو بفهمم!

ف جمعه 2 دی‌ماه سال 1390 ساعت 01:26 ق.ظ

من چه میدونم چطوری باید لینک میدادید

وقتی خودتون نمیدونین من باید بدونم؟!

روزهای پیلگی جمعه 2 دی‌ماه سال 1390 ساعت 12:02 ق.ظ http://www.peeeleh.blogsky.com/

پارتی بازی؟!؟
جای خوبِ شعر شد واسه آنی خانوم؟!؟!

آخرش جای خوبشه؟!

ماما مهربون پنج‌شنبه 1 دی‌ماه سال 1390 ساعت 10:28 ب.ظ http://midwife40.blogfa.com

سلام.جالب بودخوش به حالتون میتونید شعر بگید

سلام ممنون
شما که با کارتون زیباترین شعر خلقت رو میگین

nova پنج‌شنبه 1 دی‌ماه سال 1390 ساعت 10:25 ب.ظ

معرو شعر چه فرقی دارن کلا؟
آها راستی سلام!
آورین آورین جالب بود معرتون!

فرقشون اینه که ماعر خودش هم میدونه شعر نگفته بلکه معر گفته!
آها راستی علیک سلام
ممنون

افسون چهارشنبه 30 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 09:10 ب.ظ

شب یلداتون مبارک

ممنون
و همچنین

دکتر مانستر چهارشنبه 30 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 12:57 ب.ظ http://drmonster.blogsky.com

سلام
من که نخوندمش...
چه معنی داره که اسم من توی شعر (ببخشید... معر!) نباشه؟!
اصلا من قهرم...

سلام
شرمنده
اما قبول دارین که چنین شعری با اسم شما همچین سنخیت نداره!

مژگان امینی چهارشنبه 30 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 11:23 ق.ظ http://mozhganamini.persianblog.ir

شغل جدید مبارک

ممنون
گرچه شاعری شغل نیست چون ازش پولی درنمیاد!

changiz سه‌شنبه 29 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 11:18 ب.ظ

gosefand esme mano yadet raft

آخه تو خودت اسم وبلاگت یادت نیست من اینجا بنویسمش؟

دیادیا بوریا سه‌شنبه 29 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 10:53 ب.ظ

سلام دکتر جان
دکتر فکر محشری بود و شعر زیبایی هم بود دستتون درد نکنه ...

سلام از ماست
تا لحظه آخر شک داشتم برای شما از کدوم اسمتون استفاده کنم!

افسون سه‌شنبه 29 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 08:06 ب.ظ

واقعا جالب بود!
گذشته از اصول نظم زیبایی شعر هم داشت
آقای دکتر حالا جوششی بود یا کوششی؟

ممنون
باز هم ممنون
هرسه!!

قاصدک سه‌شنبه 29 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 07:05 ب.ظ http://www.my-dailynotes.blogfa.com

معر جالبی بود . خسته نباشین ( این از ته دل بود ) چون کاری که انجام دادین واقعا" حوصله میخواست .

ممنون
آره بخصوص قسمت لینک دادنش!

آناهیتا سه‌شنبه 29 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 06:26 ب.ظ http://www.elahebaran.blogfa.com

سلام
میگم دکتر ترشی نخورین یه چیزی میشینا

سلام
اتفاقا چند روز جلو خودمو گرفتم و نخوردم :دی

زندگی جاریست... سه‌شنبه 29 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 01:26 ب.ظ

سلام
قشنگ بود !
نکته سوم هم باید می نوشتین یکی از دوستان جزو لینکهاتون نیستن

سلام
ممنون
سه نفرند

زبل خان سه‌شنبه 29 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 12:52 ب.ظ http://zebelestan.blogsky.com/

ما نبودیم ولی لذت بردیم از این استعداد...

شرمنده
ممنون

×بانو! سه‌شنبه 29 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 12:11 ب.ظ http://x-banoo.blogfa.com/

وَو شعر جالبی بود

ممنون
ببخشید که شما توش نبودین

نگار سه‌شنبه 29 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 11:01 ق.ظ

در کنار سرنگ و قرص و دوا
باز شد دفتر و قلم و دوات
افرین و هزارها صلوات
بر چنین دکتران با احساس

ببخشید فی البداهه نوشتم
موفق باشید

شما هم که دستتون تو کاره!
اما اگه مصراع سوم و چهارمو جابجا میکردین خیلی بهتر بود
دست کم قافیه اش درست میشه

دانشمنگ سه‌شنبه 29 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 10:46 ق.ظ http://danesh.mang.blogfa.com

سلام
شاعر نبدی که بشدی خوب شاعری بشدی

سلام
شاعر که نبدم
هنوز هم نشدم!

بهداشتی سه‌شنبه 29 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 10:40 ق.ظ

وبلاگم کجا بود آخه!!!!
بزارین کنکورمو بدم بعدشس بع جمع دوستا اضافه خواهم شد انشا....
یلداتون هم پیشاپیش مبارک
آشتیییییییییییی

منم که همینو گفتم
انشاءالله
من که قهر نبودم شما رو نمیدونم

خاک نم دوشنبه 28 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 09:55 ب.ظ http://khakenam.blogfa.com

انقد جالب بود که تمام پست هاتون رو خوندم!!!

شما لطف دارید

خاک نم دوشنبه 28 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 09:17 ب.ظ http://khakenam.blogfa.com



خیلی بامزه بود

ممنون
منتظر شعر شما هم هستیم

آلا دوشنبه 28 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 08:33 ب.ظ

وای عجب چیزی بود....من با این که اغلب خاموش میام و میرم اما با خوندن این شعر بیشتر از همیشه لذت بردم.دست مریزاد

ممنون
شرمنده میکنید

دکتر نفیس دوشنبه 28 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 08:32 ب.ظ http://drnafis.blogfa.com

مامان جان هم گفت قشنگ بود!
من هم البته
لایک به بیت دوم و چهار بیت آخر!

ایشان که همیشه به من لطف داشته اند
ما هم ندیده ارادت داریم خدمتشان
ممنون
بخصوص همون بیت دوم :دی

یک ماما با چکمه های سفید دوشنبه 28 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 08:18 ب.ظ http://newmidwife.blogsky.com/

چه زیبا بود
درود بر این طبع شعر....

ممنون
درود بر خودتون!

neda دوشنبه 28 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 07:38 ب.ظ

ایول خیلی باحال بود مخصوصا بعضی بیت هاش

ممنون
شرمنده که وبلاگ شما توش نبود

مهربانو دوشنبه 28 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 03:53 ب.ظ http://www.mehrbaanoot.blogsky.com

چه دوس داشتم باحال بود:)آفرین:)
راستی من تازگیا مهمون اینجام و نوشته ها رو دنبال میکنم:)

ممنون
خوش اومدین

باران دوشنبه 28 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 03:44 ب.ظ http://barane-deltangiha.blogfa.com

عاااااااااااااااااااااااالی بود
خیلی باحال بود
پزشک شاعر...
پس عماد جون چی شد؟

ممنون
چیزی نشد
مگه قرار بود چیزی بشه؟

ترنم دوشنبه 28 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 01:04 ب.ظ

سلام
چقدر جالب بود

به شما میگن یه زن ذلیل نمونه قافیه رو هم بر اساس اسم آنی خانم درست کردین
آفرین به شما

سلام
ممنون
پس شما هم فهمیدین؟! :دی

رضا دوشنبه 28 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 10:47 ق.ظ

به نظرک اگه یه کم حوصله میکردی و چند بار دیگه تعمیرش میکردی یه هفته دیرتر میذاشتیش رو وب حتما چیز خیلی بهتری از آب در میومد

حق با شماست اما کی میتونست تا یه هفته دیگه صبر کنه؟ :دی
ضمنا من بیشتر از این از وزن و قافیه سردرنمیارم

[ بدون نام ] دوشنبه 28 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 09:02 ق.ظ

جای شما بودم اسم وبلاگمو میذاشتم از همه کس از همه چیز از همه رنگ
مطالبتون واقعا جالبند

ممنون دوست ناشناس من

بهداشتی دوشنبه 28 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 07:38 ق.ظ

باشه باشه!پس من این وسط جزو دوستان خوب مجازی!!!!حساب نمیشم نه!اصلا نه سر پیازم نه ته پیاز
میرم واسه خودم افسرده شم....

وا
آخه من از شما آدرس وبلاگ دارم که بخوام لینکتون کنم؟!

دکتر مــــــیم دوشنبه 28 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 01:31 ق.ظ http://maryamos.mihanblog.com/

خوب اسم من که نبود ( چه توقع ها !! ) ولی واقعا عالی بود آورین

ممنون

ف دوشنبه 28 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 01:13 ق.ظ

بس کو من؟؟؟؟درسته وبلاگ ندارم ولی اگه یادتون باشهخ قرار بود عروستون شم

ببخشید اونوقت چطور باید لینک براتون میگذاشتم؟!

یه دیونه خسته (ها)! دوشنبه 28 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 12:28 ق.ظ

ای ول بازم اینجا اول شدم واسه بار آخر!!!!
یادش بخیر یه زمانی تاییدی نبود!!!
ناشکری می کنین تا حدی دکتر جان!!! حق دارین البته تا حدی !!!

حالا چرا بار آخر؟
یادش بخیر ولی فعلا چاره ای نیست

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد