جایی برای گفتن دلتنگیها

ماجراهای یک پزشک هنوز عمومی

جایی برای گفتن دلتنگیها

ماجراهای یک پزشک هنوز عمومی

روزی که "بیمه" آمد!

سلام

نهایتا دلم نیومد یه پست خاطرات جدید بگذارم ببخشید. فعلا اینو قبول کنید تا دفعه بعد:

اواسط تابستون سال 1399 بود. مثل خیلی ازروزهای دیگه وارد سایت دانشگاه علوم پزشکی شده بودم و یه مقدار از کارهای اداری خودمو انجام دادم. کارم تموم شد و میخواستم سایت را ببندم که تصادفا چشمم گوشه کارتابل خودم به سابقه کارم افتاد.یه لحظه احساس کردم که سابقه کارم این قدر نیست. پس حساب کردم و نهایتا به این نتیجه رسیدم که سابقه کارمو از روزی حساب کردن که استخدام شده ام. یعنی نه دوران طرح برام لحاظ شده و نه دوران کار قراردادی توی شهر اسمشو نبر که قرار شده بود اونجا قراردادی کار کنم تا این که حکم استخدامم بیاد.

در اولین روزی که فرصت شد رفتم شبکه و قسمت کارگزینی و جریانو گفتم. مسئول کارگزینی گفت:  مگه میشه حساب نکرده باشن؟ گفتم: خب حساب نکردن. سایتو همون جا باز کردم و فرستاد پرونده مو هم آوردن و حساب کرد و گفت: آره حساب نکردن! گفتم: حالا چکار کنم؟ گفت: برو ستاد دانشگاه. چند روز بعد که فرصت شد رفتم ستاد دانشگاه و جریانو گفتم. گفتن: مگه میشه حساب نکرده باشن؟ گفتم: خب حساب نکردن. اونجا هم حساب کردن و گفتن: آره حساب نکردن! گفتم: خب حالا چکار کنم؟ گفتن: برو تامین اجتماعی. گفتم: من هیچ وقت تامین اجتماعی نداشتم. یادمه توی دوران طرح هم دفترچه بیمه کارمندی داشتم و آخر طرح ازم تحویلش گرفتن. گفتن: مگه میشه؟ دوران طرح با تامین اجتماعیه! گفتم: خب دفترچه من کارمندی بود. گفتن: حتما داری اشتباه میکنی. برو تامین اجتماعی! گفتم: چشم.

تا چند هفته بعد فرصت نشد برم تامین اجتماعی تا این که بالاخره رفتم و مسئولشو پیدا کردم که گفت: تو هیچ سابقه ای توی تامین اجتماعی نداری الان اومدی اینجا برای چی؟! گفتم: چه عرض کنم؟ گفتند بیام اینجا. برگشتم ستاد دانشگاه و جریانو گفتم. گفتن: مگه میشه هیچ سابقه ای نداشته باشی؟ طرح با تامین اجتماعیه! گفتم: به خدا مسئولش گفت هیچ سابقه ای نداری! گفتن: برو بگو کتبا بنویسن! یکی دو هفته بعد دوباره تونستم برم تامین اجتماعی و بعد از کلی بالا و پائین رفتن از پله ها و درخواست نوشتن و ... بالاخره کتبا نوشتن که من هیچ گونه سابقه ای توی تامین اجتماعی ندارم. بعد دوباره برگشتم ستاد دانشگاه که گفتن: آره! انگار واقعا سابقه ای نداری! گفتم: خب حالا چکار کنم؟ گفتن: حالا برو خدمات درمانی!

رفتم اداره کل بیمه خدمات درمانی استان که پرونده ها را نگاه کردن و گفتن: حق بیمه ای که اون موقع دانشگاه برای شما پرداخت کرده فقط درحد دادن دفترچه بیمه بوده نه درحد حق بیمه بازنشستگی! گفتم: خب حالا من چکار کنم؟ گفتن: برو ببین دانشگاه چرا حق بیمه تو نداده؟!

برگشتم ستاد دانشگاه و جریانو گفتم. منو فرستادن به قسمت حقوقی دانشگاه که گفتن: به نظر ما به دیوان عدالت اداری شکایت کن. گفتم: چشم. چندبار بعد از برگشتن از روستا رفتم دیوان عدالت اداری که رفته بودند.تا این که یک روز تونستم زودتر برگردم و برسم خدمتشون که انصافا خیلی خوب راهنمائیم کردند و با راهنمائی های اونها شکایتم را نوشتم و از مدارکم کپی گرفتم و بردم محضر و کپی ها را برابر با اصل کردم و توی دفتر پیشخوان خدمات قضائی ثبت نام کردم و  ... و بالاخره شکایتم را تحویل دادم که گفتن: میفرستیمش تهران نتیجه براتون پیامک میشه. حدود دو ماه بعد بود که برام پیامک اومد که شکایتم به شعبه شماره ... دیوان عدالت اداری تحویل داده شده. بعد هم هرچقدر منتظر جواب شدیم خبری نشد تا اوایل تابستون سال 1400 که برام پیامک اومد که حکم دیوان عدالت اداری صادر شده و برم و توی سایت ببینمش. رفتم و دیدم یه متن برام فرستادن که پره از اصطلاحات حقوقی ومن ازش سردرنمیارم اما فهمیدم که درخواستم رد شده. ازش اسکرین شات گرفتم و بردمش بخش حقوقی دانشگاه که نگاهش کردن و گفتن: چرا ردش کردن؟ توی این چند ماه این همه از پزشکها شکایت کردند و حکم گرفتند! گفتم: نمیدونم. حالا میشه ببینین چرا رد شده؟ خوندنش و گفتن: برای این رد شده که هم دوران طرح و هم دوران قراردادی را با هم نوشتی. گفتم: یعنی اگه جدا جدا بنویسم درست میشه؟ گفتن: آره. گفتم: باشه. بعد هم میخواستم برم دنبالش که خوردیم به دوران کمبود پزشک و اصلا تا مدتها فرصت نشد که برم سراغش.

بعد از مدتها یک روز رفتم کارگزینی شبکه. یکی شون پرسید: جریان چی شد؟ ماجرا را تعریف کردم. گفت: راستی ما که چند سال پیش به همه پزشکها نامه زدیم که هرکسی دوران طرحش براش لحاظ نشده بیاد و حق بیمه شو پرداخت کنه و سابقه شو بگیره. گفتم: من چنین نامه ای ندیدم. گفتن: مگه میشه؟ ما به همه پزشکها نامه زدیم! (روم نشد بگم شما اول گفتین مگه میشه طرحتو حساب نکرده باشن؟!) بعد گفت: میخوای یه سر بری ببینی هنوز هم میتونی حق بیمه شو بدی یا نه؟ گفتم: باشه. رفتم دنبالش و چند روزی هم اونجا گیر بودم که گفتن باید حق بیمه را به نرخ روز بریزی. حساب کردن و گفتن: ده میلیون و خرده ای بریز به حساب و بیا تا بقیه کارهاشو بکنیم! وقتی به آنی گفتم گفت: کلی پول بدی تا زودتر بازنشسته بشی و حقوقت کم بشه؟! اون هم توی این بدهکاری ها؟

یک روز جریانو برای یکی از همکاران تعریف کردم. که گفت: برم ببینم دوران طرح منو حساب کردن یا نه؟ چند روز بعد که دوباره دیدمش گفت: خوب شد گفتی. مال مرا هم حساب نکرده بودن. رفتم پولو ریختم به حساب و درستش کردم!

مدتی گذشت. دوباره رفته بودم توی کارگزینی شبکه و گفتم: ماجرا به اینجا رسید و حالا اگه بخوام برای دوران طرح جدا شکایت کنم کجا باید برم؟ گفتن: برو از تامین اجتماعی بپرس. گفتم: من هیچ وقت تامین اجتماعی نداشتم. گفتن: مگه میشه؟ طرح با تامین اجتماعیه! دوباره رفتم تامین اجتماعی که گفتند: اصلا بیا یه سر برو اداره تامین اجتماعی شهر محل طرحت از اونجا نامه بیار که هیچ سابقه ای اونجا نداری. شاید برای این اون درخواستتو رد کردن که ما اینجا از اداره تامین اجتماعی استان بهت نامه دادیم. گفتم: چشم.

یک روز مرخصی گرفتم و برای اولین بار از زمان پایان طرح (سال 1380) راهی شهر محل طرح شدم. تامین اجتماعی شو پیدا کردم که هرکاری کردم مدرک ندادن و گفتن: وقتی هیچ سابقه ای اینجا نداری چرا باید مدرک بدیم؟! رفتم سراغ شبکه بهداشت. شبکه بهداشتش همون جا بود اما اون قدر ساختمانهای جدید اطرافش ساخته بودند که به زحمت پیداش کردم.رفتم توی کارگزینی که گفتن: اون روزی که اومدین طرح یه نامه بهتون دادیم که دوست دارین براتون حق بیمه پرداخت بشه یا پولشو بهتون بدیم؟ حتما شما گفتین پولشو میخوام! گفتم: من چنین چیزی یادم نمیاد. گفتن: چرا حتما گفتین! گفتم: ممکنه اون نامه را توی پرونده ام بهم نشون بدین؟ گفتن: نمیشه پرونده ها محرمانه است! رفتم سراغ رئیس شبکه که گفتن: رفته جلسه. رفتم خدمات درمانی شون که گفتن: هیچ پولی برای بیمه بازنشستگی شما به اینجا پرداخت نشده. نهایتا فقط یه مقدار از سوغات اونجا خریدم و برگشتم ولایت! رفتم تامین اجتماعی استان و گفتم: بی زحمت شما یه نامه بهم بدین تا دوباره به دیوان عدالت اداری شکایت کنم. گفتن: تو هیچ وقت تحت پوشش ما نبودی و حالا هم نیستی. چرا ما باید به خاطر تو خودمونو با دانشگاه علوم پزشکی درگیر کنیم؟! دیگه خسته شده بودم. گفتم: اصلا ولش کن به درک! به قول آنی زودتر بازنشسته بشم که چی بشه؟

اوایل تابستون امسال بود که یه نفر (توی پی نوشتها میگم کی بود) بهم پیام داد و گفت: یه قانون جدید اومده که همه کسانی که رفتن طرح و براشون بیمه رد نشده بیمه شون باید توسط دانشگاه علوم پزشکی پرداخت بشه. تشکر کردم و دوباره رفتم ستاد دانشگاه که بهم گفتن: برای ما که چنین نامه ای نیومده. نامه را که برام فرستاده بودن بهشون نشون دادم که گفتن: دوباره به دیوان شکایت کن. رفتم دیوان عدالت اداری و جوابیه اون دفعه را هم بهشون نشون دادم و گفتم: ظاهرا برای این رد شده که هم دوران طرح و هم دوران قراردادی را با هم نوشتم که گفتن: نه! چیزی که نوشتن کلا یه چیز دیگه است! نوشته چون بازرس تامین اجتماعی تائیدش نکرده رد میشه! گفتم: خب حالا چکار کنم؟ گفتن: با این نامه ای که جدیدا اومده راحت تر میتونی به نتیجه برسی.

چند هفته گذشت و دوباره رفتم ستاد دانشگاه که فهمیدم اسامی افرادی که بیمه دوران طرحشون پرداخت نشده فرستادن تهران. رفتم و لیستشونو دیدم و هرچقدر گشتم دیدم اسمم توی لیست نیست. گفتم: پس چرا اسم من نیست؟ گفتن: برو شبکه بهداشت محل طرحت و بگو مدارکتو بفرستن! دیدم حال این که دوباره تا اونجا برم را ندارم. یه زنگ زدم بهشون و به رئیس شبکه جریانو گفتم که قول داد مدارکو بفرسته. چند هفته بعد دوباره رفتم ستاد دانشگاه که گفتن: وقتی شما به دیوان عدالت اداری شکایت کردین و شکایتتون رد شده پس ما دیگه هیچ تعهدی درباره حق بیمه شما نداریم! کلی رفتم و اومدم تا بالاخره اسممو داخل لیست دومی که قرار بود بره تهران اضافه کردم.

چند هفته پیش رفتم توی سایت دانشگاه که دیدم توی بخش سابقه ام نوشته سابقه تجربی قابل قبول و همون مدت قبلی را زده و نوشته سابقه بازنشستگی و توش زمان طرح هم لحاظ شده! امروز صبح هم دوباره رفتم توی سایت که دیدم از روز شروع طرح تا روز استخدام رسمی منو به عنوان استخدام پیمانی ثبت کرده حتی دوران قراردادی را! خلاصه که آخرش نفهمیدم چی شد! اگه کسی میدونه لطفا خبر بده!

پ.ن1. یه روز همون اوایل کار ماجرا را برای یکی از همکلاسهای دوران دانشگاه که خارج از کشور زندگی میکنه تعریف کردم. او هم شماره خانم "ک" را برام فرستاد که ظاهرا زمانی توی تامین اجتماعی ولایت کار میکرده ولی بعدا انتقالی گرفته و به یکی از کلان شهرهای کشورمون رفته. در تمام این مدت مزاحم ایشون بودم و ازشون مشورت میگرفتم و درواقع ایشون بهم خبر دادند که یه دستور جدید اومده و ....

پ.ن2. اخیرا متوجه شدم یکی از همکاران به دیوان عدالت اداری شکایت کرده و خواسته دوران دانشجوئی مون هم جزء سابقه مون لحاظ بشه. بعید میدونم این اتفاق بیفته ولی اگه بیفته من به زودی بازنشسته میشم!

پ.ن3. احتراما ورود عمادرا  به جمع عینکی های فامیل گرامی میداریم!

بعدنوشت: اینو یادم رفت بگم:

اون اول ماجرا هرجا که میرفتم و جریانو میگفتم اول میپرسیدن: چرا تا به حال متوجه نشده بودی؟!

نظرات 70 + ارسال نظر
یک پرستار چهارشنبه 12 بهمن‌ماه سال 1401 ساعت 04:18 ق.ظ

سلام اقای دکتر، خوشحالم تقریبا که مشکل حل شد

من وبلاگ شما رو بعد از دو سال پیدا کردم، ولی وبلاگ "لطفا با کفش وارد نشوید" رو نمیتونم پیدا کنم از اون خانوم غزال خبری ندارید یا ادرس وبلاگ جدید؟

سلام
خوش اومدین
راستش نه متاسفانه هیچ خبری ازشون ندارم

مرجان امامی پنج‌شنبه 29 دی‌ماه سال 1401 ساعت 03:14 ب.ظ

سلام، وای. چقدر سخت بوده. چقدر نیاز به پیگیری داشته. ولی روند کاریشون خیلی خیلی مشکل داره. من یاد این معما های پیچیده بودم و همش می خواستم ببینم آخرش چی میشه :تعجب

سلام
نمیدونم توی ایران چندسال سابقه کار دارین اما واقعا اینجا بروکراسی وحشتناکه

سودا چهارشنبه 28 دی‌ماه سال 1401 ساعت 10:06 ب.ظ

سلام جناب دکتر
خیلی پروسه طولانی و خسته‌کننده‌ای بوده!
شما همون موقع که به دیوان عدالت اداری شکایت کردین و رد کردند، شاید اگه دلیل رد کردن‌رو دقیقا از خودشون جویا میشدین، برای بقیهٔ کار بهتر عمل می‌کردین.
واقعا چقدر پاس‌کاری بین ادارات سخته!
راستی آقای دکتر چرا تا به حال متوجه نشده بودین؟!

سلام
بله واقعا
خب به حرف مسئول امور حقوقی گوش کردم که البته اشتباه بود
خیلی
من شرمنده ام

نگار دوشنبه 26 دی‌ماه سال 1401 ساعت 01:23 ب.ظ https://zanekhoshbakht.blogsky.com/

دکتر اومدم پست جدید بخونم نبود. امیدوارم همه چی خوب باشه.

شرمنده
منتظر یه مناسبت خاص بودم

یک دوست شنبه 24 دی‌ماه سال 1401 ساعت 11:28 ب.ظ

کامنت حذف شد

خب خوشحالم که مشکل خاصی نیست
ظاهرا شما بیشتر از ایشون خودتونو درگیر این ماجرا کردین!

Zeze شنبه 24 دی‌ماه سال 1401 ساعت 05:28 ب.ظ

سلااام اقای دکتر
داروخانه ی اولی در نهایت به من گفت قسمتی به نام توضیحات نداریم و منم زیاد دقت نکردم و پولمو نداد
ولی الان از اون داروخانه ای که پزشکم گفت برمیگردمم و این عکسو نشونم داد که پایینش دیدم توضیحات داره

https://s2.uupload.ir/files/img_20230114_163703_bsfi.jpg

بهم گفت همه جا دارنش. واقعا همینطوره؟؟؟
چون میخوام برم این عکسو بکنم تو چشم مسئول داروخانه اول و پولمو با افتخار پس بگیرم

سلام
خب خداروشکر که مشکل شما هم حل شد

منجوق شنبه 24 دی‌ماه سال 1401 ساعت 09:50 ق.ظ http://manjoogh.blogfa.com

دکتر بیا یه چیزی بنویس

چشم
شما که بهتر از من میدونین چه خبره
اما چشم

x جمعه 23 دی‌ماه سال 1401 ساعت 11:03 ب.ظ http://Malakiti.blogfa.com

خداییش من حتی از خوندن این متن و مقدار پاس کاری شما خسته شدم
خ‌درون خبلی همت کردید پیگیرش بودید
و امیدوارم حل بشه به زودی

ممنونم
من هم امیدوارم کاملا حل شده باشه

اسمان پنج‌شنبه 22 دی‌ماه سال 1401 ساعت 03:45 ق.ظ

سلام، فکر کنم همه امون یک جورهایی از این مدل کارهای اداری برامون پیش اومده. باز خوبه ختم به خیر شد( البته اگه درست فهمیده باشم. بازم به همتتون که تا اخرش رفتید.
من یک همچین مدل کار اداری برای داروخانه ام تو منطقه محروم بهم خورد، ۵ سال جریانش طول کشید اخرش هم حل نشد فقط یک جور دیگه سر و ته اش بهم اومد.
راستی مگه طرح با سازمان نظام پزشکی نیست؟!!

سلام
بله فعلا خیلی از کارهای اداری همین طور هستند
خودم هم امیدوارم تموم شده باشه
نظام پزشکی به جز گرفتن حق عضویت تا به حال کاری برای من نکرده!

آذردخت چهارشنبه 21 دی‌ماه سال 1401 ساعت 08:39 ق.ظ http://azardokht.blog.ir

خدا نکنه آدم درگیر این مد کارهای اداری و سروکله زدن با بیمه و ... بشه که واقعا اعصاب خورد کنه.
خدا رو شکر که سابقه لحاظ شده براتون.

واقعا همین طوره
حالا امیدوارم موقع بازنشستگی یه قانون جدید از خودشون اختراع نکنن

تیلوتیلو چهارشنبه 21 دی‌ماه سال 1401 ساعت 12:09 ق.ظ

سلام
شبتون بخیر
سر شیفت برنامه ریزی نشده و بعد از روز برفی حتما شلوغ پلوغ هستید
یه خسته نباشید و خدا قوت
وقتی برف میاد همون موقع همه چی قشنگه ولی بعدش .... یخ بندون... سرما... لیز خوردنا... تصادفا.... سرماخوردگیا

سلام
شب شما هم بخیر
دقیقا
درواقع بچه‌ها و کشاورزها از همه خوشحال ترند. و البته معلمان گرامی

Zeze چهارشنبه 21 دی‌ماه سال 1401 ساعت 12:05 ق.ظ

ممنون بابت توضیحتون

خواهش

Zeze سه‌شنبه 20 دی‌ماه سال 1401 ساعت 09:10 ب.ظ

آقای دکتررررر احتیاج به راهنماییتون دارممم
من پیش پزشک خودم که رفتم تو سیستمش دیدم مثلاً تو داروها نوشته کلیندامایسین بعد زیرش تو قسمت توضیحات که بجای کلیندامایسین، پن مایع فلان تحویل شود. یا نوشته زینک اکسید، دوباره زیرش که بجای زینک اکسید ضدآفتاب فلان بدید.
همون موقع هم بهم گفت برو داروخانه فلان، جاهای دیگه اشتباه میدن بهت.
سیستم خود داروخانه ای که رفتم هم دیدم و قسمتی به نام توضیحات نبود.
تعجب کردم راستش، فکر میکنم با اون داروخانه ی اشنا، قراردادی دارن و مریضا رو میفرستن اونجا درصدی حساب میکن لابد داروها رو هم رمزی مینویسن که فقط همونجا درست بده
یا بنظرتون سیستم نسخه خوان هرجا متفاوته؟؟؟

درخدمتم
راستش ما هم گاهی توی قسمت توضیحات یه چیزهائی مینویسیم اما نه طوری که شما گفتین. مثلا برای مریضی که اصرار داره قرصش مال فلان کارخونه داروسازی باشه.
البته یه احتمالی هست اون هم اینه که یه داروی بیمه را براتون مینوشتن و توی قسمت توضیحات یه داروی آزادو (که اون پن و ضدآفتاب هم آزادند) برای این که داروخونه بتونه داروی آزاد را با تخفیف بهتون بده.
اگه واقعا این طور باشه درواقع به نفع شما کار کردن!

یک دوست سه‌شنبه 20 دی‌ماه سال 1401 ساعت 04:56 ب.ظ

نوشته قبل تکرار میگردد فقط آخر جمله پرانتز را میبندم یادم رفت اونجا ببندم!

خب پس علتش به احتمال قوی همون چیزیه که نوشتین
نخیر لازم نیست چیزی بگین. فقط اگه میتونین کمکش کنین تا مشکلشو حل کنه خودش درست میشه!

یک دوست سه‌شنبه 20 دی‌ماه سال 1401 ساعت 03:54 ب.ظ

این کامنت بنا به درخواست فرستنده حذف گردید (البته بلاگ اسکای چنین فناوری نداره درواقع کامنتو از اول خودم دارم مینویسم!

سلام
متاسفانه گوگل معمولا خظرناک ترین تشخیص ها را اول از همه میزنه!
اگه کل ماجرا در همون حدی هست که شما نوشتین و هیچ چیز غیرطبیعی دیگه ای وجود نداره بهتون اطمینان میدم که هیچ مشکل خاصی وجود نداره خیالتون راحت باشه.

Zeze دوشنبه 19 دی‌ماه سال 1401 ساعت 11:37 ب.ظ

سلام آقای دکتر
ببخشید داروخانه به من داروی اشتباه داده. بعد دو هفته رفتم پیش پزشکم گفتن همش اشتباهه و از تو سیستمش دید و اسم تک تکشونو هم بهم گفت.
امکانش هست اسم داروخانه هم اونجا باشه و من مدرکی داشته باشم پولمو پس بگیرم و به ایشون هم بگم داروهای جدیدو تو یه برگه بنویسن و مهر بزنن ببرم نشون بدم؟
اخه نه رسید اون داروخونه رو دارم و نه تو دفترچه بوده که مهرشون باشه چکار کنم بنظرتون؟ یا بیخیال شم پولمو سگ خورد کلا؟

سلام
تا جایی که من میدونم از سامانه پزشک مشخص نیست که داروهاتونو کجا گرفتین اما مطمئنا اسمتون توی سامانه داروخانه ثبت شده

استاد دوشنبه 19 دی‌ماه سال 1401 ساعت 02:35 ب.ظ

دکتر، بیمه آمد و رفت.
پست خاطرات کی می آید پس؟


چشم

یاسر دوشنبه 19 دی‌ماه سال 1401 ساعت 10:15 ق.ظ

اقای دکتر برای از دست دادن حس بویایی و چشایی بعد از کرونا چه باید کرد ؟ چه دارویی پیشنهاد میدین؟ خدا کمک کنه بیمه تون زود حل بشه

بیمه که ظاهرا حل شده حداقل توی سایت که سابقه ام این طور نشون میداد.
اما در مورد حس چشایی و بویایی فقط میتونین صبر کنین! گاهی چند ماه طول میکشه تا برگرده

َAmir یکشنبه 18 دی‌ماه سال 1401 ساعت 06:36 ب.ظ

سلام اقای دکتر

+لایک #6 رو من دادم
ماشالله دوستان دست به لایک یادداشت و لایک و دیسلایک کامنت خوبه

سلام
از لطفتون سپاسگزارم
همه دوستان تا زمانی که از دایره ادب خارج نشدن روی چشم من جا دارند

دلژین شنبه 17 دی‌ماه سال 1401 ساعت 09:28 ق.ظ

من کلهم دنبال بیمه اینا نبودم :))
من اگر بودم ول میکردم
چه پروسه ی سختییی رو رفتین واقعا
+ولی پزشکها دنبالشن تا دوره تحصیل عمومی هم جزو سابقه و بیمه حساب بشه قانونا
حالا دیگه از جزییاتش بی خبرم

خب شما که قراره متخصص بشین دیگه نیازی به این حرفها ندارین

محمد رها جمعه 16 دی‌ماه سال 1401 ساعت 08:43 ب.ظ http://Ikhnatoon.blogfa.com

سلام دکتر جان
بنظرم داستان مشابه قرارداد بستن تاسیسات شرکت رو با شرکت بیمه بنویسم که چقدر دنبال قیر و قیف دویدم و چقده آراء متضاد وقفه تو کارم انداختن و آخرش چه چغندری از ته توبره گیرم اومد. ولی نه شرح کاملش رو بدلایل حراستی و بازرسی و حسابرسی و... نباید بنویسم. یکهو پام باز میشه به این جاها

سلام
به به پس منتظریم

سو جمعه 16 دی‌ماه سال 1401 ساعت 04:48 ب.ظ

مرسی آقای دکتر

خواهش

مریم جمعه 16 دی‌ماه سال 1401 ساعت 04:09 ب.ظ http://mabod.blogsky.com

سلام جناب دکتر
خب الان دیدم نوشتید که کار بیمه درست شده ،خدارو بی نهایت شکر و خیلی خوشحالم که مشکل بیمه برطرف شده ،وباید از همت و پشتکار و پیگیری شما درس گرفت برای سرانجام رساندن کارها

سلام
ممنونم
البته بعید نیست فردا یه قانون جدید تصویب بشه!

سو جمعه 16 دی‌ماه سال 1401 ساعت 03:11 ب.ظ

دکتر قبلی ام متخصص نبود پزشک عمومی بود پیش همون برم یا یک متخصص ؟

به نظر من با یک متخصص گوش و حلق و بینی صحبت کنید

سو جمعه 16 دی‌ماه سال 1401 ساعت 07:07 ق.ظ

سلام آقای دکتر من گلو درد کرده بودم ازیترومایسین خودم ۶ دیدم خلط پست حلق رنگی دارم رفتم دکتر آموکسی سیلیین و کوتریماکسازول داده تا ۲۰ روز من هر رو تا ۷ روز خوردم چون معده ام ارور داده بود. الان بعد دو هفته هنوز خلط پشت حلق رنگی البته رنگی دارم صبحا و سقف حلقم صبحا میسوزه. چه باید بکنم یعنی برم دکتر دوباره آنتی بیوتیک باید بخورم؟
البته قطع کردن قرص هم از یکی از فامیل ها که دکتر عفونی هست بهم گفت هفت روز بیشتر نخور بدنت خشک میشه ...یعنی سرخود قطع نکردم

سلام
راستش اولین باره که میبینم برای سینوزیت سه هفته آنتی بیوتیک میدن.
اما با این وضعیت همچنان نیاز به درمان دارین. از طرف دیگه تعویض مرتب آنتی بیوتیک هم درست نیست. پس نتیجه میگیریم باید به متخصص مراجعه کنید.
برای این که معده تون زیاد اذیت نشه میتونین از داروهای تزریقی استفاده کنین یا آنتی بیوتیک هایی که مصرف روزی یکبار دارند نمونه اش لووفلوکساسین

معلوم الحال پنج‌شنبه 15 دی‌ماه سال 1401 ساعت 09:41 ب.ظ https://daneshjoyezaban.blog.ir/

سلام
خوبین؟ بعد از مدتها روشن شدم و گفتم کامنت بذارم.
والا ما هم از دست تامین اجتماعی (بخوانید اشتباهی!) عاصی هستیم. به غیر اون 7 ماهی که بانک حقمون رو خورد و برامون حق بیمه پرداخت نکرد، تامین اجتماعی هم راه به راه حقمون داره میخوره. نمیدونم این قوانین مزخرفشون رو از کجا میارن؟ اینکه مثلا اگه مرخصی استعلاجی شخص از 3 روز بیشتر بشه باید بره از تامین اجتماعی حقوق بگیره و این پروسه کاغذبازی هاش خودش یک هفته مرخصی استحقاقی پس از استعلاجی میخواد.
تازه ظلمی که در حق همکارهای خانم ما میکنن به مراتب بیشتر از اینهاست. اونهایی که مرخصی زایمان میرن، با اینکه تامین اجتماعی باید حقوقشون رو پرداخت کنه و خوب هم میدونه که باید پرداخت کنه اما همیشه میگن برو دیوان عدالت اداری شکایت کن تا اگه رای به نفعت بود بهت حقوقت بدیم. بعد چند ماه دوندگی حقوقی که خیلی کمتر از حق و حقوق اولیه شاغله و تازه بخاطر به تعویق افتادنهای بسیار بی ارزش شده رو با کلی منت میذارن کف دستشون. بعد هم هی میان تبلیغ میکنن که از فرزندآوری استقبال میکنیم و این چرت و پرتا !!!
حقیقتش با این وضعیت خدمات دهیشون من به حقوقی که همین الان به زور بهمون میدن هم شک دارم و فکر میکنم چند وقت دیگه نتونن همون رو هم تامین کنن. چه برسه به اینکه بعد از 30 سال بیان بهمون پاداش و حقوق بازنشستگی بدن. منم با خانم آنی هم عقیده م و بنظرم کار اشتباهی بود که پیگیر این دو سه سال حق و حقوق خورده تون شدین. کاش صبر میکردین و دو سه سال بیشتر از این سفره تناول میکردید. واقعا حقوق بازنشستگی کفاف مخارج زندگی رو نمیده. البته حقوق فعلی هم کفاف نمیده

سلام
ممنون برای کامنت طولانی شما
واقعا موضوعو به طور کامل گفتین و دیگه حرفی باقی نمیمونه

گندم پنج‌شنبه 15 دی‌ماه سال 1401 ساعت 08:16 ب.ظ http://www.mystory1992.blogfa.com

یعنی هر خطی رو که می خوندم با خودم می گفتم دیگه اینجا آقای دکتر بی خیال این قضیه میشه ، ولی زهی خیال باطل که شما دست هر پیگیری کننده ی خسته نشونده ای رو از رو بستین


شرمنده که ناامیدتون کردم

لیلی پنج‌شنبه 15 دی‌ماه سال 1401 ساعت 03:54 ب.ظ http://Leiligermany.blogsky.com

یعنی پای ادم به ادارات تامین اجتماعی و شهرداری می افته هر اتاق یک قانون رو می کنند که تو طبقه بالاتر قابلیت نقض شدن داره. خدا صبرتون بده

واقعا
ممنون
ظاهرا که این کابوس تموم شده

شقایق پنج‌شنبه 15 دی‌ماه سال 1401 ساعت 01:27 ب.ظ

سلام دکتر ربولی من کرونا گرفتم و الحمدالله تبم قطع شد و کوفتگی و لرزش بدنم قطع شد ولی گلو درد شدید و ترسناکی دارم که هنوز به جا مونده چی کار کنم؟ خیلی گریه میکنم اخه این چیه چرا خوب نمیشه پس؟

سلام
متاسفانه یکی از عوارض کرونا همینه
کار خاصی هم نمیشه کرد مگر درمان علامتی
مثل دیفن هیدرامین یا قرصهای مکیدنی و امثالهم

لیمو چهارشنبه 14 دی‌ماه سال 1401 ساعت 01:15 ب.ظ https://lemonn.blogsky.com/

همین جمله آخری که توی بعدا نوشت هست دیگه. " چرا تا بحال متوجه نشده بودی"

بله حالا متوجه شدم

تیلوتیلو چهارشنبه 14 دی‌ماه سال 1401 ساعت 12:44 ب.ظ https://meslehichkass.blogsky.com/

من که سرم گیج رفت

حق دارین به خدا
گرچه خودتون هم این روزها توی اداره مالیات مسائل مشابهی دارید

مهربان سه‌شنبه 13 دی‌ماه سال 1401 ساعت 05:42 ب.ظ https://daneshjoyepezeshki.blog.ir/

یا خدا
من طرحی نبودم سرباز بودم و خب متاسفانه از اون دو سال بی بهره م
و طبق خریتی که کردم (من ۹ ماه قبل از سربازی هم کار کردم ) بیمه درخواست نکرده بودم
وگرنه سه سال بیشتر بیمه داشتم
حالا بازنشسته بشیم باید خونه بشینیم ؟

باور کنید!
دور از جون
نه بابا این همه کلینیک شبانه روزی هست که پزشک میخوان!

لیمو سه‌شنبه 13 دی‌ماه سال 1401 ساعت 12:28 ب.ظ http://From-m.blogsky.com

وای چقد شما با حوصله اید آقای دکتر . من میخواستم مدرک ارشدمو آزاد کنم گفتن برو شش ماه یک کاریابی ثبت نام کن اگه تو این مدت برات کار پیدا نکردن یک نامه ازشون بگیر و بیا تا مدرکت و بدیم . بعد شیش ماه رفتم و نامه رو بردم گفتن اینکه قبول نیست ! باید از وقتی فارغ التحصیل شدی تا شش ماه بعد میرفتی کاریابی ! تو یک سال بعد از فارغ التحصیلی رفتی ! گفتم این چه قانونیه ؟! شاید من از وقت فارغ التحصیلی تا شش ماه اصلا شرایط سر کار رفتن نداشته بودم ! گفتن حالا مدرکتو میخوای آزاد کنی که چی بشه ؟! میخوای بری از ایران ؟! و بعدش اینقد باهام بد برخورد کردن که رفتم پول مدرک رو دادم ( البته من مثه شما با حوصله هم نبودم ) . و به شکل جالبی چند ماه بعد به علت شکایات زیادی که به وزارت علوم شد بابت همین قانون مسخره قرار شد این قانون رو لغو کنن که حتما از زمان فارغ التحصیلی تا شش ماه فرصت داری بری کاریابی ثبت نام کنی !! حالا نمی‌دونم الان لغو شده یا نه .
فقط امثال ما مجبور شدیم یک پول بی دلیل بریزیم تو جیب وزارت علوم بابت هیچی دقیقا !

دیگه وقتی یه کاری را شروع میکنم تا تمومش نکنم آروم نمیگیگیرم!
از این دست قوانین اینجا زیاده!

لیمو سه‌شنبه 13 دی‌ماه سال 1401 ساعت 09:40 ق.ظ https://lemonn.blogsky.com/

یعنی خدا نکنه یه کاری توی یکی از اداره ها پیش بیاد. هیچکی نمیدونه و نمیخواد هم بدونه! فقط پاسکاری!! من که آخر نفهمیدم خوب شد یا نه اما امیدوارم درست بشه.
عینکی شدن عماد جان رو تبریک میگم.
+ راستی این جمله رو هم خوب گفتین. دقیقا انگار بخاطر خطای اونها یه چیزی هم بهشون بدهکاریم.

دقیقا
ممنون گرچه چیز مبارکی هم نیست درواقع!
واقعا (گرچه مطمئن نیستم کدوم جمله را گفتین؟ )

سحر سه‌شنبه 13 دی‌ماه سال 1401 ساعت 09:08 ق.ظ http://Senatorvakhanomesh.blogfa.com

حالا خودمونیم چرا تاالان متوحه نشده بودین
یعنی همسر من بود روز اول متوحه می شد ولی من بودم مثل شما لحظه آخر
ولی خدایی چفدر طولانی بود من گیج شدم انقد برو بیا....
بازم خوشحالم حل شد


آخه اصلا انتظار چنین چیزی را نداشتم
واقعا خیلی اذیت شدم حالا کاش مشکل کاملا حل شده باشه

امید سه‌شنبه 13 دی‌ماه سال 1401 ساعت 08:29 ق.ظ

من هم میخواستم سوابق خدمات درمانی را منتقل کنم تامین اجتماعی 7 سال طول کشید
عوضش به جای پرداخت 32 میلیون مبلغ 2 میلیون ریختم به حسابشون
چون ماب التفاوت را از سال ثبت درخواست محاسبه کردند

چه خوب
پس کلی سود کردین!

گودزیلا سه‌شنبه 13 دی‌ماه سال 1401 ساعت 02:32 ق.ظ

پروژه ای که طی کردی یه چی مثل پروژه ازاد سازی مدرک هستش روزی که ما رفتیم برای ازادسازی مدرک یه پیرزن هم برای ازادسازی مدرک نوه اش اومده بود میگفت کل خانواده دخترش و نوه اش خارجن این بنده خدا را فرستاده بودن اینقدر این ساختمون اون ساختمونمون کردن که دیگه پیرزنه عصبانی شد گفت الهی اَمِریکن بمب اتم بزنه تو دو دقیقه بخوابونتتونآقا اینو گفت مگه دیگه خنده ما بند میاومد! دیگه ضرب المثل شد هروقت اداره جات کارمون میافته میگیم الهی امریکن بخوابونتتون

بعد فقط اونایی که دیس لایک میزنن دقیقن به چی دیس میزنن؟طرف تجربه اش را نوشته درباره سالهای طرح و بیمه دیس لایک خورده خو چرا؟

چقدر این بازنشسته ها گناه دارن چون بیکارن خیلی از کارهای اداری میفته روی دوششون
اما چه ضرب المثلی درست کرده
چی بگم؟ خوششون باشه!

رها سه‌شنبه 13 دی‌ماه سال 1401 ساعت 02:13 ق.ظ http://Rahashavam to

چرا تابحال متوجه نشده بودی

من شرمنده ام
شما ببخشید

هوپ... سه‌شنبه 13 دی‌ماه سال 1401 ساعت 12:30 ق.ظ

خدایاااا من از خوندش هم خستگی حس کردم، شما چه صبری داشتین.
من فقط همون سابقه بیمه دو سال طرح رو دارم، بعدش دیگه بیمه رد نکردم.واقعا نمیدونم کار درستی کردم یا نه.

ما اینیم دیگه!
بیمه خوبه برای دوران پیری و کوری (!) به درد میخوره

من سه‌شنبه 13 دی‌ماه سال 1401 ساعت 12:12 ق.ظ

خدایی منم از اول ک شروع کردم ب خوندن همش میگفتم چرا تا حالا متوجه نشده بودین


حقیقتش اصلا انتظارشو نداشتم

گذری دوشنبه 12 دی‌ماه سال 1401 ساعت 11:13 ب.ظ

با پوزش. من اشتباه کردم. حق با شماست. جستجوی دوباره نشون دارد که پزشکی دکتری حرفه ای محسوب میشه که در ایین نامه های استخدامی دکترا است. هرچند واقعا مهم نیست این حرف ها. اما وارستگی شما و عدم تعصب به این القاب و قید و بندها ستودنیه.

اختیار دارین
پس دوباره عوضش کنم؟

آرزو دوشنبه 12 دی‌ماه سال 1401 ساعت 10:30 ب.ظ

سلام
هماهنگی بین ارگانها بیداد میکنه،
فکر کردید ما همینطور کشکی کشکی ابَر قدرت شدیم.

سلام
دقیقا
نمیدونم چرا سایر کشورها نمیان از این تجربیات استفاده کنن؟

گذری دوشنبه 12 دی‌ماه سال 1401 ساعت 10:23 ب.ظ

وبلاگ خوب و ارزنده ای دارید. فقط تحصیلاتتون رو نوشتید دکتری که فکر کنم اشتباهه. پزشکان عزیز عمومی دکترای حرفه ای هستند یعنی دکتری عنوان شغلیشونه نه تحصیلی. و مدرکشون از نظر وزارت علوم ارشد محسوب میشه. چون برای دکتری تخصصی باید 11 سال تحصیل کرد. البته خیلی این القاب مهم نیستند. انسانیت بزرگترین گنجینه بشریه که قطعا شما هم واجدش هستید. پایدار باشید.

از لطفتون ممنونم
باور کنید من تا به حال فرقشونو نمیدونستم.
چشم عوضش میکنم

نجمه دوشنبه 12 دی‌ماه سال 1401 ساعت 04:37 ب.ظ

من خودم نگهداری بچه مو برون سپاری می کردم :))
چطوری بیام بچه هاشونو نگه دارم؟؟؟

دیگه چاره ای نیست

نجمه دوشنبه 12 دی‌ماه سال 1401 ساعت 12:04 ب.ظ

سلام آقای دکتر
خوب شد خیلی زودتر متوجه شدین،خیلی از کارمندان بخش دولتی هم با این مشکل مواجه میشن.بس که ماشالله سیستم های بروز و بی خطا داریم.
همیشه میگم بعد بازنشستگی صبح که از نواب بیدار شدم،قرار چی کار کنم؟

سلام
واقعا
هیچی باید تا ظهر نوه ها را نگه دارین تا بچه هاتون از سر کار بیان

Nahid دوشنبه 12 دی‌ماه سال 1401 ساعت 10:57 ق.ظ

سلام آقای دکتر. همسر منهم پزشک هستند و همین روند را ۷سال پیش شروع کردیم و اون قسمت شکایت به دیوان عدالت باعث شد ایشون را که قرارداد شرکتی بودند از بیمارستان اون ولایت درواقع اخراج کنند و تمدید قرارداد نکردند ولی نکته اینه که وکیل باید اینکاراها را پیگیری کنه و ماهم وکیل گرفتیم و ۵میلیون ۵سال پیشو دادیم و بعدشم پول بیمه را دادیم اونوقت بیمه لطف کردند، نصفه حساب کردند بیمه را یعنی برای ۱۰سال ۵سال به انضمام دوسال طرح یعنی کلا هفت سال. بقول همسرتون هم پول دادیم و هم حکم نصفه نیمه دادیم که مدال افتخار دریافت چندرغاز حقوق بازنشستگی را زودتر به گردن آقای دکتر بیاویزند. خودمونم عقلمون پاره سنگ برمیداره آقای دکتر(البته دور ازجان شما) که پیگیر این قوانین ناقص و مسخره ایم. ببخشید پرحرفی کردم اما سالهاست میخونمتون ولی ایندفعه خیلی اعصابم بهم ریخت ازین بیعدالتی درحق پزشکان مظلوم عمومی کشور که دادم درومد. عذر میخوام.سلامت و شاد باشید.

سلام
خوشوقتم
مسئله اینه که هرکاری که میخوان میکنن و نهایتا کاری هم از دست ما برنمیاد

منجوق دوشنبه 12 دی‌ماه سال 1401 ساعت 10:24 ق.ظ http://manjoogh.blogfa.com

یادم به حرف مرحوم دکتر عطا صفوی افتادم که می گفت توی ایران هر کس را خواستید نفرین کنید بگید ایشالا کارش به ادارات دولتی بیافته.
دکتر ببین کی نفرینت کرده بوده

لابد همونی که براش مادری نکردم

الهه یکشنبه 11 دی‌ماه سال 1401 ساعت 09:45 ب.ظ

سلام خسته نباشید .امان از این کشور همه موارد رو خود شخص باید چک کنه والا خیلی مواقع حق شخص خورده میشه .همسرم میگفت حکم جدید زده بودن و اضافه حقوق اعمال شده بود همکارشون چون قبلا در قسمت احکام کار کرده بود وفرمول افزایش حقوقها رو میدونست برای همسرم حساب کرده بود وبه همسرم گفته بود برو و پیگیری کن .درکمال تعجب حرفشون درست بود وبا پیگیری همسرم حکمش تصحیح و افزایش حقوق درست اعمال شد .

سلام ممنون
بله همین طوره خدا میدونه چقدر از حقمون تا به حال خورده شده

مامان فرشته ها یکشنبه 11 دی‌ماه سال 1401 ساعت 05:41 ب.ظ

سلام دکتر خوبید خوب من سال ۷۸طرح بودم اون موقع هم به ما دفترچه خدمات درمانی فقط داده بودن سال ۹۳یه نامه اومد که تو برد اداره دیدم جهت سوابق طرح اون موقع من چیزی حدود ۷۰۰دادم میدونید از اولین حکم ازمایشی تون هر چقدر بوده بیمه محاسبه میکنن من برا ۱۴ماه پرداخت کردم یه ۹ماه هم مرخصی بدون حقوق داشتم سال ۹۸با تلاش همسر که اینقدر رفت سازمان بازنشستگی کشوری تا تونست حکم بگیره ۲۵۰۰دادم حالا خدا کنه بعدا دبه در نیارن
کلا اسم بیمه و کارگزینی و ...میاد تنم میلرزه از بس که ادم با سواد درست توشون کمه من نصف بیمه ام تامین بوده نصفش خدمات کشوری خدا بخیر بگذرونه من که ترجیح میدم ۲۵سال با ۲۵روز حقوق بازنشسته بشم

سلام ممنون
پس شما سابقه تون از من بیشتره
ظاهرا که فعلا مشکل حل شده از این به بعدشو نمیدونم!

عسل بانو یکشنبه 11 دی‌ماه سال 1401 ساعت 05:39 ب.ظ

سلام
خدا رو شکر مشکل تون حل شد.
الان دیگه اینقدر کلینیک زیاد شده که دیگه زدن مطب برای پزشک عمومی به صرفه نیست.
معمولا پزشک های عمومی یک سری دوره ها مثل بوتکس، PRP, تزریق چربی، تزریق ژل و... میگذرونن و توی مطب به جای درمان، کار زیبایی می کنن. درسته که شاید کارشون خیلی مرتبط نباشه اما در آمدشون از متخصص ها بیشتر هست.
در هر صورت اگر هنرمند باشید(به نظرم کارهای زیبایی علاوه بر تخصص هنر هم می خواد که بتونید طوری کار رو انجام بدید که چهره بیمار طبیعی باشه و حالت مصنوعی پیدا نکنه) و مهمتر از همه اینکه آنی خانم از اینکه ساعت ها با خانم ها سر و کار داشته باشید، مشکلی نداشته باشه(آخه معمولا خانم ها بیشتر کار زیبایی انجام میدن و بعضی کارها ممکنه چند ساعت زمان ببره) میتونید درآمد خوبی داشته باشید.

سلام
ممنون
بله حق با شماست
هنر میخواد؟ خب پس کلا نرم دنبالش بهتره

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد